De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Heel mooi! Veel luisterplezier alvast!

jowa

De PM-KI Pearl is binnen hello

Maandag avond de Densen set vervangen door de KI-Pearl versterker  pompom, dat scheelt ruimte :-)
Heel mooi zo de versterker en cd-speler naast elkaar  :kwijl:

Even wat werk gehad aan het verwijderen van de pinnen in de luidspreker aansluitingen, lang leve de CE regelgeving  :x
Installatie was daarna een piece of cake.

Het was even wennen wat betreft de bediening. De Densen is nl een voorbeeld van hoe je een ongecompliceerde bediening kan maken.
De Marantz is wat dat betreft anders:

  • Direct-In werkt alleen via knop op de voorkant van de versterker, niet via de AB. Eens kijken hoe ik het geluid van de TV aan ga sluiten op de versterker. De volume regelaar van de PM is echt zalig om mee te werken, lekker groot regelbereik.
  • Als je via de hoofdtelefoon wil luisteren dien je de speakers af te schakelen. Kwestie van wennen
  • Geen stand-by, de versterker staat dus altijd compleet aan. Opgelost door toepassing van een via afstandbedienbare schakelaar :-D Via één druk op de knop gaat alles aan of uit

Wat bevalt me nu al aan de PM:

  • De volume regelaar van de PM is echt zalig om mee te werken, lekker groot regelbereik
  • Hoofdtelefoon ingang, heeft de Densen vv niet
  • De looks. Echt een hele mooie versterker

Over het geluid kan ik nog niets zeggen, nog geen tijd gehad om er voor te gaan zitten.

O ja, voordat de hele meute er om gaat vragen  :wink::
Foto's en review volgen nog.

WilliamB

Gefeliciteerd met je aanwinst, ben benieuwd naar je foto`s :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: wbrands op augustus 15, 2012, 15:50:19
Gefeliciteerd met je aanwinst, ben benieuwd naar je foto`s :yes:
:yes: :yes: :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Afgelopen vrijdag de AV-kast op orde gemaakt. De versterker kreeg iets te weinig koeling.
In de kast gaten geboord op de plek waar de roosters van de koeling zitten (eerst wel de set er uitgehaald :-))
Dit scheelt een hoop. De gaten fungeren als een soort van schoorstenen. De versterker wodt nu niet meer te warm.
Gelijk de kabelgoot voor de tv aan de muur geschroeft, is dat ook weer netjes.

Foto's en review volgen nog, eerst tijd en zin daarvoor maken  :-D.

joep

#410
En de bevindingen met de Nordost t.o.v. De v.d. Hul?

xander32

Citaat van: jowa op augustus 26, 2012, 22:51:35
Afgelopen vrijdag de AV-kast op orde gemaakt. De versterker kreeg iets te weinig koeling.
In de kast gaten geboord op de plek waar de roosters van de koeling zitten (eerst wel de set er uitgehaald :-))
Dit scheelt een hoop. De gaten fungeren als een soort van schoorstenen. De versterker wodt nu niet meer te warm.
Gelijk de kabelgoot voor de tv aan de muur geschroeft, is dat ook weer netjes.

Foto's en review volgen nog, eerst tijd en zin daarvoor maken  :-D.
Goed bezig :yes:.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op augustus 30, 2012, 08:22:42
Goed bezig :yes:.
Hoezo "Goed bezig"? Verdullemme Joost, je verdoet je tijd aan allerlei onzinnige audio upgrades!  :x  Waar blijft jouw review van de AKG K701, wordt het is niet tijd dat jij je je tijd aan serieuzere zaken gaat weiden????? :-D











Geeft niet Joost: First things first!  :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79


jowa

Citaat van: Cornelis1921 op september 01, 2012, 03:12:52
Hoezo "Goed bezig"? Verdullemme Joost, je verdoet je tijd aan allerlei onzinnige audio upgrades!  :x  Waar blijft jouw review van de AKG K701, wordt het is niet tijd dat jij je je tijd aan serieuzere zaken gaat weiden????? :-D











Geeft niet Joost: First things first!  :yes:

Yo Cor, m'n audio set is niet m'n enige hobby. Heb daarnaast vaak alleen op vrijdag tijd om naar muziek te luisteren via de luidsprekers.
Ach, wat jij verder onzinnig vindt qua upgrades, vind ik zeer zinnig  :-D  :wink:

Afgelopen week wel al tijd genomen om naar muziek via de AKG K701 te luisteren.
Via de versterker klinkt deze beter dan via de cd-speler, ondanks dat er geen slechte hoofdtelefoon versterker in de Cd-speler zit. Die in de versterker kan alleen zo'n vier keer meer vermogen leveren.

De K-701 is echt zeer clean, je hoort foutjes in de muziek die je normaal via de luidsprekers niet hoor.
Wat betreft laag die afwezig zou zijn, de K701 is daar ook eerlijk in. Ik heb nog niet gemerkt dat de K701 te weinig weer geeft. Moet je voor de gein het nummer Lightning Strikes van Life's Addiction maar eens beluisteren.

Ik ben zeer in m'n nopjes met de nieuwe versterker en de hoofdtelefoon.

Cornelis1921

 stupid :-(
Ha die Joost. In de zin over jouw z.g. "onzinnige upgrades" heb jij klaarbblijkelijk de ironie niet geproeft. Die opmerking was geenzins serieus bedoeld. Ik zou zo zoiets nooit maar dan ook nooit durven te relativeren als het om een ander gaat, ook al gaat het om een hobby. Critici zijn te herkennen aan de boterberg op hun hoofd en dat geldt ook voor mij. Mijn excuses voor mijn overduidelijke onduidelijkheid, Sorry, Joost. notworthy byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Hoi Cor. Excuses aanvaard. Zat je een klein beetje terug te narren, vandaar de ;-) in m'n reply.

Cornelis1921

Citaat van: jowa op september 03, 2012, 23:07:49
Hoi Cor. Excuses aanvaard. Zat je een klein beetje terug te narren, vandaar de ;-) in m'n reply.
OK Joost, 10-4. :-D notworthy Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Afgelopen periode met de NAS bezig geweest en deze bevalt erg goed.
Voor audio draaien er nu twee programma's:
- Logitech Media Server: om de muziek te kunnen streamen naar de Squeezebox Touch
- Audio Station: voor het via de webbrowser kunnen streamen van muziek

Voor video gisteravond Video Station geïnstalleerd, bevalt ook prima.
Zit nu Kuifje The Secret of the Unicorn te bekijken via wifi  hello.

Zo eens kijken of iso's afspelen ook gaat.

Cornelis1921

HD via wifi Joost? Welk formaat/codec?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *