De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Vandaag aan de slag geweest met LMS en iPeng.
De DSM werd netjes herkend door LMS als een Squeezelight endpoint, maar wilde behalve mp3 tracks niets afspelen.
Balen, daar heb ik die DSM niet voor gekocht.

Dus maar weer eens aan de slag met de settings in LMS (zucht).
Logging van de uPNP bridge erbij gepakt en kijken wat er naar de DSM wordt gestuurd en in welk formaat.
Ook op verschillende forums gekeken en na een dik uur: muziek!

De uPNP bridge moet blijkbaar op export ingesteld staan op raw,wav.
Betekend dat de muziek in pcm formaat wordt verstuurd.

Nu wordt iig alle muziek gegeten door de DSM, zelfs DSD streams worden netjes afgespeeld.
Grappige daarbij is dat iPeng daar niet bij zet dat de stream wordt geconverteerd maar pcm en bij een flac-file wel.
Toch nog eens dieper on duiken.



Anyway, het klinkt nu erg goed en ben dik te vreden met de nieuwe set.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jrm

Leuk verslag(en) hoe je tot je huidige set instelling bent gekomen.

xander32

Abracadabra voor mij, ieder z'n vak 👌🏻
Ik kijk er nu alweer tegenop om een nieuwe nas aan de praat zien te krijgen en te integreren 😫


Citaat van: jowa op november 21, 2020, 21:47:04
Vandaag aan de slag geweest met LMS en iPeng.
De DSM werd netjes herkend door LMS als een Squeezelight endpoint, maar wilde behalve mp3 tracks niets afspelen.
Balen, daar heb ik die DSM niet voor gekocht.

Dus maar weer eens aan de slag met de settings in LMS (zucht).
Logging van de uPNP bridge erbij gepakt en kijken wat er naar de DSM wordt gestuurd en in welk formaat.
Ook op verschillende forums gekeken en na een dik uur: muziek!

De uPNP bridge moet blijkbaar op export ingesteld staan op raw,wav.
Betekend dat de muziek in pcm formaat wordt verstuurd.

Nu wordt iig alle muziek gegeten door de DSM, zelfs DSD streams worden netjes afgespeeld.
Grappige daarbij is dat iPeng daar niet bij zet dat de stream wordt geconverteerd maar pcm en bij een flac-file wel.
Toch nog eens dieper on duiken.



Anyway, het klinkt nu erg goed en ben dik te vreden met de nieuwe set.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Nu rustig via de koptelefoon aan het luisteren.
Wel via de Aries Mini naar de Mojo.
De Chord Poly is dead en is door de importeur terug gestuurd naar de UK voor reparatie.

Anyway, ook deze combi klinkt heerlijk.
Je bent alleen meer gebonden aan een bepaalde ruimte. Met de combi Mojo/Poly heb je nl een wifi oplosing.

Vanmiddag nog lekker aan bezig geweest in LMS en nu speelt deze ook DFF files af.
Ze worden netjes omgezet naar PCM.
De DSM ontvangt dan 192/24 files.

Heel te vreden met de nieuwe opzet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

The Good Son

Citaat van: xander32 op november 22, 2020, 11:10:20
Abracadabra voor mij, ieder z'n vak 👌🏻
Ik kijk er nu alweer tegenop om een nieuwe nas aan de praat zien te krijgen en te integreren 😫

Herkenbaar  :yes:
Ik heb dit opgelost door mijn backupschrijf, met muziekbestanden, rechtstreeks via de USB aan mijn streamer te hangen en gebruik mijn NAS  nu als backup.

jowa

Zo, vandaag een kleine wijziging in m'n set: een tweede Nordost Vishnu netkabel binnen gekregen.
Beide bronnen (SACD en DSM) zijn nu voorzien van deze netkabel.

De Supra LoRad Silver zit nu alleen nog op het stekkerblok. Deze zijn mij voor het aansluiten op apparatuur iets te dik en wel erg stug. Voor de bronnen is de Nordost prima geschikt, want lekker dun en soepel.
Geluidtechnisch? Ze doen het net zo goed  8-)

jowa

Binnen kort start ik met een nieuw projectje: Intel NUC optuigen als LMS server / Squeezelite player, weer met Ubuntu linux als basis.

Eens kijken wat ik er allemaal mee kan gaan doen.
Naast de OS disk komt de huidige disk van de Auralic Aries Mini er in als opslag voor muziek.

Ik heb nog (ergens) een externe BD-speler liggen welk ik ga gebruiken voor het rippen van CD's/Blurays en de enkele DVD waarvan ik het waard vind dat ik een backup er van heb.

De huidige server / NAS gaat dan echt alleen dienst doen voor backups en opslag van MKV's.
Scheelt daar een kleine 1 TB aan muziek die naar de NUC gaat.


jowa

#1102
Intel NUCje (is echt klein) draait op Linux 20.04.1 LTS  pompom
Logitech Media Server 8.0 draait op de server  pompom
Alle muziek is gecopieerd naar de NUC  pompom
Alles wordt netjes afgespeeld  pompom
DSD256 streamen en converteren on-the-fly naar PCM: maakt de NUC zich niet druk om  pompom

Er zit toch wel wat verschil tussen een Corei7 en een Celeron...  :-D

TurboMarco

CiteerEr zit toch wel wat verschil tussen een Corei7 en een Celeron...  :-D

Mooi toch ,stel dat het niet zo was  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Het scheelt al vier fysieke cores en ook nog eens 6 van die Intel namaak cores.

Anyway, de database was zo gevuld met een kleine 50000 files.
LMS was daarna drukker met het zoeken naar de afbeelding en extra info via het internet dan met catalogiseren van de muziek.

Waar ik eerst bij converteren on-the-fly van DSD naar PCM twee drukke cores had, is er nu maar één bezig en de rest heeft het rustig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

TurboMarco

Dat is het mooie van die extra cores/treads  :yes:

Veel plezier er mee.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

De NUC is zeer stil, ondanks dat er een fan in zit. Voordeel is dat deze gewoon bij mijn set kan staan en de lijn vanuit de DSM naar de NUC voor muziek streamen nu lekker kort is.

Squeezelite als Player binnen LMS
Van de week ook bezig geweest met de configuratie van een Squeezelite client op de NUC.
Hierdoor kan ik rechtstreeks op de NUC mijn Chord Mojo DAC hangen en heb ik de Auralic Aries Mini niet meer nodig.

De configuratie van een Squeezelite client is niet moeilijk onder Linux.
Na installatie via apt, start je de client als volgt op:

/usr/bin/squeezelite -n <naam endpoint> -o <Output Device> -s <locatie LMS>

De naam van waar de output (-o) naar toe moet kan je vinden via:

sudo /usr/bin/squeezelite -l

Zorg er wel voor dat je DAC via USB aan de server hangt zodat je z'n naam ziet staan in het lijstje.
Bij mij ziet de Mojo er als volgt uit:

  default:CARD=Mojo              - Mojo, USB Audio - Default Audio Device
  sysdefault:CARD=Mojo           - Mojo, USB Audio - Default Audio Device
  front:CARD=Mojo,DEV=0          - Mojo, USB Audio - Front speakers
  surround21:CARD=Mojo,DEV=0     - Mojo, USB Audio - 2.1 Surround output to Front and Subwoofer speakers
  surround40:CARD=Mojo,DEV=0     - Mojo, USB Audio - 4.0 Surround output to Front and Rear speakers
  surround41:CARD=Mojo,DEV=0     - Mojo, USB Audio - 4.1 Surround output to Front, Rear and Subwoofer speakers
  surround50:CARD=Mojo,DEV=0     - Mojo, USB Audio - 5.0 Surround output to Front, Center and Rear speakers
  surround51:CARD=Mojo,DEV=0     - Mojo, USB Audio - 5.1 Surround output to Front, Center, Rear and Subwoofer speakers
  surround71:CARD=Mojo,DEV=0     - Mojo, USB Audio - 7.1 Surround output to Front, Center, Side, Rear and Woofer speakers
  iec958:CARD=Mojo,DEV=0         - Mojo, USB Audio - IEC958 (S/PDIF) Digital Audio Output
  dmix:CARD=Mojo,DEV=0           - Mojo, USB Audio - Direct sample mixing device
  dsnoop:CARD=Mojo,DEV=0         - Mojo, USB Audio - Direct sample snooping device
  hw:CARD=Mojo,DEV=0             - Mojo, USB Audio - Direct hardware device without any conversions
  plughw:CARD=Mojo,DEV=0         - Mojo, USB Audio - Hardware device with all software conversions
  usbstream:CARD=Mojo            - Mojo - USB Stream Output


Gekozen voor 'default:CARD=Mojo' als Output Device.

De Squeezelite Player wordt prima herkend in LMS en omdat deze via de Mojo bijna alles zelf aan kan, heb ik C-3PO disabled als plug-in voor de Squeezelite player.

Dus naast de hoofdset, nu 's avonds heerlijk muziek luisteren via de Mojo/Sundara combi.

NB

Goed voor elkaar. :yes:
Wat doe je nu met de aurelic Aries mini?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: jowa op december 09, 2020, 00:49:04
Intel NUCje (is echt klein) draait op Linux 20.04.1 LTS  pompom
Logitech Media Server 8.0 draait op de server  pompom
Alle muziek is gecopieerd naar de NUC  pompom
Alles wordt netjes afgespeeld  pompom
DSD256 streamen en converteren on-the-fly naar PCM: maakt de NUC zich niet druk om  pompom

Er zit toch wel wat verschil tussen een Corei7 en een Celeron...  :-D

NUCjes zijn hebbedingen zo klein maar zo fijn je kan er van alles mee  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Citaat van: Nb op december 11, 2020, 11:53:43
Goed voor elkaar. :yes:
Wat doe je nu met de aurelic Aries mini?

Die gaat in de verkoop.
Prijstechnisch niet te hoog vanwege verkleuring van het kastje.
Doet het verder nog prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro