De set van Marvin

Gestart door marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

Emiel77

Citaat van: marvin op maart 22, 2023, 17:26:30Nu kribbelt het wel een beetje om voor de fronts iets zwaarders te zoeken, maar echt nodig is het niet.

Hmm nog niet gedacht aan bi-ampen met een buizenversterker voor mid en hoog en een SR voor laag?? evt. aangevuld met een sub?? 8-)

Wil je niet op kosten jagen, maar is ook wel weel een moeie mogelijkheid...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

marvin

Nee bi-ampen heb ik geen behoefte aan..
Maar buizen op de fronts lijkt me nog wel eens een leuke audio trip.
Schrok een beetje van de prijzen, en ik moet me dan zeker nog even beter inlezen.

Nostra

Citaat van: marvin op maart 28, 2023, 22:17:45Nee bi-ampen heb ik geen behoefte aan..
Maar buizen op de fronts lijkt me nog wel eens een leuke audio trip.
Schrok een beetje van de prijzen, en ik moet me dan zeker nog even beter inlezen.
Hangt er juist vanaf wat je wil qua buizen.

Ik heb indertijd een buizen pré (1 in 1 out) gekocht van douk audio. Gaf aan mijn toenmalige setup een zeer leuke klank.

Buizen op een accuphase is natuurlijk vloeken in de kerk en klonk ook niet zo denderend. Maar heb de douk nog steeds en denk van die tussen mijn mengtafel en mijn NAD te zetten op termijn

marvin

Ik heb voor deze warme dagen een ventilator gemodificeerd.
Nou ja, ik heb de voet van een paal-ventilator geschroefd.  :mrgreen:
Past precies op de sleuf van de kast tot de muur, stekker op het zelfde blok als de externe versterking, koelt zo 2 delen van de kast, én alle behuizingen voelen lekker koel aan.
Geeft wel een fijn gevoel.

NB

Ik heb ook zoiets, aan de zijkant tegen de koelsleuven aan.
Staat de hele dag aan, dus controleren is beter dan vertrouwen. shutup
Om een bekende Nederlander te citeren. violent1
- Huiskamer set- Marantz PM 6007, Q Acoustics 3050, Infinity Alpha 10, Yamaha CDS303, Marantz CD 5000, Pioneer DV-50LX.
- Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE ,800.
- Slaapkamer set- Marantz PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Albrecht dab radio.