Welke versterker zal ik kopen, graag advies.

Gestart door gerkovisser, oktober 09, 2011, 13:07:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 16:21:47
Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 16:08:47
Ow ja dat is wel te begrijpen  :-)  ik heb zelf hiervoor een pm7001 gehad en heb ik veel plezier van gehad

dit is wel een mooie  http://link.marktplaats.nl/491013116 al vindt ik 300 wel flink aan de prijs

Hallo Marantz 81,

Haha, dit is dezelfde pm 8200 die ik al op de korrel had, zie mijn eerste plaatsing.
Vond hem inderdaad ook flink aan de prijs, voordeel is dat hij een bijpassende tuner heeft.
Mijn vrouw heeft overdag graag de radio aan.

Kun je mij eens een inschatting geven wat een redelijke prijs zou zijn voor die versterker?
En wat vind je van deze: http://link.marktplaats.nl/490686434

Vriendelijker in prijs en meer vermogen.
En wat houdt het in: die opmerking van 2x95w en later 2x25 w??

Ben zeer benieuwd naar je reactie.

Gerko

die versterker kun je overschakelen naar klasse A  voor een betere geluidskwaliteit minder vervorming ,later zijn ze daar vanaf gestapt ,de reden daarvoor weet ik niet precies , heb ook zo mijn twijfels of dit geen opgelapt exemplaar is gezien hij nog veel meer aanbied 


Ik zou een bod van 325 doen op die PM8200 met st6000 tuner  250 voor versterker en 75 voor tuner

Marantz 81

al zou ik zelf toch eerder voor de PM7001 en ST7001 set gaan die op het forum staat , toch wat jaren jonger en betere tuner  :-)

still life

Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 16:13:15
Citaat van: still life op oktober 09, 2011, 16:00:02
Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 15:36:58Ben op zoek naar meer detail, realistische weergave en pure beleving van muziek.

wat je zoekt is een lekkere akoestiek & dat bekom je niet zomaar met een zwaardere versterker..  :angel:

Hallo still life,

Ik vind het mooi dat je reageert op mijn topic maar ik kan toch moeilijk de akoustiek van mijn huis veranderen?
Gerko

je kan heel wat aanpassen/verbeteren, met speakerplaatsing alleen al..
breder uiteen of juist dichter, meer naar voren of ingedraaid, op mooie stands, etc..

CiteerWat ik probeer te krijgen is dat er versterker technisch meer uit mijn B&W cdm 1 se gehaald wordt.
En wat ik van mijn collega begrijp begint dat bij een versterker die genoeg stroom kan leveren.
Vandaar mijn topic op deze site, die overigens super veel info en mooie verhalen heeft.




deze zijn niet meteen waanzinnig moeilijk aan te sturen, eerst maar eens lekker opstellen..
deze foto laat ze mooi zien, ook hoe je ze niet moet opstellen :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

De CDM1 SE is een 2weg design met een gevoeligheid van 88dB/2.83V/m. De normale impedantie is 8 ohms, en gaat omlaag tot een minimum van 4.5 ohm.

B&W raad een versterker aan van 30-150Wpc .

Zijn impedantie curve onthuld dat deze een relatief weinig eisende load heeft voor de versterker, met een minimum waarde rond de 5 ohm in de lagere middenrange en de hogere treblerange.


Ik denk dat je inderdaad eerst een budget moet voor ogen hebben.
Ten tweede wil je wel of niet meerkanaals audio kunnen afspelen.

Het is zeker dat de PM15S1 (2e hands te vinden voor rond de 600€) een leuke versterker zal zijn. Beter dan de PM7... of PM8....
De PM11S1 is opnieuw een stap hoger, maar de prijs zal minstens x2 zijn.

Meer kanaals is een tweede hands SR14, SR17, SR9005,  SR8002 zeker mooi surround receivers met een meer dan behoorlijke stereo weergave. Mijn SR8002 (die weldra in de verkoop gaat samen met de CD6002 en DV7001  :-P maar het is opnieuw nogal ver) nog vergeleken met een NAD C 275BEE geïntegreerde stereo versterker en ook voor de Vincent SV-232 moest hij niet onderdoen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

gerkovisser



die versterker kun je overschakelen naar klasse A  voor een betere geluidskwaliteit minder vervorming ,later zijn ze daar vanaf gestapt ,de reden daarvoor weet ik niet precies , heb ook zo mijn twijfels of dit geen opgelapt exemplaar is gezien hij nog veel meer aanbied 


Ik zou een bod van 325 doen op die PM8200 met st6000 tuner  250 voor versterker en 75 voor tuner
[/quote]

Marantz 81:

U prefereert dus de pm 8200 boven de pm 7200 die aangeboden worden?
Zit hem dat in het feit dat de verkoper van de 7200 meer apparatuur aanbied of een andere reden?

De PM 7200 mag ik incl st6000 tuner ophalen voor €275.
Daarnaast heeft hij ook nog een cd en dvd speler te koop.
De dvd speler is niet echt mijn keuze omdat deze nog geen hdmi aansluiting heeft.
Cd speler misschien wel een optie om erbij te doen.

De verkoper van de PM 8200 verkoopt ook meer apparatuur, vooral accessoires voor pick-up e.d.
Hij heeft nog niet gereageerd op een mail van mij dus prijs samen weet ik nog niet.
Vraagpijs opgeteld €400.

vr gr Gerko

Mij leek door het hogere vermogen de 7200 de beste optie of staar ik me dan blind op kille wattage cijfers?

still life

Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 16:53:27Mij leek door het hogere vermogen de 7200 de beste optie of staar ik me dan blind op kille wattage cijfers?

:yes:

Citaat van: dmeerpa op oktober 09, 2011, 16:49:32
De CDM1 SE is een 2weg design met een gevoeligheid van 88dB/2.83V/m. De normale impedantie is 8 ohms, en gaat omlaag tot een minimum van 4.5 ohm.

B&W raad een versterker aan van 30-150Wpc .

Zijn impedantie curve onthuld dat deze een relatief weinig eisende load heeft voor de versterker, met een minimum waarde rond de 5 ohm in de lagere middenrange en de hogere treblerange.

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Als iemand zoveel aanbied heb ik daar dan mijn twijfels bij ,kan ook gewoon een verzamelaar zijn die zijn spullen wegdoet

cijfers zeggen niet alles ,zijn gewoon allebei goede versterkers  :yes: cd6000 ose schijnt wel een goede te zijn  :-)

gerkovisser

Hallo Marantz fans,

Still life:

Mijn B&W speakers staan op stevige stands van Mission.
De dikke buis zit vol met zand.
Deze speakers heb ik al een tijdje en ik ben qua plaatsing al bezig geweest.
Helaas moet er één wel voor het raam staan, is niet anders.
De schuimpjes zitten wel in de baspoort, klinkt voor beter vond ik als zonder.

dmeerpa:

Altijd moeilijk budget, gaat bij mij niet of ik het wel of niet heb maar wat wil je uitgeven of hoeveel vind ik het waard.
En ik denk dat ik dat pas achteraf weet.
Maar denk rond de €400 euro max. voor een receiver of versterker met tuner.
In principe zoek ik stereo, maar een receiver met goede stereo weergave is ook ok, simpele bediening een grote pre, vandaar ook wel weer stereo.
Heb eigenlijk een hekel aan teveel instellingen en al helemaal aan settings om iets te imiteren.
Dat zit allemaal wel op de yamaha rx-v 440 die ik nu gebruik.
Als deze een pre out had was ik sneller klaar geweest want dan had ik me niet eens hier in verdiept.
Is nu al geen optie meer om er een losse eindversterker achter te plaatsen.

vr gr Gerko

gerkovisser

Citaat van: still life op oktober 09, 2011, 17:01:51
Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 16:53:27Mij leek door het hogere vermogen de 7200 de beste optie of staar ik me dan blind op kille wattage cijfers?

:yes:

Citaat van: dmeerpa op oktober 09, 2011, 16:49:32
De CDM1 SE is een 2weg design met een gevoeligheid van 88dB/2.83V/m. De normale impedantie is 8 ohms, en gaat omlaag tot een minimum van 4.5 ohm.

B&W raad een versterker aan van 30-150Wpc .

Zijn impedantie curve onthuld dat deze een relatief weinig eisende load heeft voor de versterker, met een minimum waarde rond de 5 ohm in de lagere middenrange en de hogere treblerange.


Hoi still life,

Dit is wel heel cryptisch voor mij.
Bedoel je dat ik me inderdaad blind staar op de cijfers?
Omdat mijn speakers niet heel veel vragen?
Ik hoop dat ik dat zo goed interpreteer.

vr gr Gerko

still life

Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 17:16:50Hoi still life,

Dit is wel heel cryptisch voor mij.
Bedoel je dat ik me inderdaad blind staar op de cijfers?
Omdat mijn speakers niet heel veel vragen?
Ik hoop dat ik dat zo goed interpreteer.

vr gr Gerko

:yes: mooi apparaat, die yammie..

Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 17:11:44
Dat zit allemaal wel op de yamaha rx-v 440 die ik nu gebruik.

:yes:

High power 6-channel discrete amplifier configuration (95W x 6, Max)
Digital ToP-ART (Total Purity Audio Reproduction Technology)
High Current Amplification for high sound quality
Easy setup and operation
Compatibility with latest movie sound formats including Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic II, DTS-ES Discrete 6.1, and DTS Neo:6
Powerful 32-bit Yamaha LSI (YSS-938) for CINEMA DSP processing
24 surround programs (44 variations) with SILENT CINEMA and Night Listening mode


CiteerHeb eigenlijk een hekel aan teveel instellingen en al helemaal aan settings om iets te imiteren.

je bent vrij om daar al dan niet gebruik van te maken,
maar de prestaties v/e receiver staan of vallen dikwijls met (verkeer)de settings..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

gerkovisser

Natuurlijk moet het redelijk ingesteld zijn maar ik ben ook niet helemaal onnozel.
Maar vermogen leveren (amperes dus) heeft niks te maken met instellen of schuiven van speakers.
Dat is de apparatuur.
En die wil ik graag naar een hoger plan tillen.
Zeg ook niet dat de Yamaha niet goed is.
Had hiervoor een JBL 5.1 speaker set erbij en dat klonk goed bij dvd kijken.
Maar minder bij stereo muziek luisteren.
Daarom de B&W aan geschaft en dat klonk al veel beter.
Nu dus een volgende stap.

En de yamaha heeft veel instellingen die ik niet wil gebruiken.
Gebruik alleen de instellingen die bij de stand stereo van belang zijn.

vr gr Gerko

Marvin

Redelijk? Nee, perfect. Zeker een Marantz valt of staat uiteindelijk met de instellingen...




Iphone4

gerkovisser

Hoi Marvin,

Ben ik niet helemaal met je eens.
Een versterker moet een signaal versterken en niet beinvloeden.
Eigenlijk alleen een keuze knop voor welke ingang en hooguit een bass en treble regeling.

Dan heb je niks in te stellen en krijg je denk ik de meest pure versterking.

Een oom van me had vroeger een cyrus versterker met een keuze knop en een volume knop.
Dat was ook een goede versterker.

vr gr Gerko

Marvin

Laat ik het anders stellen, een surround receiver valt of staat met de gemaakte instellingen. Het is tegenwoordig een computer die moet weten waar wat opgesteld staat om zijn berekening daar op los te laten om zodoende een correct geluidsbeeld neer te zetten. Dat is met een stereobak niet nodig... Al komt dat denk ik nog wel met de jaren...




Iphone4

gerkovisser

Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 20:20:00
Laat ik het anders stellen, een surround receiver valt of staat met de gemaakte instellingen. Het is tegenwoordig een computer die moet weten waar wat opgesteld staat om zijn berekening daar op los te laten om zodoende een correct geluidsbeeld neer te zetten. Dat is met een stereobak niet nodig... Al komt dat denk ik nog wel met de jaren...




Iphone4

Hallo Marvin,

Kijk zijn we het wel eens dus.
Ik wil dus eigenlijk weer een stereo versterker.
Mijn huidige yamaha surround receiver moet je dus wel instellen zelfs voor stereo gebruik maakt dat verschil.
Daar wil ik vanaf.

Bedankt voor je bijdrage.