Marantz PM11-S2 volledige gebalanceerd???

Gestart door TonA, oktober 10, 2009, 10:44:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TonA

Beste mensen,

Sindskort ben ik de eigenaar van een Marantz PM11-S2 versterker met mooie gebalanceerd ingangen voor mijn bijpassende Marantz SA11-S2 SACD speler.
Zowel de versterker alsmede de SACD speler hebben dus gebalanceerde in/uitgangen.

Op het internet krijg ik niet goed gevonden of het hier gaat om alleen gebalanceerde ingangen of dat de tevens het volledige interne interne circuit gebalanceerd is.
Als dat laatste het geval is heeft het voor mij zin om eens naar een nieuwe gebalanceerd (XLR) interlink te kijken, daar waar ik nu gewone RCA aansluitingen gebruik.

Heeft iemand ervaring met deze componenten en eventueel een goede passende gebalanceerd (XLR) interlink?

joep

#1
Hoewel ik een PM-11S1 bezit moet ik zeggen dat ik een gebalanceerde uitgang altijd minder heb gevonden. Ik ga er van uit wat ik hoor. Mijn mening, mijn oren. Ik heb de wijsheid niet in pacht. Maar ik kan er naast zitten.

mars

#2
oi

ik heb zelf wel lang in het pro audio wereldje rondgestapt ( en nog steeds wel een beetje)

Maar xlr alleen nuttig over langere afstanden .
In home audio is het zoiets van; het komt zelfs uit de pro werld dus dan is het goed.
speakon , ook zoiets ; 1 van DE grote voordelen van Neukom is dat het hufterproef is . Als je PA snoertje met een neukom plug in een speaker plugt, kan je er ''letterlijk'' aan hangen.
Maar voor home audio :?....overkill
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Omdat ik mogelijk mijn SA-7 dmv XLR op mijn pm14 wilde aansluiten heb ik op de VAD show bij marantz nagevraagd of XLR beter is dan RCA. NEEN was het antwoordt!
Ik blijf dus bij mijn huidige oehlbach interlinks.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: lo op november 04, 2009, 10:14:27
Omdat ik mogelijk mijn SA-7 dmv XLR op mijn pm14 wilde aansluiten heb ik op de VAD show bij marantz nagevraagd of XLR beter is dan RCA. NEEN was het antwoordt!
Ik blijf dus bij mijn huidige oehlbach interlinks.

groet,

lo


oi stupid


ZEG IK
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Ik zou toch zelf gaan luisteren, al was het alleen maar om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 04, 2009, 12:20:48
Ik zou toch zelf gaan luisteren, al was het alleen maar om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.

Nieuwsgierig ben ik wel, maar dan meer in verschillen tussen componenten dan tussen xlr en rca.
1 van de dingen die ik nog wel eens wil doen is een aantal kabelsets lenen en verschillen proberen te horen. Maar dat heeft voor mij geen prioriteit.
Over xlr is al veel gesproken en geschreven. Voor lange kabels is xlr uitstekend geschikt maar voor de kabellengtes waarmee wij onze apparatuur aansluiten.................denk ik niet. Maar dat is mijn mening. Als ik nog eens een test doe zal ik dat hier beschrijven :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

#7
Het enige voordeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je bij gebruik van XLR een extra RCA aansluiting over hebt.
Voeger wel e.e.a. getest met Wadia CD speler en een Krell versterker. Maar nooit verbetering kunnen vaststellen met XLR.