Brom in receiver SR5500

Gestart door eric, januari 14, 2009, 22:59:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eric

Sinds kort heb ik een brom in m'n receiver SR5500.
Het begon met het aanzetten van de receiver; enkele seconden kwam er een brommend geluid uit het apparaat.
Nu blijft hij vaak langere tijd brommen, waarbij er ook brom uit de speakers komt (meestal links).
Het vreemde is dat dit de ene keer wel gebeurd, de andere keer de combinatie vrijwel bromloos functioneert.
Wat kan er aan de hand zijn ?
Wie kan mij helpen ?



mars

oi


Ik heb zo'n gevoel dat je hem vanaf nu NIET meer aan moet zetten , te meer omdat je aangeeft dat de brom steeds langer aanhoud.
Dus dan zou ik denken dat het probleem ( wat het ook is) erger aan het worden is.

Dus het lijkt mij het beste ,dat je contact zoekt met 1 van de techneuten op dit forum.

welkom trouwens hier ,  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

Citaat van: eric op januari 14, 2009, 22:59:25
Sinds kort heb ik een brom in m'n receiver SR5500.
Het begon met het aanzetten van de receiver; enkele seconden kwam er een brommend geluid uit het apparaat.
Nu blijft hij vaak langere tijd brommen, waarbij er ook brom uit de speakers komt (meestal links).
Het vreemde is dat dit de ene keer wel gebeurd, de andere keer de combinatie vrijwel bromloos functioneert.
Wat kan er aan de hand zijn ?
Wie kan mij helpen ?




Iets is on duidelijk voor mij.
brommen uit de sr5500 kast zelf.
of uit de speakers,(links)

Transformator zou niet goed kunnen zijn! absoluut niet meer aanzetten, en zo snel mogelijk naar een TD brengen.!
Er zat er een in Elst?? die Sr receivers van marantz behandeld.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bertheeren

ik heb een sr6001 die ook een brom constante brom maakt. Enkel een hele ligte enkel hoorbaar als het geheel stil is(uit het apparaat). Mij leek me dit normaal, gezien m'n vorige receiver dit ook had. Maar begin te twijfelen. Mag een zachte brom?

@ts, als de brom ook uit de speakers komt, dus niet meer gebruiken. Als je pech hebt sloopt ie je speaker(s)

eric

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Daar het probleem erger wordt, zal ik hem idd niet meer gebruiken en spoedig voor reparatie sturen.
Ik zal tzt doorgeven wat het probleem was.

gr.