Marantz KI Ruby set getest in Stereo van 11-2018 en i-fidelity.net van 22-1-2019

Gestart door MarantzRuby, oktober 13, 2018, 11:46:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Nou weet je wat ....gewoon maar even naar een mooi liedje luisteren .


https://youtu.be/sXQkXXBqj_U

ps, Vervang realiteit voor objectiviteit  :wink: ,en denk aan de buren  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

DansaN

Citaat van: TurboMarco op januari 23, 2019, 16:58:18
Een journalist hoort beoordeeld te worden aan de hand van gedegen onderzoek waarbij hij/zij ter alle tijden objectief hoort te zijn ,en niet door commerciële instanties betaald te worden .
Ik snap je punt, maar op basis van deze definitie bestaan er geen journalisten.
Elke journalist wordt (direct of indirect) door een commerciële instantie betaald.

Daarom is het van belang om altijd zelf na te denken en niet van 1 enkele bron uit te gaan.
Je kunt natuurlijk ook net als Trump gewoon roepen dat al het nieuws "Fake News" is. [emoji12]
Tot op zekere hoogte is dat ook zo; een artikel is nooit 100% objectief en is altijd de visie van degene die het schrijft.

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op januari 23, 2019, 19:03:32
Nou weet je wat ....gewoon maar even naar een mooi liedje luisteren .


https://youtu.be/sXQkXXBqj_U

ps, Vervang realiteit voor objectiviteit  :wink: ,en denk aan de buren  :lol:
Die laatste zin, een hele mooie en goeie tegelijk, Marco. Toppie! :gp: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Erg makkelijk om alles af te doen als reclameblok.

Ik luister eerst zelf en kom dan bij sommige maar lang niet alle bladen dezelfde conclusies tegen. Als ik naar een triangle of klipsch luister en dan naar een engelse speaker met een softbdome tweetertje dan hoor ik dat de hoornspeakers dynamischer zijn scherper zijn. Als ik dat dan vervolgens ook lees in enkele reviews. Zijn dat voor mij de geschikte reviewers. Ik kijk niet naar wat iemand goed vindt of aanbeveelt wel naar de klankeigenscappen die worden omschreven.

Al die gasten afdoen als adbloks is te communistisch en gemakkelijk. Luister vooral zelf, maar ik hebbnog de tijd nog de zin om alle dacs speakers en amps op deze wereld te beluisteren.

Met amps speelt de overtuiging van sommige mense. Dat ze allemaal hetzelfde klinken ook een rol. Als dat geloofd, (ieder zijn meug prima) is iedere reviewer een kwamzalver.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

#34
Het benoemen van feiten is zeker makkelijk ,ik bedoel éénentwintig! reclameblokken ,weet je hoeveel ABP aangeeft wanneer je het Marantzforum bezoekt ?

nul,nul,nul nul nulreclameblokken.

Ook hier is het vaker genoemd ,broodschrijvers die zich voordoen als reviewers .
Zelf beoordelen op basis van luisteren is en blijft de enige methode ,want wie met andermans oren luistert bedriegt zichzelf .

Ik lees trouwens liever de verslagen van diegene die uit eigen zak een PM KI Ruby betaald hebben ,dat komt bij mij veel geloofwaardiger over ,ook al zijn het nog steeds in grote lijnen subjectieve waarnemingen.
Wat CBdicX al schreef ,proud of ownership is ook een ding ,en ik kan mij daar wel in vinden  :yes:

Maar van mij mag je doen wat je wilt met die techsite's  en reclamefolders , i dont care .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Ben het grotetendels met je eens over eigen ervaringen en gebruikersbeoordelingen.

Waar ik het niet met je eens gaat worden is in 1 nuance. Ik zie niet alle reviewers als betaalde reclameschrijvers. Sommige wel hoor.

Hi-fi Choice bijvoobeeld, lullen te veel naar de fabrikantem toe. What hifi ook. Maar hi-fi news wat minder en een aantal schrijvers bij Stereophile volg ik ook wel. Altans die horen ook wat ik hoor. En als die gasten iets mooi vinden om de redennen dat ik ook iets mooi vind, is dat voor mij reden om ook eens te gaan luisteren.

Ik ga dan niet zo van, betaalde schrijfhoer klopt zeker geen ruk van.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

#36
Citaat van: Zoldar op januari 24, 2019, 11:47:18


Waar ik het niet met je eens gaat worden is in 1 nuance. Ik zie niet alle reviewers als betaalde reclameschrijvers. Sommige wel hoor.

Wel even goed lezen dan want ik heb nergens beweerd dat alle reviewers betaalde schrijvers zijn .
Wel presenteer ik als een feit dat betaalde reviewers niet objectief kunnen zijn ,je hoeft het daar niet mee eens te  zijn ,maar die stelling kan je met geen mogelijkheid onderuit halen .

Het lijkt er op dat voor een aantal mensen objectief een vies woord is ,men blijft blijkbaar liever in een droomwereldje hangen ,op zich is dat niet het probleem totdat diezelfde mensen halve waarheden gaan verspreiden ,dat kan je dus ook zien als een halve leugen .......vreemd want je bent eerlijk of oneerlijk .
Voor de goede orde ik doel uiteraard op mensen die van hun sponsor producten toegeschoven krijgen en/of betaald worden .

Een review kan mijn inziens wel nuttig zijn als er duidelijk gemaakt word onder welke omstandigheden er getest word  en waarbij belangrijke criteria in acht genomen word(ps de door jou aangehaalde Stereophile doet dat met regelmaat) ,zoals :

Het toepassen van luidsprekers met een laag/gemiddeld/hoog rendement ,en vermelde impedantie curve's .

Het toepassen van level matching tussen versterkers .

Het draaien op verschillende geluidsniveaus waarbij gemeten word wanneer een versterker op de grens komt van zijn kunnen .

En als kers op de taart ook nog eens blind testen om in absolute zin een subjectieve waarneming uit te sluiten .


Gelukkig zijn er nog reviewers te vinden die aan die criteria voldoen ,zoek maar eens op YouTube .
Ik heb ook nog even een stukje gezien van de betreffende LowBeats ,behalve dat zij een zeer geringe aantal volgers hebben zijn hun hits bedroevend laag ,evenals hun reviews die van een bedroevend niveau zijn.
In die zin vind ik het nog interessanter wat Paul McGowan te vertellen heeft ,met als grote verschil dat hij zichzelf sponsort  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Recensies?, ik lees en hoor ze graag maar hecht er totaal geen waarde aan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Al voor het lezen haak ik af, laat staan dat ik er enige waarde aan hecht of me er door laat sturen.

pameijer

Dan zouden we recensies van forumgenoten ook niet meer moeten geloven... We zijn dan wel niet financieel afhankelijk van de fabrikant maar hebben wel last van het "mijn met mijn eigen centjes betaalde apparatuur is altijd hartstikke goed"- syndroom.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin


TurboMarco

Citaat van: pameijer op januari 24, 2019, 20:37:05
Dan zouden we recensies van forumgenoten ook niet meer moeten geloven... We zijn dan wel niet financieel afhankelijk van de fabrikant maar hebben wel last van het "mijn met mijn eigen centjes betaalde apparatuur is altijd hartstikke goed"- syndroom.
Ben ik niet met je eens ,ben bij veel forumleden geweest in al die jaren ,en iedere keer klonk het gewoon goed met in acht genomen dat mensen van smaak verschillen .
Deze mensen zijn het dan ook allemaal unaniem over eens dat de luidsprekers i.c.m de akoestiek het geluid maken .

Het is een hobby ,zij verdienen er niets aan ,het kost geld .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Citaat van: TurboMarco op januari 24, 2019, 22:20:57
Ben ik niet met je eens ,ben bij veel forumleden geweest in al die jaren ,en iedere keer klonk het gewoon goed met in acht genomen dat mensen van smaak verschillen .
Deze mensen zijn het dan ook allemaal unaniem over eens dat de luidsprekers i.c.m de akoestiek het geluid maken .

Het is een hobby ,zij verdienen er niets aan ,het kost geld .
Cognitieve dissonantie-reductie, is gewoon een bekend psychologisch fenomeen. Wat jij stelt staat helemaal los van mijn opmerking.

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Citaat van: TurboMarco op januari 24, 2019, 12:47:31
Wel even goed lezen dan want ik heb nergens beweerd dat alle reviewers betaalde schrijvers zijn .
Wel presenteer ik als een feit dat betaalde reviewers niet objectief kunnen zijn ,je hoeft het daar niet mee eens te  zijn ,maar die stelling kan je met geen mogelijkheid onderuit halen .

Het lijkt er op dat voor een aantal mensen objectief een vies woord is ,men blijft blijkbaar liever in een droomwereldje hangen ,op zich is dat niet het probleem totdat diezelfde mensen halve waarheden gaan verspreiden ,dat kan je dus ook zien als een halve leugen .......vreemd want je bent eerlijk of oneerlijk .
Voor de goede orde ik doel uiteraard op mensen die van hun sponsor producten toegeschoven krijgen en/of betaald worden .

Een review kan mijn inziens wel nuttig zijn als er duidelijk gemaakt word onder welke omstandigheden er getest word  en waarbij belangrijke criteria in acht genomen word(ps de door jou aangehaalde Stereophile doet dat met regelmaat) ,zoals :

Het toepassen van luidsprekers met een laag/gemiddeld/hoog rendement ,en vermelde impedantie curve's .

Het toepassen van level matching tussen versterkers .

Het draaien op verschillende geluidsniveaus waarbij gemeten word wanneer een versterker op de grens komt van zijn kunnen .

En als kers op de taart ook nog eens blind testen om in absolute zin een subjectieve waarneming uit te sluiten .


Gelukkig zijn er nog reviewers te vinden die aan die criteria voldoen ,zoek maar eens op YouTube .
Ik heb ook nog even een stukje gezien van de betreffende LowBeats ,behalve dat zij een zeer geringe aantal volgers hebben zijn hun hits bedroevend laag ,evenals hun reviews die van een bedroevend niveau zijn.
In die zin vind ik het nog interessanter wat Paul McGowan te vertellen heeft ,met als grote verschil dat hij zichzelf sponsort  :lol:

Kan ik me prima in vinden. Maar ik ben hier niet om stellingen onderuit te halen of mijn gelijk te halen. Te dogmatisch. Net zoals jij lees ik her en der wat artikellen en pik ik daaruit wat me goed dunkt met de jaren ervaring.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: pameijer op januari 24, 2019, 22:31:05
Cognitieve dissonantie-reductie, is gewoon een bekend psychologisch fenomeen. Wat jij stelt staat helemaal los van mijn opmerking.


CiteerDan zouden we recensies van forumgenoten ook niet meer moeten geloven.
Paul je weet toch ook dat geloven een psychologisch fenomeen is ,ik zeg dan ook altijd "geloven is zeker weten dat je twijfelt "  :lol:

CiteerWe zijn dan wel niet financieel afhankelijk van de fabrikant maar hebben wel last van het "mijn met mijn eigen centjes betaalde apparatuur is altijd hartstikke goed"- syndroom.
Er word met regelmaat genoemd "proud of ownership" ,dat kan je niet verwarren met iets als altijd hartstikke goed .....laat staan een syndroom ,maar ik begrijp dat je bedoelt wanneer iemand net een zak met geld ergens achter gelaten heeft voor een product dat hij/zij doorgaans alleen maar vol lof is over het betreffende product .

Het punt wat ik aanhaalde met bezoekjes aan mensen die aan het forum deelnemen is dat er tijdens zo'n bezoek veel meer aan het licht komt ,je weet dan in het echt hoe iemand tot z'n keuze komt door naast luisteren van de muziek soort ,het geluidsniveau ....je weet wel hoe luid iemand doorgaans speelt ,het esthetische aspect van inrichting tot en met de samenstelling van audio componenten .
Maar het allerbelangrijkste is wel hoe het persoon in real live zich gedraagt t.o.v van gedragingen op een forum ,ik heb in die lange tijd mensen mee gemaakt die middels een forum als een ware keyboardninja gedragen ,maar in werkelijkheid de bek nog geen 10 sec open konden trekken ,voor mijn gevoel is dat een ervaring rijker .

In 99% van de gevallen komt men wel tot een dialoog waarbij er geen blad voor de mond genomen hoeft te worden en er daadwerkelijk iets constructiefs uit het bezoek komt ,ervaringen uitwisselen heet dat .

Mij word tijdens bezoeken met regelmaat gevraagd of ik verschillen waarneem tussen verschillende versterkers ,altijd zeg ik dan  :-) ,ik hoor dagelijks verschillen terwijl er in technisch opzicht niets veranderd is in mijn set ,het zelfde geldt voor sets van anderen die ik toch behoorlijk goed ken .
En Paul dat is dus een psychologisch fenomeen .
De reclame boys and girls kennen dit fenomeen ook ,met als grote verschil t.o.v forumleden dat zij hier aan kunnen verdienen .

Wat ik stel met mijn reactie staat dan niet helemaal los van jouw opmerking .




(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)