De set van RonaldW

Gestart door RonaldW, mei 03, 2009, 17:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

manuarmata

Een omgekeerde wereld bij mij. Mijn vrouw wil nieuwe speakers omdat ze niet van zwart met houtnerf houdt. sony's buiten dus en een set focals of Mordaunt shorts in de plaats. Ik laat ze doen...  notworthy.

Maurice

Hee Ronald,
Wordt het niet eens tijd voor een update van je set ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RonaldW

Hey Maurice !

Hahaha ik had er NET aan gedacht en vermoedde al dat jou bericht hierover ging. Zojuist heb ik even de speakers en aansluitingen los gehad en inderdaad, het filter zit daar achter op vast en ga even een fotootje zetten.
Eens kijken wat ik nu precies ga doen, electrotechniek is het enige waar ik niet veel mee kan, kast maken is voor mij geen enkel probleem bovendien heeft mijn werkgever en breed assortiment HPL en kan ik aan bekleding van alles kiezen wat ook nog aanmerkelijk krasvaster zal zijn als spuiten/lakken. Gister weer eens vet geluisterd en ik ben héél blij met deze speakers !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

xander32

Citaat van: RonaldW op augustus 30, 2009, 12:39:51
Hey Maurice !

Hahaha ik had er NET aan gedacht en vermoedde al dat jou bericht hierover ging. Zojuist heb ik even de speakers en aansluitingen los gehad en inderdaad, het filter zit daar achter op vast en ga even een fotootje zetten.
Eens kijken wat ik nu precies ga doen, electrotechniek is het enige waar ik niet veel mee kan, kast maken is voor mij geen enkel probleem bovendien heeft mijn werkgever en breed assortiment HPL en kan ik aan bekleding van alles kiezen wat ook nog aanmerkelijk krasvaster zal zijn als spuiten/lakken. Gister weer eens vet geluisterd en ik ben héél blij met deze speakers !
Beste Ronald, ik lees van allerlei goede verhalen over het modificeren van jouw Jamo`s en dacht ik ga ff z`n set bekijken: wordt tijd dat je hier ff update, aantal actuele foto`s :yes:.            

please

Sander.

RonaldW

Daar komen ze dan !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Marantz 81

mooie set ronald  :-)  foto van de boxen  :roll:

RonaldW

Jaja ik heb vakantie maar daar komen ze, incl kerstsfeer hahaha
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

xander32

Citaat van: RonaldW op december 28, 2009, 10:00:46
Jaja ik heb vakantie maar daar komen ze, incl kerstsfeer hahaha
Dat is schnellllll  hello. Mooie set hoor; vooral die Marantz componenten. Speakers zijn bijzonder, deze ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

Jamo kom je zo bij zo relatief weinig tegen terwijl zij toch heel mooie speakers bouwen :yes:.


Sander.

RonaldW

Speakers kende ik ook niet, zijn relatief oud en tussen 1988 en 1993 gebouwd. In die tijd kosten ze 799 gulden per stuk en dat was veel geld. Jamo heeft natuurlijk ook de stap naar consumenten lijnen gemaakt, commercieel geheel terecht maar het nadeel is vaak dat de echte liefhebbers denken dat het beter spul dan ophoud. In ieder geval ben ik er tevreden mee. Op marktplaats kom je deze nog regelmatig tegen, hun grotere broertje, de Jamo concert VII zijn moeilijker te vinden.
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

xander32

Citaat van: RonaldW op december 28, 2009, 10:47:44
Speakers kende ik ook niet, zijn relatief oud en tussen 1988 en 1993 gebouwd. In die tijd kosten ze 799 gulden per stuk en dat was veel geld. Jamo heeft natuurlijk ook de stap naar consumenten lijnen gemaakt, commercieel geheel terecht maar het nadeel is vaak dat de echte liefhebbers denken dat het beter spul dan ophoud. In ieder geval ben ik er tevreden mee. Op marktplaats kom je deze nog regelmatig tegen, hun grotere broertje, de Jamo concert VII zijn moeilijker te vinden.
Wel gaaf dat deze "oudjes" het dan nog zo goed doen. Ik werd dit jaar zelf bij forumgenoot Vlearmoes verrast door diens speakers, welke ook reeds op leeftijd zijn; een prachtig, rustig, afgewogen stereobeeld :yes:.

Sander.

RonaldW

zo zie je maar, leeftijd zegt niets, ik heb ze van een forum lid overgenomen, hij vertelde dat de untits en in ieder geval de tweeter, een metaldome nog steeds verkocht word dus waarom een nieuwe als in een oude speaker dezelfde units zitten ?
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Marantz 81

ik heb ook vakantie  :-D mooie luidsprekers en lekker luisteren nu alle tijd  pompom