De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

#75
heb de spullen inmiddels binnen  :-)

het is een interlink van audiquest G-snake ,hij is iets beter en klinkt wat neutraler als de Inakustik die tussen men CD speler en Versterker zit ,maar niet goed genoeg hij zit nu tussen de Tuner en Versterker

de rest wat ik besteld had ,waren 8 stuks Twisted pair connectoren bestaat uit 2 delen waardoor die uitzet er je hem vastklemt en Canare 4S8 speaker kabel

het is duidelijk te horen dat de andere speaker kabels er nu tussen zitten met name dat het nu weer natuurlijker en sneller wordt weergegeven  :-)




Marantz 81

binnenkort ga ik kijken voor 2 Van Den Hul interlinks  CD speler en Tuner   :yes:

die audioquest had kuren denk een gebroken ader ,had hem besteld via internet en voor die 30 euro is terug sturen ook zonde van het geld ,dus heb ik hem uit frustratie maar over midden geknipt  :-D met een schaar  :lol:

nu zit het standaard dropvetertje er weer tussen ,klinkt gelijk weer nergens naar  nopompom

xander32

Citaat van: Marantz 81 op oktober 01, 2009, 19:19:39
binnenkort ga ik kijken voor 2 Van Den Hul interlinks  CD speler en Tuner   :yes:

die audioquest had kuren denk een gebroken ader ,had hem besteld via internet en voor die 30 euro is terug sturen ook zonde van het geld ,dus heb ik hem uit frustratie maar over midden geknipt  :-D met een schaar  :lol:

nu zit het standaard dropvetertje er weer tussen ,klinkt gelijk weer nergens naar  nopompom
:schater: niet wijs.

Sander.

Jeroen

Hè Arjan

Ik ben op hifi.nl aan serven en kom bijna dezelfde set als die van jouw tegen (zie link: http://my.hifi.nl/index.php?user=1741) met uitzondering van de PM7001 (Deze persoon heeft een KI versie) en jij maakt gebruik van een CD speler en hij niet. Misschien kun je met deze persoon eens gedachte wisselen.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marantz 81

#79
@ xander32  ach ja weg ermee dan hoor  byebye

@jeroen hij heeft een hele mooie set ,maar idd andere componenten DVD en Dac en een veel grotere ruimte maar zoals het beschrijft ervaar ik het zelf ook  :-)



het binnenkort is wel heel snel geworden  :-P  ben vanmiddag uit mijn werk even 2 interlinks wezen halen voor de CD speler en Tuner  :yes:

ze zitten er nog maar net tussen ,maar wat een verschil is het zeg echt super  :kwijl:  notworthy

heb ook nog alle voedingskabels omgeleid naar een kant zodat de interlinks en speaker kabels de voedingen niet kruisen of langs elkaar lopen  :wink:

later nog eens kijken voor een Netfilter  pompom

Jeroen

Hè Arjan

Is het niet beter om de speaker te bi-wiren of die brugjes er tussen uit te halen en door gewone speakerkabel tussen te zetten. Ik zelf heb mijn speakers gebi-ampd en dit is wereld van verschil.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marantz 81

hoi Jeroen

ik hoor daar zelf geen verschil in , heb dat vorig jaar al uitvoerig getest  :-)

het komt van hetzelfde contact af in de versterker ,als je gaat bi wiren

draadbrugjes moet ik nog steeds maken i.p.v de brugjes die er nu op zitten ,vergeten  redface

bi-ampen heeft wel nut ja  :yes:

maar is niet nodig versterker levert meer dan genoeg voor deze speakers en draai ook nooit echt hard ,en het kan echt ! verschrikkelijk hard zonder vervorming ,wel eens getest natuurlijk  :-D

groeten Arjan

bramdg

Citaat van: Marantz 81 op oktober 02, 2009, 19:36:18
heb ook nog alle voedingskabels omgeleid naar een kant zodat de interlinks en speaker kabels de voedingen niet kruisen of langs elkaar lopen  :wink:

later nog eens kijken voor een Netfilter  pompom

Damn zo proper  :-o  :-o en zoals je zegt alles mooi gescheiden  :-D

En veel plezier met je nieuwe The Name's  hello  hello

pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

ja goed he  :wink: geen interventie,s meer  :-D  ik heb daarna ook nog alle stekkers  ,fase op fase gezet bij stopcontact

echt een heel verschil in detail en plaatsing met alle nieuwe bekabeling , ook in de breedte en diepgang van het geluid

de echte diepgang hebben de kef,s niet maar wel heel mooi zuiver en gedetialeerd geluid nu  notworthy

in de toekomst nog maar eens kijken voor andere speakers ,maar doe ik pas als ik een huis gekocht heb  :-)

Marantz 81

#84
Hallo

ik ben bij diverse zaken wezen luisteren voor nieuwe luidsprekers ,uiteindelijk was uitgekomen bij de

Audio Physic Yara II Classic  :-)

maar ik heb besloten om nog een jaar te wachten omdat mijn luister situatie dan weer anders zal zijn en ik dan niet voor een teleurstelling wil staan  :wink:


zoals het upgrade virus bij zovelen toeslaat  :-D


heb ik vandaag een nieuwe Super audio CD speler gekocht


de  SA7001 KI    notworthy


hij staat nu een paar uur te spelen ,en wat een verschil zeg met de oude CD5001 ,nu kan je pas echt praten over dynamiek stereo beeld diepte ,klinkt heel anders echt een enorme vooruitgang   :yes:

foto,s


WimPeu

Gefeliciteerd met deze mooie up-grade. Wist niet eens dat ze nog nieuw leverbaar waren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citeerheb ik vandaag een nieuwe Super audio CD speler gekocht


de  SA7001 KI   
Gefeli - mooie aankoop :yes:. Geniet ervan!

In het volgende jaar voor mij allicht ook een upgrade: een MF A5 of A3.5 cd-speler :kwijl: maar die prijzen :roll:.

Sander.

bramdg

Heel mooie speler  :-D !!!!! PROFICIAT

Blij te horen dat het verschil zo groot is ..... pompom

Geniet ervan






PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cheese

proficiat man met deze mooie speler....ach en die speakers komen nog wel......ik had nog nooit van Yara gehoord maar moeten wel erg mooi klinken als ik zo lees op het forum?


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

robbie

mooie speler! (ik spreek uit ervaring :-D)
geniet ervan!