Marantz PM-94

Gestart door Loso, oktober 02, 2009, 23:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loso

Ik had een Marantz PM-94 op zolder staan. Toen ik deze aansloot op Floating Synthese speakers en op de Power knop drukte... zag ik een gele spettering en gaf hij er de brui aan. Beiden (amp & speakers) werden jaren niet meer gebruikt.

Via Google kwam ik op dit forum terecht, meer bepaald op deze (gesloten) topic, waar (op het einde) sprake is van precies dezelfde combinatie.     

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,105.0.html

Is het de moeite waard om deze antikwiteiten te laten controleren/repareren? Is er nog een markt voor deze vintage apparatuur (op eBay of zo?)



Loso

TurboMarco

Deze versterker is het zeker waard om te laten repareren ,de marktwaarde is afhankelijk van de vraag en het aanbod,reken voor een goede PM-94 ca € 350,- ,voor een compleet gereviseerde exemplaar mag je daar €100 tot €150,- bovenop tellen , mijn advies luid dan ook laten fixen !

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citeerzag ik een gele spettering

Waar als ik vragen mag?

Is zeker de moeite waard, wel even balanceren wat de moeite is om deze te repareren eventueel.
als beide eind kanalen eruit liggen....  :|
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Loso

Bedankt voor jullie antwoorden!  8-)

De gele spettering was links achteraan. Misschien kan ik 'm openvijzen en wat foto's van de binnenkant tonen.

Loso

HAL9000

Ja graag.   :-)  Kan je al veel aan zien.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marantzer

Oké, deze Marantz PM94 is duidelijk vintage, maar kan iemand mij uitleggen waarom deze modellen zoveel waard zijn?
Op Marktplaats staat er nu een met een zilveren kleur en daar wordt inmiddels 1750 euro op geboden

http://link.marktplaats.nl/743016074



PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

QuattroNL

De aangeboden champagne PM94 was blijkbaar, volgens de advertentie, alleen leverbaar in Japan.
Tja, wat de gek er dus voor geeft...en dat blijkt.
Maar het blijft MP dus biedingen hoeven niks te betekenen. Ik wil ook best 2500,- bieden...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantzer

volgens the vintage knob, is het een Limited Edition, de ingangen zijn allemaal goudkleurig (als de foto van de aanbieder klopt bij zijn model)


http://www.thevintageknob.org/marantz-PM-94_Limited.html

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

100%Marantz

Inderdaad, maar beschikbaar ook in Europa, alleen 2 jaar later
marantz, what else?

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

SB_Marantz

Voor dat bedrag heb je misschien wel een SM-1000 , met wat mazzel.

Ik heb er ook nog eentje staan en zodra deze gerepareerd is gaat de prijs ongeveer 500 worden.
Is wel een zwarte uitvoering.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op november 12, 2013, 18:10:43
Voor dat bedrag heb je misschien wel een SM-1000 , met wat mazzel.

Ik heb er ook nog eentje staan en zodra deze gerepareerd is gaat de prijs ongeveer 500 worden.
Is wel een zwarte uitvoering.
Koop ik 1000x zo graag een geriviceerde van SB voor +-500 dan die op markplaats +-1750 .

infinity

Die op MP is gereviseerd door J.de Regt :-D
Die man wil er 1000 MINIMAAL voor hebben.
Er is wel een verschil met de gewone 94,de Phonostage is beter,maar in de gewone 94 is die ook heel goed.
Een aluminium plaat en alle aansluitingen verguld,en de Power elco`s trillings vrij gemaakt,maar of je dat nu echt merkt vraag ik me af.

op MP is het echt klote om wat te verkopen,fun biedingen en mensen(kinderen)die niet op komen dagen.

SB de 94 reviseer je die helemaal of repareer je hem alleen.

SB_Marantz

#13
De preamp werkt ok.
Beide eindversterkers worden wel goed aangepakt.
Is feitelijk al voor een groot gedeelte gedaan maar zal nog wel een maandje of 2 aanlopen eer ik er mee verder kan.

Apropos: Ik heb ook nog een PM-64mk2 staan welke voor 175,- weg mag.
Ook nog wat oudere: Model 1060 / 1090 en een Toshiba voor + eind.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

infinity

Dus de preamp doe je niets aan,is het niet beter om ook dat te reviseren voor de zekerheid.

De PM64MKII heb ik verkocht voor 75,00 te goedkoop en zeker in de staat dat ie was,maar voor 100 kreeg ik hem niet verkocht.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten,ook een 84MKII heb ik gehad en voor 200 verkocht,ook te goedkoop.