Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

renes59

Zolang ik nog bij de Swingmaster in Groningen blues en jazz cd's kan kopen gaat nieuwe muziek een beetje aan mij voorbij. Veel goede muziek komt er ook niet uit.Hoe ik dat weet?, hou het wel een beetje in de gaten via YT. Elbow live vind ik wel mooi. Maar neem nou Superheavy, het zal allemaal wel, ik zet liever een oude Stones of een Bob Marley op. Dezelfde muziek maar dan, in mijn oren, beter.
Nu nog maar een Engelse blues uit de tijd dat Fleetwood Mac nog geen stadionband was.

http://youtu.be/NyYSXrxjH4c
Staat vaak aan in de auto, over het Friese platteland en dan dit hard aan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: WimPeu op september 21, 2011, 18:52:49
Niet met jullie eens. Er komt wel degelijk nieuw materiaal uit wat zowel klankmatig als muzikaal interesant is hoor. Selah Sue bv maar ook ouwe rotten die nieuwe werk maken wat het beluisteren meer dan waard is...deze week alleen al de nieuwe Dream Theater en de Mick Jagger hobbyclub Superheavy bv. 

En wat het Britney Spears voor beeld betreft zou ik me ook eerst wat beter inlezen Joep. http://nl.wikipedia.org/wiki/Britney_Spears  kijk maar eens onderaan wat zij verkocht heeft 14 jaar na Baby One More Time Het is niet mijn ding maar een eendagsvlieg is het nou niet bepaald meer en ook haar 2e plaat verkocht ietjes meer dan de 23 stuks.... :-D

Citaatje:
Spears has sold over 100 million records worldwide. According to the Recording Industry Association of America (RIAA)
stupid

Zo gauw je begint te roepen dat er tegenwoordig weinig goeds meer uitkomt (met andere woorden; vroeger was alles beter) zal het ook niet lang meer duren voordat je geraniums gaat waarderen en naar de soos gaat voor de wekelijkse bingo  8-).


Sander.

Niber

Citaat van: xander32 op september 21, 2011, 19:45:10
Citaat van: WimPeu op september 21, 2011, 18:52:49
Niet met jullie eens. Er komt wel degelijk nieuw materiaal uit wat zowel klankmatig als muzikaal interesant is hoor. Selah Sue bv maar ook ouwe rotten die nieuwe werk maken wat het beluisteren meer dan waard is...deze week alleen al de nieuwe Dream Theater en de Mick Jagger hobbyclub Superheavy bv. 

En wat het Britney Spears voor beeld betreft zou ik me ook eerst wat beter inlezen Joep. http://nl.wikipedia.org/wiki/Britney_Spears  kijk maar eens onderaan wat zij verkocht heeft 14 jaar na Baby One More Time Het is niet mijn ding maar een eendagsvlieg is het nou niet bepaald meer en ook haar 2e plaat verkocht ietjes meer dan de 23 stuks.... :-D

Citaatje:
Spears has sold over 100 million records worldwide. According to the Recording Industry Association of America (RIAA)
stupid

Zo gauw je begint te roepen dat er tegenwoordig weinig goeds meer uitkomt (met andere woorden; vroeger was alles beter) zal het ook niet lang meer duren voordat je geraniums gaat waarderen en naar de soos gaat voor de wekelijkse bingo  8-).


Sander.

stupid

Bij de CD-winkel waar ik regelmatig kom hebben ze een mooie bak met erg goede "nieuwe muziek" voor de vastgeroeste muziekliefhebbers. De bak heet erg toepasselijk: "Verbreed je horizon".
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citeerstupid

Zo gauw je begint te roepen dat er tegenwoordig weinig goeds meer uitkomt (met andere woorden; vroeger was alles beter) zal het ook niet lang meer duren voordat je geraniums gaat waarderen en naar de soos gaat voor de wekelijkse bingo  8-).


Sander
Ach, nuancering; ik besef mij heel goed dat ik zelf waarschijnlijk ook een keer op dat punt kom. Kon ik 15 jaar terug nog blijven hangen bij TMF en/of MTV zap ik daar tegenwoordigs al snel overheen :?.

Sander.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.



WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

Citaat van: Niber op september 21, 2011, 19:50:48
"Verbreed je horizon".
Dat doe ik maar met oude muziek en genre's die niet op tv of radio te horen zijn.
Als je al lang ( 40 jaar) naar popmuziek luisterd dan komt er een moment dat je denkt "dat komt me bekend voor, heb ik al eens gehoord"
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

And now something completely different:


Sinds m`n 16e zit ik bij een dweilband en daarmee hebben we destijds een cd-tje opgenomen. Deze al jaren niet meer beluisterd. Wel fun om deze weer ff te beluisteren :yes:. Roept direct weer allemaal leuke herinneringen op.

Maar wel de nadruk op ff   :-D.


Sander.

Audiotic

Keith Jarrett, Köln Concert 1975. 96/24 download. Mijn vrouw geniet mee!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

renes59

Citaat van: Audiotic op september 21, 2011, 21:34:46
Keith Jarrett, Köln Concert 1975. 96/24 download. Mijn vrouw geniet mee!
Oei, dat is een heel goede keus. Soms draai ik de cd  en soms de lp.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.