Ervaringen met HD-AMP1

Gestart door bolio, maart 31, 2016, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: Reb op augustus 26, 2016, 23:15:28
Voor wat betreft die streamer, als je een beetje van computers houdt zou ik zeker de raspberry à 35 euro eens proberen. Koop er een DAC kaartje bij van nog eens 35 euro en je zal versteld staan van het geluid. Die jongens van Bryston verkopen dit in een "mooie(?)" behuizing voor heel veel geld.

https://www.hifiberry.com/2016/03/visiting-bryston-at-montreal-salon-audio/

Het is niet groter dan een pakje sigaretten, dus je kan het makkelijk achter die 65 inch tv van jou verstoppen :-), en anders kan je net als ik een oude dvd speler of tuner in Marantz style kopen. Vaak zit er genoeg ruimte in het apparaat om het erbij te plaatsen en anders moet je ruimte maken.

Installeren koste mij een middagje, erg leuk om te linken aan je mobiel en tablet.

Dan heb je de geluidskwaliteit van je huidige versterker en voor nog geen honderd euro een topstreamer (met internetradio)! Succes verder met uitzoeken.

(Ter info, ik gebruik zelf de Hifiberry als DAC, maar andere kaarten in die prijscatagorie schijnen even goed te zijn)

Hallo Reb,
bedankt voor je info :-)
Wat bedoel je met Internet Radio, zit er een portal bij zoals Tunein of vTuner ?

sjoek

Bij de raspberry kan je zelf bepalen welke internetradio je er op zet tunein of vtuner is mogelijk.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

CBdicX

#197
Citaat van: sjoek op augustus 27, 2016, 14:44:26
Bij de raspberry kan je zelf bepalen welke internetradio je er op zet tunein of vtuner is mogelijk.

Ik ga kijken, bedankt.

Zep

Citaat van: xander32 op augustus 27, 2016, 09:59:17
Thx voor de uitleg, lerende ben ik  :yes:.

Voor de waarde 'vervorming' heb ik nooit de aandacht gehad, maar ik begrijp dat deze zeer relevant is, indien je op basis van specs een versterker wil beoordelen.

Na Xander, dat valt me wel een beetje tegen...dat jij nooit aandacht hebt gehad voor deze "zeer relevante" THD  :-P
Vergeet ook niet je luidsprekers....want daar heb je nog grotere harmonische vervormingen, zeker wel 5% en bij subwoofers wel 10% (zonder slecht te klinken)  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op augustus 27, 2016, 18:59:40
Na Xander, dat valt me wel een beetje tegen...dat jij nooit aandacht hebt gehad voor deze "zeer relevante" THD  :-P
Vergeet ook niet je luidsprekers....want daar heb je nog grotere harmonische vervormingen, zeker wel 5% en bij subwoofers wel 10% (zonder slecht te klinken)  :wink:

Ik heb tot heden nog nooit een goed klinkende sub gehoord, zal wel aan de kamer liggen..... :-(

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op augustus 27, 2016, 19:29:54
Ik heb tot heden nog nooit een goed klinkende sub gehoord, zal wel aan de kamer liggen..... :-(
Je zal het niet leuk vinden ,maar als geen enkele sub in jouw situatie goed klinkt dan zal geen enkele luidspreker goed klinken .
Dat is een kwestie van de akoestiek .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Crooijmaster

Citaat van: TurboMarco op augustus 28, 2016, 03:28:38
Je zal het niet leuk vinden ,maar als geen enkele sub in jouw situatie goed klinkt dan zal geen enkele luidspreker goed klinken .
Dat is een kwestie van de akoestiek .
niet te vergeten: akoestische ontkoppeling met de vloer
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

CBdicX

Citaat van: Crooijmaster op augustus 28, 2016, 09:21:50
niet te vergeten: akoestische ontkoppeling met de vloer

Deze is lekker ontkoppeld.............

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Zep

Citaat van: CBdicX op augustus 28, 2016, 10:01:30
Deze is lekker ontkoppeld.............



Lol, die mag ook wel even mijn stereo setje komen bedienen  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

#205
Citaat van: mountainbiker op augustus 28, 2016, 10:08:21
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_geluid_snelheid_frequentie_golflengte.php?menu=menuGeluidstechniek

Duidelijk, is nu meer dan logisch dat ik gesodemieter met subs heb, en dan zit ik ook nog eens in het midden van de kamer (ook fout maar kan niet anders).
De bas is duidelijker voor in de kamer, op 2.5 meter van de luisterplek, en achter, ook 2.5 meter van de luisterplek.
Ook blijkt uit dit artikel dat het sowieso niet (veel) lager zal gaan dan rond de 34 Hz in een 5 meter kamer.
Beetje vloerstaander haalt dat wel dus heeft een sub dan weinig nut.

Denk dat de meeste onder ons naar een sub zitten te luisteren die niet optimaal zijn werk doet, puur door kamer lengte, breedte en grote.
Vermoed dat er maar weinig Nederlandse doorzonwoning kamers zijn die een 12inch of 15 inch correct laten horen/klinken.

CBdicX

Citaat van: Zep op augustus 28, 2016, 10:18:58


Lol, die mag ook wel even mijn stereo setje komen bedienen  :-P

Nou Zep, die gaat per ongeluk op je Elac DAC zitten, en weg is ie.............  :-D

Zep

Citaat van: CBdicX op augustus 28, 2016, 10:49:07
Nou Zep, die gaat per ongeluk op je Elac DAC zitten, en weg is ie.............  :-D

In dat geval mag ze binnenkort hier op komen zitten:



Kijken of het die test doorstaat in ieder geval  :wink:
De Elac was sowieso geannuleerd  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op augustus 28, 2016, 11:57:09
In dat geval mag ze binnenkort hier op komen zitten:



Kijken of het die test doorstaat in ieder geval  :wink:
De Elac was sowieso geannuleerd  :-)

Waarom de Onkyo 6170 ?

xander32

Welke spelers stonden nog meer op jouw shortlist, waarom zijn die afgevallen en deze overgebleven?
Wel een mooi ding betreft looks; geen overbodige knopjes, mooi strak.

Citaat van: Zep op augustus 28, 2016, 11:57:09
In dat geval mag ze binnenkort hier op komen zitten:



Kijken of het die test doorstaat in ieder geval  :wink:
De Elac was sowieso geannuleerd  :-)