Is kabelhandel een vorm van windhandel? Heeft John Wx gelijk?

Gestart door Cornelis1921, mei 07, 2013, 08:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

 stupid

is voor mij geen criterium om spullen te kopen. Haal het uit een rijtje van 10? :roll:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 19:53:33
Luister eens naar 10 middenklasse auto's stationair draaiend achter elkaar, klinken vast allemaal net even anders, maar haal je eigen auto er maar eens uit  :-)

De mijne haal ik eruit  :wink: weet niet of een Golf 3 1.8i middenklasse is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 19:53:33
Luister eens naar 10 middenklasse auto's stationair draaiend achter elkaar, klinken vast allemaal net even anders, maar haal je eigen auto er maar eens uit  :-)

dus
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: Zoldar op mei 07, 2013, 20:08:44
stupid

is voor mij geen criterium om spullen te kopen. Haal het uit een rijtje van 10? :roll:


Het was een beetje ironisch/schertsend bedoelt. Voor mij is het ook zeker geen criterium of ik het uit een rijtje van 10 haal (ook niet bij mijn middenklasser  :wink:)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

enige hoe ik verschil hoor in kabels is A/B schakelen met 2 dezelfde cd spelers, dus niet 1 op line out en de andere op variabel  8-) of een Pioneer DV717/737 2 x analoog uit


en dan nog hoor ik Sting zingen of aan ze gitaar plukken  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Ik haal mijn auto er wel tussenuit :P Zelfs als ie naast 10 dezelfde zou staan. Lelijke eend he, allemaal eigen geluid.

gerard

Citaat van: RoGEK op mei 07, 2013, 18:19:05
...
wordt namelijk leuk voorgeschoteld in het linkje wat je geeft maar op 10KHz hou je nog maar alleen de buitenste HALVE! mm van je kabel over om signaal door te voeren.

DAAR zit het verschil als je met meerdere dunne en geisoleerde aders werkt tov een enkele dikke draad ( stranded of massief maakt dan niet meer uit ).
...

Mijn luidsprekerkabels zijn maar 0,25mm dik per ader dus??
4 x rechthoekige aders van 1,25x0,25mm= maar 1,25 mm2  (2 x 1,25mm2)

Klinkt in ieder geval wel prima dus was het mij wel waard.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op mei 07, 2013, 21:06:39
Mijn luidsprekerkabels zijn maar 0,25mm dik per ader dus??
4 x rechthoekige aders van 1,25x0,25mm= maar 1,25 mm2  (2 x 1,25mm2)

Klinkt in ieder geval wel prima dus was het mij wel waard.

dat je ernaar kan luisteren  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 19:53:33
Luister eens naar 10 middenklasse auto's stationair draaiend achter elkaar, klinken vast allemaal net even anders, maar haal je eigen auto er maar eens uit  :-)

spijker op ze kop !  violent1 ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17