Audessey

Gestart door LeonChame, november 21, 2020, 22:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeonChame

Mijn set heb ik met Audessey ingeregeld. De center speaker had Audessey op 90hz ingesteld en de stemmen waren praktisch onverstaanbaar. Deze heb ik nu op 40hz gezet en het klikt al een zeer stuk beter. Maar ik zou heel graag het volume van de center iets hoger willen zetten. Maar dat lukt niet, alleen als ik audessey uitzet lukt dat. Weet iemand een oplossing? De center speaker is een Dali Oberon Vokal en de receiver is een Marantz SR6015.

RHK

#1
Citaat van: LeonChame op november 21, 2020, 22:27:57
Mijn set heb ik met Audessey ingeregeld. De center speaker had Audessey op 90hz ingesteld en de stemmen waren praktisch onverstaanbaar. Deze heb ik nu op 40hz gezet en het klikt al een zeer stuk beter. Maar ik zou heel graag het volume van de center iets hoger willen zetten. Maar dat lukt niet, alleen als ik audessey uitzet lukt dat. Weet iemand een oplossing? De center speaker is een Dali Oberon Vokal en de receiver is een Marantz SR6015.

Setup Menu-Audio-Dialog Level
Audyssey kan aan blijven
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

LeonChame

Citaat van: RHK op november 21, 2020, 22:55:43
Setup Menu-Audio-Dialog Level
Audyssey kan aan blijven

Super, hartelijk dank   :-)

Rogier1975

Center op 40Hz? Met ook een subwoofer ernaast?
Lijkt mij (...) een erg lage instelling. Zo laag gaan stemmen nauwelijks en nu mis je een stuk van het spectrum (de DALI zit op 47 Hz op -3dB, meestal is het daaronder steil naar beneden met de weergave). Ik zou bij een dergelijke center gokken op 80Hz of 60Hz als instelling.

Wat zijn je andere Audyssey-settings?
- EQ: Reference? Flat? Off?
- DynamicEQ: ON/OFF?
- Reference Level?
- Dynamic Volume ON/OFF?
SR5009 Receiver
BD5004 Blu-ray

4x KEF Q150 + Q250c + Kube12b = ZONE1 Woonkamer
2x KEF Ci130QS = ZONE2 Keuken
Philips 49PUS7101 TV
Norstone Khalm Zwartglas meubel

TurboMarco


CiteerCenter op 40Hz? Met ook een subwoofer ernaast?
Lijkt mij (...) een erg lage instelling. Zo laag gaan stemmen nauwelijks

Met films heb je niet veel aan een x-over van 40Hz voor de center ,maar voor muziek ligt het toch even anders.

Laat maar eens een full-range signaal naar de center lopen en ga dan naar "Toto - 40 Tours Around The Sun" luisteren.
Let wel op dat je center dit wel aan kan.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Anders gaan de stofkappen eraan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4