HD DAC1 aansluiten op het netwerk

Gestart door MarkII, december 01, 2020, 12:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Dat kan toch gelijk op je telefoon als je de pi aan het bedienen bent?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

JohnWx

Citaat van: sjoek op december 07, 2020, 11:58:02
Dat kan toch gelijk op je telefoon als je de pi aan het bedienen bent?

Ja kan ook maar vind groter scherm wel fijn


Zoals de Pindakaas reclame "vind gewoon lekker" met pc's laptop tablets te klooien
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

hassant

Ben (off topic) Wel benieuwd naar de kwaliteit van de HD Dac... [emoji12]

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

Maus

Citaat van: John Wx op december 07, 2020, 11:51:31
Vind pc of laptop makkelijkst kan je gelijk op forum zitten

Niet in mijn geval, dan heb ik een kabel vanaf de laptop naar de set, en dat wil ik niet.

JohnWx

Citaat van: Maus op december 08, 2020, 00:29:45
Niet in mijn geval, dan heb ik een kabel vanaf de laptop naar de set, en dat wil ik niet.

Wifi streamen casten etc. geen kabel nodig  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Ja dan heb je alsnog een fysiek apparaat nodig wat van een opgeslagen databestand iets hoorbaars maakt, en daar ging het juist om. De HD dac heeft een kabel nodig.

jowa

Zelf heb ik vanavond m'n Chord Mojo DAC rechtstreeks aangesloten op m'n Intel NUC welk ik gebruik als server/NAS voor m'n muziek met daarop LMS als server.

Ik heb daar squeezelite op geïnstalleerd en geconfigureerd als endpoint (vergelijkbaar met een SBT) en deze gebruikt de Chord Mojo nu als DAC i.p.v. dat ik eerst via de Aries Mini naar de DAC moet gaan vanuit LMS.
In LMS de Squeezelite player geconfigureerd alsof het een normaal endpoint is.

Voordeel: kastje minder, streamt DSD1024 en PCM384 zonder extra omzetting naar de DAC.
Lekker genieten via de koptelefoon.  HB