Marantz sr7015 stand-by 40’

Gestart door Rvango, juli 23, 2023, 23:48:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rvango

Hallo allen,
Mijn marantz staat vrij en heeft voldoende koeling.  Echter merkte ik dat hij in de uit/stand-by stand gewoon 40 graden was.
Is dit normaal? Lijkt me niet dat het apparaat zoveel stroom gebruikt dat het deze temperatuur kan bereiken
Iemand enig idee ?
Gr Ruud

NB

#1
Ik heb er geen verstand van, misschien kunnen diegenen die er wel verstand van hebben er misschien wat mee.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sonsan

#2
Dan zal je nog wel het e.e.a. "aan" hebben staan terwijl de receiver in de stand-by stand staat. Zoals de netwerkbediening in de 'altijd' aan stand (zie pag. 339 van de handleiding) of een zone.
Mijn 7013 neemt de omgevingstemperatuur aan als deze in de stand-by staat.

Verbruik.jpg
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Rvango

Dank voor je reactie. Ik zag dat zone 3 aanstond en heb deze uitgezet. Ik hoop niet dat dit effe t heeft op de front en rear hights ? 

Verder zal ik even kijken naar het advies wat je me gaf.

Niets is meer intiutief een handleiding van 300 plus pagina,s pffff

sonsan

Zolang je de zone niet instelt kan je alle speakeraansluitingen gebruiken. Pas bij het activeren van een zone word de desbetreffende speakeraansluitingen (Heights 1 en 2) daarvoor actief.
En het doorlezen van de handleiding van zo'n geavanceerde machine is echt aan te bevelen! Je zal je verbazen wat er allemaal mogelijk is....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50