Advance Acoustic

Gestart door Rob46, december 23, 2012, 15:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op maart 06, 2013, 11:11:01
Voorversterkers zijn niet zo een succes  bij deze  Fransen.   De  eindbakken tuners  en  cd  spelers wel.

Hoe zou dat komen Hal ? smaak of verkeerde keuze's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Je hebt misschien gelezen dat ik een SA 15 S1 heb gekocht. Ik ben net thuis en heb hem uitgepakt. Ik kan hem niet testen nu dat iedereen slaapt in huis :-( dat wordt voor morgen.

Het ziet er echt een prachtig toestel uit. "Stevige" bouw. Het weegt zo zwaar als een versterker. (niet allemaal, maar toch) :-D

Er is natuurlijk niet enkel marantz dat goed is, maar mijn hart gaat toch naar marantz  :yes:
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op maart 07, 2013, 00:18:04


Er is natuurlijk niet enkel marantz dat goed is, maar mijn hart gaat toch naar marantz  :yes:

Dus je zegt dat Marantz het beste lees ik tussen de lijnen door van jouw en dat mag absoluut  :yes: hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Ja mijn absolute voorkeur gaat naar Marantz. Dit wil niet zeggen dat er niet even goed of beter is.
Het heeft ook te maken met historiek/sentmentele keuze.

Veel van mijn marantzen zijn van de jaren 70 en vooral 80. Ik heb nu 3 recente toestellen SA, DVD en NR versterker. In beide tijden maken ze heel mooi materiaal.

Zoals ik in een ander topic zei: het zijn mooie voorwerpen leuk om naar te kijken en vooral te luisteren.
Je kan een CD speler maken voor 50 € en een ander aan 1500 €, beiden kunnen mooi muziek weergeven, de ene misschien/hopelijk wat beter, maar ze zijn gewoon niet te vergelijken. Waarschijnlijk zal deze van 1500 € nog zoals vandaag werken binnen 20 jaar.    hello

Marantz heeft ook "rommel" (niet slecht, maar doorsnee HIFI) gemaakt maar dat interesseerd me niet :-)
marantz, what else?

SB_Marantz

Ik geloof dat je nog eens in de historie van het merk moet duiken .......
Philips met een Marantz sticker erop is geen Marantz.
Ook de Superscope producten waren geen Marantz.
Tubes only dude
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

#35
Dat weet ik :yes:
maar een Model 3300, Model 240, SM6 en SC 6 zijn voor het tijdperk van Philips.  De 2 laatste zijn nog verkocht gewwest na de aankoop van Philips, maar deze waren reeds ontworpen in 1980. En niet alles wat tijdens de Philips periode werd gemaakt was slecht. CD 94? CD 12? SM 11? PM 94? Dit zijn toch goede producten, nee?

Superscope is inderdaad geen Marantz, het zijn andere producten. Het ergerd me altijd wanneer een superscope product te koop staat als zijnde Marantz  violent1

Tijdens de Philips periode zijn sommige toestellen Philips producten, maar het is ook de periode waar veel Philips producten een invloed hadden van  Marantz.

En is Marantz niet zo populair in Nederland dankzij Philips? Ik stel de vraag, ik weet het niet, maar heb wel de indruk.
marantz, what else?

Cornelis1921

Citaat van: 100%Marantz op maart 07, 2013, 15:01:15
Dat weet ik :yes:
maar een Model 3300, Model 240, SM6 en SC 6 zijn voor het tijdperk van Philips.  De 2 laatste zijn nog verkocht gewwest na de aankoop van Philips, maar deze waren reeds ontworpen in 1980. En niet alles wat tijdens de Philips periode werd gemaakt was slecht. CD 94? CD 12? SM 11? PM 94? Dit zijn toch goede producten, nee?

Superscope is inderdaad geen Marantz, het zijn andere producten. Het ergerd me altijd wanneer een superscope product te koop staat als zijnde Marantz  violent1

Tijdens de Philips periode zijn sommige toestellen Philips producten, maar het is ook de periode waar veel Philips producten een invloed hadden van  Marantz.

En is Marantz niet zo populair in Nederland dankzij Philips? Ik stel de vraag, ik weet het niet, maar heb wel de indruk.
Die indruk heb ik ook. :yes: Sinds de overname Philips was er sprake van duidelijke afwaardering van het merk  van marantz. En dat zo maar eens nu nog kunnen naijlen, hoewel niet bij iedereen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *