PM7004 beste audio instelling ?

Gestart door CBdicX, november 17, 2012, 23:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marco op november 19, 2012, 01:31:29
Wat een gedoe allemaal ,vroeger kocht men een versterker met 2x10 of zelfs 2x35 Watt en hing daar een set speakers aan om vervolgens lekker naar Heino te luisteren  :-D

und James Last en alle 13 fout uuuhhh goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: hassant op november 19, 2012, 01:06:25
Ik ben destijds gestart met dit topic http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,9483.0.html topic en heb nu besloten in dezelfde opstelling te gaan werken als de topic-opener. Maar inderdaad, wat een vaag verhaal op sommige momenten! 2 x een PM7004? Ik koop de tweede wel van je over!

Ik ga dan wel werken met een NR1602 (ipv een NR1603), maar met de volgende bedoeling:

Decoder Ziggo / AC Ryan / PS3 via de NR naar de Power Amp. van de PM (of Pearl Lite, nog aan het twijfelen)
CD Speler via analoog rechtstreeks op de PM
Platenspeler rechtstreeks op de PM

Omdat ik ook veel muziek in digitale vorm heb (Airplay) en af en toe wel een filmpje kijk is de NR aangeschaft. MAAR de voornaamste reden tot aanschaf van deze set is puur voor het beluisteren van muziek. M'n vinyl ligt al te lang stof te vangen. Ben totaal geen fan van mp3, de FLAC ondersteuning via de usb is dan ook super op de NR! Ga tevens niet werken met een 5.1 opstelling, als front komen er Focal 816W's te staan.

Mooie opstelling zo. Alsof het er voor gemaakt is. :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

CBdicX

#62
Na wat beraad en "testen" ben ik toch bezweken onder de zware psygologische druk van dit forum  :-P

Die 2e 7004 is toch over de top en in deze opstelling overbodig.
(ja, ja, wrijf nog maar lekker meer zout in de wonden.........)

De 2e deed alleen de midden speaker en die gebruik ik alleen maar voor TV en BD, voor muziek kwam deze er toch niet aan te pas.
Ik zal deze 2e dan ook te koop aanbieden op dit forum en deze word geheel compleet geleverd met:

originele doos
alle losse items zoals afstandbediening, manual, stroomkabel
en de aankoop factuur voor de garantie (aankoop 7-11-2012)

Helaas kan ik deze niet meer retouneren, ik ben een week over de "bedenk tijd" maar wel weer een ervaring rijker  :wink:
Geinteresseerde kunnen een PM sturen.......

hassant

Citaat van: CBdicX op november 19, 2012, 12:48:17
Na wat beraad en "testen" ben ik toch bezweken onder de zware psygologische druk van dit forum  :-P

Die 2e 7004 is toch over de top en in deze opstelling overbodig.
(ja, ja, wrijf nog maar lekker meer zout in de wonden.........)

De 2e deed alleen de midden speaker en die gebruik ik alleen maar voor TV en BD, voor muziek kwam deze er toch niet aan te pas.
Ik zal deze 2e dan ook te koop aanbieden op dit forum en deze word geheel compleet geleverd met:

originele doos
alle losse items zoals afstandbediening, manual, stroomkabel
en de aankoop factuur voor de garantie (aankoop 7-11-2012)

Helaas kan ik deze niet meer retouneren, ik ben een week over de "bedenk tijd" maar wel weer een ervaring rijker  :wink:
Geinteresseerde kunnen een PM sturen.......

Wat jammer dat het geen zwarte uitvoering is!  violent1
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

Niber

Verstandige keuze. Ik denk dat je zo een erg mooie set hebt staan!!
Als je de boel ook nog zo netjes aansluit als Hassant komt het helemaal in orde.

Mocht je nog vragen hebben mbt het aansluiten geef je hier maar een gil.

Ik hoop dat het geintje met de tweede PM7004 je straks niet een hoop leergeld heeft gekost...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

CBdicX

Citaat van: Niber op november 19, 2012, 15:45:53
Verstandige keuze. Ik denk dat je zo een erg mooie set hebt staan!!
Als je de boel ook nog zo netjes aansluit als Hassant komt het helemaal in orde.

Mocht je nog vragen hebben mbt het aansluiten geef je hier maar een gil.

Ik hoop dat het geintje met de tweede PM7004 je straks niet een hoop leergeld heeft gekost...

Weet je, het zal altijd wel geld kosten, ik heb deze nieuw gekocht en 2e hands moet er toch wat van af ondanks dat deze maar ruim twee weken oud is.......
Thx