PM7004 beste audio instelling ?

Gestart door CBdicX, november 17, 2012, 23:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: Marantz 81 op november 18, 2012, 12:05:27
Als ik het goe begrijp gebruik je de NR1603 als voorversterker ,en dan pre out van nr naar 2x pm7004 en gebruik je de pm7004,s alleen als eindversterkers ??

en zitten al je bronnen op de NR ?

Ja en ja......

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 12:17:38
Ja en ja......

kon korter
2 x ja


dit is jouw dag vandaag op het forum  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Thx, ik ben dan ook zeeeeeer vereerd.
Geweldig al die aandacht  :-D

CBdicX

Wat ik mij altijd afvroeg was, wat maakt een receiver of versterker klinkt zoals die klinkt.
Is dat de voorversterker of eindversterker ?
Blijkbaar de eindversterker, weer wat geleerd, geweldig.

Marantz 81

Ok , niet echt logisch lijkt mij als je muziek gaat luisteren in Stereo  :no: dan zou ik gewoon de bron aansluiten direct op de de PM7004  van de front speakers ( dus zowel de voor als eindversterker benutten )

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 12:34:11
Wat ik mij altijd afvroeg was, wat maakt een receiver of versterker klinkt zoals die klinkt.
Is dat de voorversterker of eindversterker ?
Blijkbaar de eindversterker, weer wat geleerd, geweldig.

ik dacht altijd de voorversterker de eind versterkt ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 12:29:53
Thx, ik ben dan ook zeeeeeer vereerd.
Geweldig al die aandacht  :-D

Vandaag hele dag vrij houden ivm forum
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: Marantz 81 op november 18, 2012, 12:34:16
Ok , niet echt logisch lijkt mij als je muziek gaat luisteren in Stereo  :no: dan zou ik gewoon de bron aansluiten direct op de de PM7004  van de front speakers ( dus zowel de voor als eindversterker benutten )

Dat hebben wij hem al proberen uit te leggen.... :wink:

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 12:34:11
Wat ik mij altijd afvroeg was, wat maakt een receiver of versterker klinkt zoals die klinkt.
Is dat de voorversterker of eindversterker ?
Blijkbaar de eindversterker, weer wat geleerd, geweldig.

Maar de voorversterker "maakt" dus het geluid. Je conclusie is dus fout.
Eindversterker versterkt alleen...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

Citaat van: Niber op november 18, 2012, 13:11:39

Maar de voorversterker "maakt" dus het geluid. Je conclusie is dus fout.
Eindversterker versterkt alleen...

Jep daaroom  :-)

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op november 18, 2012, 13:22:16
Jep daaroom  :-)

of 2 van die Fritz Marantz blokken die hij ooit had zeg ik gelijk ligt aan de eind  :evil: (heb gehalte)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

He, he, dan zijn wij eindelijk waar ik wilde zijn.......
In de stand Direct Amp luister ik als het ware naar de NR terwijl de PM alleen maar de versterking doet.
Dat zal dus ook in de stand Source Direct zijn maar dan heb ik tevens controle over het volume van de PM maar niet de toon controle.
Wat ik dus wil(de) is dat ik daadwerkelijk luister naar de PM, wat dus het geval is van de standaard instelling, gewoon de bron naar de PM en luisteren met of zonder toon aanpassing.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 14:23:17
He, he, dan zijn wij eindelijk waar ik wilde zijn.......
In de stand Direct Amp luister ik als het ware naar de NR terwijl de PM alleen maar de versterking doet.
Dat zal dus ook in de stand Source Direct zijn maar dan heb ik tevens controle over het volume van de PM maar niet de toon controle.
Wat ik dus wil(de) is dat ik daadwerkelijk luister naar de PM, wat dus het geval is van de standaard instelling, gewoon de bron naar de PM en luisteren met of zonder toon aanpassing.

1/2 3 en nog steeds in de picture  :-D hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Even nog iets anders.
Ik heb 6 ohm speakers en de PM is in te stellen op 4-16 en 8-16 ohm.
Wat is nu te adviseren voor de 6 ohm speakers ?

Marantz 81


Marvin

Ik lees een zeer omslachtig verhaal. Goed, als jij maar tevreden bent.


--Verstuurd zonder netwerk--