verschil tussen een sa11 mk 1 en sa15 mk 1

Gestart door erik62, september 21, 2012, 09:01:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

erik62

Dag,

ik lees regelmatig met plezier op dit forum en heb me vandaag als lid aangemeld. Ben reeds vele jaren bezeten van het audio virus en speel momenteel met een Accuphase e406V, Marantz SA15 en audiolab axis ( met servoversterker) luidsprekers.
Ben momenteel in de run om mijn cd speler te gaan vervangen en mijn voorkeur gaat weer naar een Marantz speler . Kan iemand van dit forum mij aangeven welke ( subtiele) verschillen er zijn tussen de SA15 en de SA11?
Voordat ik tot aankoop overga en deze ga beluisteren had ik graag wat voor informatie gehad.
Alvast erg bedankt voor een reactie

Mvrgr:
Erik

WimPeu

Joep...kom er maar in.

PS
Ik weet misschien een geïnteresseerde voor je SA15... :-D


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Ik heb na de SA7001KI ( zelfde dac als SA15S1 ) een SA11S1 ruim een jaar gehad ,beide met PM15S1 versterker en dynaudio speakers

Dat waren geen subtiebele verschillen ,maar een enorm verschil  :-o in de hele muziekbeleving wat een diepte staging dynamiek galm ritmisch snelheid ,echtheid in het geluid met stemmen ,achtergrond instrumenten als je bij de opname aanwezig bent  :wink:

Blijft altijd moeilijk om te beschrijven wat je hoort maar denk aan de apparatuur die je nu hebt het wel begrijpt  :-)

SA11S2 schijnt nog beter te zijn , maar die SA11S1 is echt goed hoor  :yes:

erik62

Dag,
ben blij dat er iemand is die het verschil heeft kunnen waarnemen en dit kan beargumenteren. Ga kijken of ik voor een moderate prijs een S1 of S2 kan bemachtigen.
Bedankt  voor de reacties !

Mvrgr:

Erik

QuattroNL

Wat bevalt er niet aan de sa15 dat je 'm wegdoet?
Of heb je 'gewoon' last van het upgradevirus? clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

lo

#5
Citaat van: erik62 op september 21, 2012, 09:01:21
Dag,

ik lees regelmatig met plezier op dit forum en heb me vandaag als lid aangemeld. Ben reeds vele jaren bezeten van het audio virus en speel momenteel met een Accuphase e406V, Marantz SA15 en audiolab axis ( met servoversterker) luidsprekers.
Ben momenteel in de run om mijn cd speler te gaan vervangen en mijn voorkeur gaat weer naar een Marantz speler . Kan iemand van dit forum mij aangeven welke ( subtiele) verschillen er zijn tussen de SA15 en de SA11?
Voordat ik tot aankoop overga en deze ga beluisteren had ik graag wat voor informatie gehad.
Alvast erg bedankt voor een reactie

Mvrgr:
Erik

Heb je al eens een accuphase CD speler overwogen, of wil je graag SACD's kunnen draaien?
SACD kan natuurlijk ook maar dan moet je iets dieper in de buidel tasten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

erik62

Dag,

heb al meermaals een accuphase op bezoek gehad. Erg, erg mooi. Maar dat is de Marantz ook. De 15 bevalt goed en daarom wil ik hoger in het boompje van Marantz.

Mvrgr:

Erik

mountainbiker

verschil tussen een sa11 mk 1 en sa15 mk 1? sa15 mk 1- sa11 mk 1=sa4 mk 1!!!

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

Heb je wel eens een Marantz CD72 geprobeerd ?

Een waanzinnege speler met veel zwart tussen de noten,breedte ,diepte ,en details waar je geil van word + een CDM4 loopwerk waar menig nieuwe speler zich stuk op bijt .

Mijn inziens de gouden appel aan de Marantz boom  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erik62

#9
Dag,

een cd72 (en de MKII) versie heb ik lang geleden gehad. Dit waren ( en zijn) erg goede spelers doch ik wi graag sacd kunnen afspelen.
Bij mijn keuze ga ik op aanraden van Lo toch weer accuphase betrekken. Toen ik lang geleden enkele cd spelers heb vergeleken had ik een een Accuphase E210A in mijn bezit. TOEN vond ik het verschil erg klein en het de meerprijs van Accuphase niet waard. Toen ik echter mijn E406V kocht hoorde ik grote verschillen t.o.v. de E210A.
Alles wat hier omschreven is door Lo klopt als een bus. Meer rust, meer dynamiek, betere instrumentscheiding,meer diepte etc. Het zou best wel eens kunnen zijn dat de E406V de verschillen tussen de Cd spelers beter laat horen dan mijn vorige versterker.
Ik hou jullie op de hoogte.

cz79

Als ik me niet vergis was Marco het die het over diepte en detail had, niet Lo toch?

erik62

Dag Marco,

ik refereer naar de pol die gaat over de aankoop van Lo zijn Accuphase versterker en cd.speler. Deze heb ik met belangstelling doorgelezen (pffff).

Mvrgr:

Erik

xander32

Het verschil tussen een Sa11s1 en een Sa15s2 schijnt alweer een heel stuk kleiner te zijn. Een Sa15s2 LE gaat nog weer verder dan de Sa15s2 en is new voor een aantrekkelijke prijs te verkrijgen.

Nog een optie :lol:.

cz79

Citaat van: erik62 op september 22, 2012, 08:09:09
Dag Marco,

ik refereer naar de pol die gaat over de aankoop van Lo zijn Accuphase versterker en cd.speler. Deze heb ik met belangstelling doorgelezen (pffff).

Mvrgr:

Erik

OK dan heb ik je verkeerd begrepen

joep

Citaat van: erik62 op september 21, 2012, 23:00:25
Dag,

heb al meermaals een accuphase op bezoek gehad. Erg, erg mooi. Maar dat is de Marantz ook. De 15 bevalt goed en daarom wil ik hoger in het boompje van Marantz.

Mvrgr:

Erik

Zoals altijd wil je nieuw of mag het ook 2e hands zijn en wat wil je er aan uitgeven.
Zag laatst voor 1800 euro een SA-11s2 voorbijkomen. Mijn voorkeur bij een SA zou toch nieuw zijn.
Is geld niet zo belangrijk, dan zou ik toch ook naar de SA-11s3 gaan luisteren.