Marantz dv 17 vs Marantz dv 7600

Gestart door frankie, juli 09, 2007, 08:53:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankie

Hallo,

Op dit moment heb ik nog een dv 6200 maar zit er aan te denken deze te vervangen omdat het laadje
steeds meer gaat haperen.
In het laten maken heb ik niet zoveel vertrouwen en heb daar eerlijk gezegd ook weinig zin in.
Aangezien ik de nieuwere toestellen niet zo heel erg mooi vind zat ik meer te denken aan
2e hands dv 17 of dv 7600 als vervanging.
Voor mij is dit toch een upgrade t.o.v. m'n dv 6200, al zijn het wat verouderde type's.

Op dit moment worden deze 2 toestellen aangeboden voor exact dezelfde prijs.
Wat ik graag zou willen vragen is of er grote verschillen zijn tussen deze 2 toestellen.
Of ontlopen deze 2 toestellen elkaar niet zoveel ?
Overigens is voor mij is het afspelen/weergeven van dvd's iets belangrijker dan cd's.

Alvast bedankt.

mahansz

#1
hai frankie,

welkom op het forum!
Allereerst een vraagje over je tv, is dat een plasma / lcd? Je moet namelijk ff rekening houden met het feit dat de dv17 geen progressive scan heeft (en waarschijnlijk ook niet de juiste aansluitingen: HDMI etc). Zelf heb ik de dv17 en ik moet zeggen dat ik het een fantastische speler vind! Qua degelijkheid zit het zowieso wel goed, maar de beeldkwaliteit is erg mooi. Daarnaast is de geluidskwaliteit ook op een idioot hoog niveau, presteert hetzelfde als de cd17mkII..
Ik heb geen ervaring met de dv7600, daar kan ik dus niet zoveel over zeggen.

groeten!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

frankie

Thanks.

Wij hebben hier nog een ouderwetse Philips Matchline tv van een jaartje of..... ? die het overigens nog steeds prima volhoud.
Knock,knock,knock.
In de toekomst zal er wel een lcd tv komen maar voorlopig zit dit niet in de planning.

Maar een oudere dvd speler (bijv de dv 17) kan toch ten alle tijde worden aangesloten op een lcd tv via scart ?


Stadium III

Hoi

Als je nog een oude tv hebt dan kun je met de dv 17 en de 7600 goed uit de voeten

Als de dv 17 goed presteerd op audio gebied en je hecht nu nog weinig waarde aan hdmi dan zou ik voor de dv 17 gaan

Ik zou dan later met aanschaf van een lcd of plasma kijken voor een dv 7001 !

Suc 6 Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

frankie

Wat zou nu echt een redelijke prijs zijn voor een 2e hands DV 17 ?
Even ervanuitgaande dat het toestel piekfijn in orde is.

Bedankt.

maurantz

ik zie ze wel eens te koop voor ong.350a400 euro

frankie

#6
Nu ik toch nog even in een orienterende fase zit...............

Zou de dv 17 kwalitatief ook nog wat beter kunnen zijn dan de dv 6001 ?
Deze wordt op dit moment al aangeboden voor 349 euro en een (2ehands) dv 17 kan ik
voor 300 euro overnemen.
Wat de prijs betreft een niet zo'n heel erg groot verschil.

Maar het gaat mij puur om beeld en geluidskwaliteit en progessive scan is in mijn geval
nog even niet aan de orde.

Persoonlijk vind ik de dv 17 mooier dan de dv 6001.

Stadium III

Als je nog geen hdmi wenst end dan is de dv 17 een mooie speler

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4