Rotel RA-1520, isdawa?

Gestart door Zweef, januari 05, 2012, 14:28:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zweef

Ben tegen een leuke aanbieding aangelopen. Goed getest door o.a. What Hifi, maar wat zegt dat?

Kwam een foto van de internals tegen, niet indrukwekkend, maar wat zegt dat?
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

JohnWx

zegt niet zo heel veel wat ik zeg ook niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Heb ooit een Rotel pre gehad, geen klachten en werkte naar behoren.
Maurice heeft de duurdere serie pre/eind thuis en kan je misschien meer vertellen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

the limp man

#3
Ik ben er erg blij mee, is erg neutraal en een mooie hoogweergave. Het laag is niet overheersend en stemmen klinken ook goed. Ik heb deze versterker vergeleken met de Marantz pm 7004 en ik moet zeggen dat de Rotel veel vloeiender speelde. Ik kan het niet zo goed omschrijven. Ik vond de Rotel meer muziek maken.

mountainbiker

Heb altijd begrepen dat Rotel versterkers uitblinken door zeer goede printplaten.Het geheel ziet er vrij "simpel" uit maar dat zegt natuurlijk niks over het geluid.Moet binnenkort maar eens gaan luisteren naar een dergelijke versterker.Het merk Nad staat ook nog op het verlanglijstje om eens een keer naar te luisteren.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

lo

Als je de kans krijgt eens naar een NAD M2 klasse D versterker luisteren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SMarcel

Ik heb een Rotel voorversterker en deze heb ik gekocht om zijn goede geluidskwaliteit.

Als we alleen maar ervan uitgaan hoe "indurkwekkend" iets er aan de binnenkant uitziet, dan hangt elk museum vol met opengewerkte versterkers.

Het geluid is zeer zeker indrukwekkend, daar is Rotel goed in. En hoe minder onderdelen er in de signaalwegen aanwezig zijn, hoe beter het is en des te minder er defect kan gaan.
kijk alleen eens naar die "indrukwekkende" ringkerntrafo welke hier wordt gebruikt. Alleen daarvoor zou je de kap er al niet meer op schroeven.

Nu even serieus, laat het geluid (jouw eigen oren) bepalen wat deze versterker kan en ik denk dat je er geen miskoop aan doet.

Succes en de groeten,

Marcel

Maurice

Citaat van: Paul op januari 05, 2012, 14:48:57
Heb ooit een Rotel pre gehad, geen klachten en werkte naar behoren.
Maurice heeft de duurdere serie pre/eind thuis en kan je misschien meer vertellen.
Tja, ik ben behoorlijk tevreden met mijn Rotel. Lekker neutraal en stabiel qua vermogen.
Deze versterker ken ik niet, dus kan daar niets zinnigs over zeggen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

audiof. zonder budget

Ik heb deze Rotel met de daarbijbehorende cd-speler RCD-1520 een tijdje op proef gehad van mijn "huis"-leverancier.

Dit model was als ïnstapper" bedoeld en had een nieuwprijs van 899 euro (zelfde voor de cd-speler) en ik moet zeggen dat het geheel heel erg muzikaal/neutraal klonk maar toch met een indrukwekkend laagfundament. De klank ervan sprak mij in ieder geval erg aan.

Ik vond dat je enorm veel "value-for-money" kreeg met deze set, niet alleen qua klank maar ook qua uitstraling. Het zag er veel duurder uit dan dat het uiteindelijk was.

Ik vind het altijd een beetje moeilijk om iemand te adviseren om iets te kopen of niet, tenslotte heb je ook nog persoonlijke overwegingen, maar als je deze voor een schappelijke prijs kunt kopen, zou ik het zeker doen.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Zweef

Het wordt 'm niet! Apparaat bleek reeds verkocht. Heb wel een andere Rotel op de kop getikt, een voorganger, een oude RA-960BX. Deze gaat een tijdje de PM-7200 vervangen wannneer deze bij HAL gaat logeren.  :lol:
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul