Ayon buizenversterkers

Gestart door KayaRahnee, december 03, 2011, 18:12:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Iemand ervaring met de Ayon Spark buizenversterker?
Dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Paul

#1
Citaat van: KayaRahnee op december 03, 2011, 18:12:58
Iemand ervaring met de Ayon Spark buizenversterker?
Dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Geen ervaring ziet er wel gelikt uit.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

KayaRahnee

Citaat van: Paul op december 03, 2011, 19:06:13
Citaat van: KayaRahnee op december 03, 2011, 18:12:58
Iemand ervaring met de Ayon Spark buizenversterker?
Dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Geen ervaring ziet er wel gelikt uit.





Vind ik ook, heb er ooit wel eens eentje mogen bewonderen en horen spelen maar zou vooral willen weten of deze triode geschakeld is en indien niet, de mogelijk bestaat deze triode te schakelen. Volgens mij heeft de spark autobias maar ook daarover heb ik geen zekerheid. Ik ben helemaal geen buizenkenner maar reeds heel wat gelezen en geinformeerd als voorbereiding op aankoop, blijkbaar word triode als aangenamer ervaren.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

Dat valt wel mee hoor. Ook binnen de buizen versterkers zitten sterke aanhangers van verschillende designs.

Audio research, prima luna pr one en graaf zijn me. Allemaal erg bevallen. Geen van alle triode.

Prima luna dialogue 2, unision research p5

Cary sp80 was geloof ik ook schakelbaar en die klonk erg mooi.

Ik zou eerst gaan luisteren want op techniek alleen maak je weinig op.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

KayaRahnee

#4
Mijn situatie is momenteel zo dat ik niet in de mogelijkheid ben om overal te gaan luisteren naar verschillende versterkers.
Ik zou dat wel willen maar ben mobiel wat beperkt (geen eigen vervoer).
Ben geen kenner aangaande audio/Hifi en zal zo goed als zeker voor 2de hands gaan, maar dit betekend ook dat het aanbod toch beperkt blijft.
Mijn gedachtegang is dan ook dat het misschien wel interessant is om een versterker te kopen die wat universeel is m.a.w. mogelijkheid heeft te kunnen kiezen tussen UL/ triode en autobias zodat ik wat kan experimenteren.

Heb onlangs naast een Primaluna Prologue Two gegrepen, aangeboden op HiFi.nl. Deze staat nu terug te koop voor meerprijs terwijl ik een deal had met adverteerder die niet eerlijk blijkt te zijn. Deze heb ik ook beluisterd en vond hem zeer goed klinken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

VANZOMERENG

Citaat van: KayaRahnee op december 03, 2011, 22:02:31
Mijn situatie is momenteel zo dat ik niet in de mogelijkheid ben om overal te gaan luisteren naar verschillende versterkers.
Ik zou dat wel willen maar ben mobiel wat beperkt (geen eigen vervoer).
Ben geen kenner aangaande audio/Hifi en zal zo goed als zeker voor 2de hands gaan, maar dit betekend ook dat het aanbod toch beperkt blijft.
Mijn gedachtegang is dan ook dat het misschien wel interessant is om een versterker te kopen die wat universeel is m.a.w. mogelijkheid heeft te kunnen kiezen tussen UL/ triode en autobias zodat ik wat kan experimenteren.

Heb onlangs naast een Primaluna Prologue Two gegrepen, aangeboden op HiFi.nl. Deze staat nu terug te koop voor meerprijs terwijl ik een deal had met adverteerder die niet eerlijk blijkt te zijn. Deze heb ik ook beluisterd en vond hem zeer goed klinken.

Ook zou dan ook eens gaan kijken bij Triple M audio,
deze hebben regelmatig 2e-hands buizenversterkers maar maken zelf ook buizenversterkers
en hebben ook diverse buizen op voorraad.