Cd11 LE

Gestart door maurantz, juni 07, 2007, 22:34:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maurantz

bieding op dit moment al 700 euro :-o

Vanhal

Citaat van: maurantz op juni 08, 2007, 16:14:11
Hoi Marco,hier een copy
en Hans je zit er dik naast,ik denk 1993 daarna is de cd 11le niet meer geleverd

Hoe kom je, als ik vragen mag, aan al die overzichten? :)

maurantz

je bedoelt die prijslijsten?ik heb nog een paar oude folders incl.prijslijsten en ben vanaf 1993 abonnee op de Hvt
en heb die nog allemaal,altijd makkelijk om wat op te zoeken want niet alles kun je vinden op het internet
of bedoelde je wat anders :?

Nicowico

#18


dat klopt, dat dacht ik ook al  aangezien dit alweer een wat ouder type is,maar dan klopt zijn serienummer toch van geen kant? (3e en 4e cijfer zijn 03) da's meer wat ik bedoelde
[/quote]

Normaal heeft Marantz een serienummer van 12 cijfers, cijfer 3 en 4 geven het productiejaar en cijfer 5 en 6 de productieweek aan. Er zijn echter ook CD 11 LE's met een serienummer van 11 cijfers. Hoe dat komt weet ik niet. Ik heb er over naar Marantz Nederland geschreven, maar zij konden geen antwoord geven. Ik denk dat bij de 11 cijferige serienummer cijfer 3 het produktiejaar is en cijfer 4 en 5 de productieweek. Mijn CD11 LE heeft ook een serienummer van 11 cijfers MZ02033150067. Er zijn toendertijd CD11LE's rechtstreeks vanuit de fabriek geleverd, maar er zijn ook "standaard" CD11's van fabriekswege omgebouwd naar CD11LE. Misschien dat daardoor het verschil in serienummer zit.

Het prijsverschil tussen een CD11LE en CD10 is inderdaad enorm terwijl het enige verschil is dat de CD10 geen verkoperd chassis heeft en een andere voeding. De kopers van de CD11LE hebben toendertijd flink betaald voor status en de DAC 7 die toen net nieuw was.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

Vanhal

Citaat van: maurantz op juni 10, 2007, 02:55:25
je bedoelt die prijslijsten?ik heb nog een paar oude folders incl.prijslijsten en ben vanaf 1993 abonnee op de Hvt
en heb die nog allemaal,altijd makkelijk om wat op te zoeken want niet alles kun je vinden op het internet
of bedoelde je wat anders :?

Ja, die prijslijsten bedoel ik. Heerlijk om zulks naslagwerk te hebben. :)