Welke DVD speler kiezen?

Gestart door hagel, mei 31, 2007, 13:50:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hagel

Hi,

Ik ben op zoek naar een Marantz DVD speler.  Gezien het bedrag dat ik wil uitgeven zijn de opties:
- een tweedehands DV9500
- een demo of tweedehands DV7600
- de "nieuwe" DV7001

Bij het vergelijken van specs kan ik eigenlijk weinig verschillen ontdekken. Ik heb het idee dat de 9500 qua audio beter is. Verder lees ik of veel forums dat er met de 9500 en 7600 toch regelmatig problemen zijn met bepaalde diskformaten en dat de 7001 hier minder last van heeft. Wie kan me hier meer over vertellen?

Ik ga de DVD speler analoog aansluiten op een SR4300 voor surround weergave en op een PM7200 voor stereo. Verder voor beeld via HDMI op een Pioneer PDP-436XDE plasma scherm. De SR4300 wil ik later upgraden.

Wie kan me advies geven?

Alvast bedankt,
Raymond

Maurice

Ik kan zelf nog weinig zinnigs hierover zeggen, zelf heb ik dv4001. Met deze kan ik alle discs afspelen, itt mijn dv4200 OSE.
Ik verwacht dat je met de 7001 ook alles moet kunnen afspelen.
Verder heeft Marantz alle series geupgrade, waardoor de nieuwe 7000 serie overeenkomt met de oude serie erboven.
Een DV7600 zou ik dan dus niet doen.

Blijft over de 9500 en 7001.

Verder een goede keus om de dvd speler analoog aan te sluiten, omdat de gebruikte dacs van de dvd-speler beter zijn dan die van de SR4300!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

in princiepe zit er geen super verschil tussen de 7001 en dv 7600
Het grooste verschil is dat de 7001 1080P heeft wat een voordeel kan hebben
Ik zou op jou scherm 720p uitvoeren

Maar de keuze is aan jou de dv 9500 zeer mooi apparaat
Verder is de 7600 bij vele in de aanbieding

Het is wat je zelf wilt

Als ik moet kiezen zou het de 7001 worden omdat ik nu de 7600 heb
Ik heb een full hd scherm dus 1080P is dan wel zeer lekker

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

hagel

Bedankt voor jullie reacties!

@Stadium III: Wat is je ervaring met de verschillende formaten op de 7600? Ik lees hier en daar dat hij wel eens moeilijk doet of een erg lange inleestijd heeft.

Stadium III

in princiepe heeft hij hier nog geen disc gewijgerd. pompom

Verder heeft voort wel iedere dvd speler een lange laad tijd want hij kan voort veel afspelen
In het begin heb ik daaraan wel moeten wennen ,maar nu is het ok

Er zijn wel wat problemen met HDMI en ik heb daar soms wat last mee ,maar over het algemeen eerst tv aan en dan dvd speler en dat werkt het perfect

Al bij al als je er goedkoop kunt aankomen heb je een prima speler !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

freek

Persoonlijk zou ik voor de nieuwe DV7001 gaan .
is al voor zo'n 599 te krijgen.
Het is zo'n beejte de opvolger van de 7600  , maar zonder de kinderziektes , is iets sneller qua laadtijd en slikt alles . maar dat doen sommige 7600 's ook
En het audioboordje van de hogere geclassificeerde 9500   .
Ben zelf erg tevreden met de DV7001.
Maar ja als je de 7600 vo?r minder op de kop kunt tikken is dat idd ook een perfecte keus.
De 9500 zal je wel zelfs 2ehands iets meer voor moeten neertellen .

Stefan

Ik heb de 7600.

Ik moet eerlijk zeggen prima ding.
Soms wel een wat lange wachtijd met een dvd maar dat neem ik voor lief.

SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

joep

Citaat van: hagel op mei 31, 2007, 13:50:58
Hi,

Ik ben op zoek naar een Marantz DVD speler.  Gezien het bedrag dat ik wil uitgeven zijn de opties:
- een tweedehands DV9500
- een demo of tweedehands DV7600
- de "nieuwe" DV7001

Bij het vergelijken van specs kan ik eigenlijk weinig verschillen ontdekken. Ik heb het idee dat de 9500 qua audio beter is. Verder lees ik of veel forums dat er met de 9500 en 7600 toch regelmatig problemen zijn met bepaalde diskformaten en dat de 7001 hier minder last van heeft. Wie kan me hier meer over vertellen?

Ik ga de DVD speler analoog aansluiten op een SR4300 voor surround weergave en op een PM7200 voor stereo. Verder voor beeld via HDMI op een Pioneer PDP-436XDE plasma scherm. De SR4300 wil ik later upgraden.

Wie kan me advies geven?

Alvast bedankt,
Raymond

Duidelijk ga maar voor een 2e hands DV-17.

mahansz

CiteerDuidelijk ga maar voor een 2e hands DV-17

zou ik ook zeggen, alleen heeft deze geen progressive scan, wat mogelijk problemen op kan leveren..
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

hagel


mahansz

ehm, dat zie ik nu ook pas net, je hebt een hdmi aansluiting nodig, zit er helaas niet op.... HLP
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Stadium III

heeft de Dv 17 alleen maar scart of ook DVI ?


Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

joep

De DV-17 is een THX-ultra speler met digitale uitgang.
Choice of analogue and optical/ coaxial digital outputs for best connection and set-up