DV7010 als CD speler

Gestart door Lion of Judah, mei 21, 2007, 20:18:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lion of Judah

Een paar jaar geleden ben ik op zoek gegaan naar een DVD speler die ik ook als CD speler wilde gebruiken.
Heb me toen bij een Hifi zaak wijs laten maken dat de DV7010 een goede optie zou zijn.
De praktijk is nu echter zo dat ik niet of nauwelijk DVD's kijk en de speler dus hoofdzakelijk gebruik als CD speler.Terwijl ik later nog de CC3000 wisselaar heb aangeschaft die meer voor de kindercd'tjes wordt gebruikt.
Wat ik me nu afvraag is hoe deze speler zich verhoudt t.o.v. een "echte" CD speler, oftewel heeft het zin om bijvoorbeeld een CD5001 aan te schaffen? Of heeft iemand zijn DV7010 laten modificeren?

Versterker is een PM6010 OSE KI en de speakers zijn B&W 603 aangevuld met een subwoofer van REL (Q150 MKII).
Ik luister hoofdzakelijk reggae maar goede opnames van elke andere willekeurige muziekgenres luister ik ook graag naar.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

Stadium III

Welkom op het forum

Als je dvd speler gebruikt om eigenlijk cd's te beluisteren zou ik eens naar een SA7001 (KI) gaan kijken

Ik denk dat je er wel meer winst zult uithalen

Verder is de 603 icm met de rel geen verkeerde keuze  :-D

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Is moeilijk om te beoordelen aangezien ik de dv en cc niet ken.
Het verschil is zeer zeker aanwezig, maar niet iedereen hoort dit of vindt het het prijsverschil niet waard.

Met een goede cd-speler zal over het algemeen ruimtelijkheid en detailering toenemen. Weet echter niet of een cd5001 daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft tov een dv7010. Beste is om een cd5001 te lenen van een hifizaak en deze in jouw set te beluisteren (bijv. za middag ophalen en ma weer terugbrengen van een demo model).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xlr8

Ik luister veel via de DV17 welke als basis gewoon de DV7010 is ...het loopwerk alsmede de basisopbouw is 100% identiek.
Het chassis en bepaalde componenten zijn wel van heel andere orde maar denk dat er geen enorme klankmatige gaten zullen vallen hoor.

Het beste advies is idd zelf luisteren/verglijken, veelal ben je dan weer een illusie armer.

PS. 'khoorde zelfs nauwelijk verschil tussen de DV17 en de 'oude' CD17 die toch niet te boek staat als een verkeerde speler.


minguel

De 1 zweert bij een dedicated cd speler en de ander bij een dvd speler om cd's af te spelen. Ik zou zeggen kijk of je met je DV7010 langs kan gaan bij een audio shop om deze te vergelijken met bijvoorbeeld een CD5001. Op deze maniet kan je zelf oordelen of je verschil hoort tussen de dv7010 en een dedicated cd speler en bij een hoorbaar verschil dit de moeite waard vind om over te stappen.

Ik heb sinds 2 maanden de DV7001 van Marantz (wat ik zelf geen verkeerde speler vind) en kies er toch voor om cd's via mijn CD7300 af te spelen. Gehoormatig zit er voor mij verschil in het voordeel van CD7300 bij het afspelen van cd. Ik gebruik de DV7001 dus uitsluitend als DVD speler.

Ik was enkele weken geleden in de gelegenheid om mijn CD7300 en DV7001 te vergelijken met een SA7001 van Marantz. De CD7300 vond ik beter/mooier klinken dan de DV7001 en de SA7001 vond ik weer beter/mooier klinken dan mijn CD7300. De SA7001 klinkt voor mij rustiger/verfijnder dan de CD7300.
Voor mij voldoende aanleiding om binnenkort over te stappen op de SA7001.

Nogmaals, jij bent de enige die kan vaststellen of je een verschil hoort of niet tussen een DVD speler als cd speler of dedicated cd speler.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750