sa11s1/s2

Gestart door rudolf, juni 16, 2011, 11:49:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudolf

grapje.
Ik vind het leuk om een stukje techniek in huis te hebben,het oog wil ook wat maar het gaat om het geluid.
Dus lees je de testen en ga je eens bellen of het een handige zet zal zijn,dan beginnen de verhalen.
Onderdelen?betrouwbaarheid?
Dan schakel je over op een recenter model en vraag je je af wat je moet hebben?
Een eensluidend advies is er niet.
Zou leuk zijn als het zo was ,dan kon je er iets mee.

Dex

En gelukkig iemand met een goede smaak in luidsprekers erbij!  hello
Welkom aan boord en als je in de buurt van Tilburg bent of woont moet je maar eens komen luisteren naar een echte 'oude CD speler' (heb de CD95dR en de CD12) en een 'oude' PM95 versterker in combinatie met Renaissance 90's.
Heb je weer wat ander vergelijkingsmateriaal.  :wink:

Mexicaanse Hond

Wil je het ultieme advies?

Maak een keuze!  :-P Maar ja, niet kiezen is ook kiezen.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

rudolf

Ik heb er deze keer voor gekozen om een verstandige keuze te maken ha ha en eens wat info in te winnen op verschillende plaatsen en heb geen haast.
Maar dan zie je een sa1 en hoe vaak staan die te koop??
Is haast geboden ?

Marantz 81


Mexicaanse Hond

Citaat van: rudolf op juni 16, 2011, 21:03:52
Ik heb er deze keer voor gekozen om een verstandige keuze te maken ha ha en eens wat info in te winnen op verschillende plaatsen en heb geen haast.
Maar dan zie je een sa1 en hoe vaak staan die te koop??
Is haast geboden ?
Nee, geen haast. Ze staan altijd vrij lang te koop.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

rudolf

Ja leuke speler wat is dit waard?en klinkt het beter dan de sa1? hij is wel goedkoper..
Ook de sa1 staat op marktplaats,afgelopen weekeinde stond er nog een sa1 op voor 1250 euro,was in een dag verkocht en ik was te laat,was verkocht aan een Belg

Mexicaanse Hond

1250 is ook een lage prijs voor een SA1.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

rudolf

Inderdaad,ik heb gebeld en volgens mij besefte hij niet helemaal wat hij verkocht.
Er was meer telefoon geweest.Hij vermoede al wel dat de prijs te laag was geweest.

Mexicaanse Hond

Als uiterlijk je niet kan schelen, dan kun je deze voor zo'n 250 euro kopen. Beter is er niet gemaakt.


http://www.youtube.com/watch?v=Ue7tPZfwHJA
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

ik weet het niet gemiddelde verkoop prijs voor een gewone SA15S1 ligt rond de 600/650 euro

Beter als een SA11S1 lijkt me beetje sterk  :no: zelf ben ik niet zo van de modificatie,s het zal absoluut een verbetering kunnen zijn maar in welk opzicht en behoud die dan ook de klank zoals marantz hem ontworpen heeft

SA11S1 stonden er laatst een aantal te koop tussen 950 en 1100 euro  byebye

staat er nu nog een in Groningen voor 1100 euro  op marktplaats

rudolf

Kijk dat zijn nog eens berichten,dat was mijn eerste cd speler tot het moment dat een vriend langs kwam met marantz.
Toen ben ik over gegaan op de cd17ki en een pm16,later de pm14 ki.
Ook ben ik van luidsprekers gewisseld,van de vifa basis2.0 naar de infinity omega.

Dus ik moet terug in de tijd?

JohnWx

Citaat van: rudolf op juni 16, 2011, 21:21:01
Ja leuke speler wat is dit waard?en klinkt het beter dan de sa1? hij is wel goedkoper..
Ook de sa1 staat op marktplaats,afgelopen weekeinde stond er nog een sa1 op voor 1250 euro,was in een dag verkocht en ik was te laat,was verkocht aan een Belg

de enige die kan bepalen of hij het waard is ben je zelf net zoals jij denkt/ervaart of hij beter/anders klinkt



prijs hoeft niks te zeggen over klank etc. etc. etc.

een cd speler koop je op klank niet op techniek vind ik dan moet je een OPPO kopen



en het enige wat er steeds anders word zijn de da conversies lees:chip, maar dat zegt erg weinig over de klank, ze moeten wat verzinnen die chip bakkers maar het blijjft 16 bits het zilveren schijfje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: rudolf op juni 16, 2011, 21:52:16
Kijk dat zijn nog eens berichten,dat was mijn eerste cd speler tot het moment dat een vriend langs kwam met marantz.
Toen ben ik over gegaan op de cd17ki en een pm16,later de pm14 ki.
Ook ben ik van luidsprekers gewisseld,van de vifa basis2.0 naar de infinity omega.

Dus ik moet terug in de tijd?

vraag je dat aan ons ? dat moet je aan je zelf stellen die vraag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: rudolf op juni 16, 2011, 21:52:16
Kijk dat zijn nog eens berichten,dat was mijn eerste cd speler tot het moment dat een vriend langs kwam met marantz.
Toen ben ik over gegaan op de cd17ki en een pm16,later de pm14 ki.
Ook ben ik van luidsprekers gewisseld,van de vifa basis2.0 naar de infinity omega.

Dus ik moet terug in de tijd?
De CDD-882 is een loopwerk. Heb jij die gehad?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers