CD16 of CD10

Gestart door Vanhal, mei 11, 2007, 21:12:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vanhal

Ai, het cd-laatje blijft soms steken, die wil soms niet naar buiten. Hij lijkt ook wat zwaar naar buiten te komen, zwaarder/stroefer dan bij de cd10...  :-(

Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?

Vanhal

Ik heb de kap eens losgehaald, en gekeken naar het openen en sluiten van de lade. Paar keer de lade geopend en gesloten, hij bleef niet hangen of haken. Alleen lijkt de lade bij het openen vlak voor hij open is wat stroefer te gaan.

Op de onderstaande foto zie je bovenaan de foto een riggel waarop de lade glijdt. Er zit wat glijmiddel(?) op die riggel, maar niet over de gehele riggel. Misschien moet ik die riggel met wat glijspul insmeren, maar wat smeer je daarop? Eiwit?  :evil:

Iemand een idee?



Grote foto:
http://members.home.nl/ll0ll/audio/marantz/cd16/binnenwerk/groot/afb4.jpg


Jan

Als je modificaties wilt lezen over de CD16 kun je onderstaande site eens gaan bekijken:
http://www.positive-feedback.com/Issue30/diy.htm

TurboMarco

Het zelfde euvel vertoond de CD11 van Lionb ook ,ik heb het gisteren even vluchtig bekeken en ik vermoed een slap snaartje.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JK

Citaat van: Marco op mei 18, 2007, 09:29:26
Het zelfde euvel vertoond de CD11 van Lionb ook ,ik heb het gisteren even vluchtig bekeken en ik vermoed een slap snaartje.

Schuift het laatje bij hem ook niet in 1 vloeiende beweging open? Of blijft ie soms steken? Ik heb ook een cd16 en daarbij lijkt het laatje soms wat moeilijk open te gaan. Ben ook benieuwd wat hieraan gedaan kan worden...

SB_Marantz

Lijkt me niet zo lastig toch?

Eerst voelen of de snaar idd uitgerekt is, wat vaak niet eens het geval is.

Meestal is het gewoon vuil; snaar eraf halen en schoonmaken, kunstof wieltjes aan de binnenzijde reinigen en de glijstang schoonmaken en invetten.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vanhal

Waarmee vet je het in?

SB_Marantz

Hoge viscositeit olie zoals naaimachine olie of een speciale spray.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vanhal

Ben er zo langzaam over uit dat de cd16 de betere speler van de 2 is. Het klinkt allemaal net wat gedetailleerder, dieper en breder. :)

lionb

ik vind dat er geen verschil is ze klinken allebij goed :wav:

D.A.R.R.Y.L.

Gewoon vloeibare oli?n, geen sprays!!!
Spray kan onbedoeld toch een film laagje over de les opleveren.

Vanhal

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op mei 24, 2007, 21:52:54
Gewoon vloeibare oli?n, geen sprays!!!
Spray kan onbedoeld toch een film laagje over de les opleveren.

Ik ga echt niet met iets vloeibaars of wat dan ook in de weer in die cdspeler. Ik durf dat gewoon niet aan omdat ik bang ben iets anders te beschadigen of wat dan ook.
Het rail insmeren met een bepaalde vet ofzo zie ik eventueel nog wel zitten, maar ik weet niet of het insmeren met vet een optie is...

SB_Marantz

Menselijk vet is altijd goed  :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

D.A.R.R.Y.L.

Hey VanHal,
Niks mis met minerale olie hoor, alleen niet gaan lopen gieten ;-)
Vet op de rails trekt ook weer veel vuil aan.

TurboMarco

Olie gaat lopen  :-) ,niet doen dus!

contactspray zorgt voor een filmlaagje wat langer blijft zitten en daar zie ik meer  heil in dan olie.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)