4 Ohm of 8 Ohm

Gestart door Mexicaanse Hond, maart 01, 2011, 17:32:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

Citaat van: f.luisteraar op maart 21, 2011, 12:55:47
100 dB bij 40 Watt. Ik weet niet hoeveel dat dan is voor 1 Watt. Beetje rare manier van gevoeligheid uitdrukken.

Dat zou dan ongeveer 85dB bij 1 watt zijn....das niet erg gevoelig...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op maart 30, 2011, 22:39:57
Dat zou dan ongeveer 85dB bij 1 watt zijn....das niet erg gevoelig...

ik zou dan zeggen ongevoelig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: f.luisteraar op maart 21, 2011, 12:55:47
100 dB bij 40 Watt. Ik weet niet hoeveel dat dan is voor 1 Watt. Beetje rare manier van gevoeligheid uitdrukken.

Wellicht geeft een belletje naar Durpob Audio je wat meer zekerheid. Ik heb mijn buizen laten vervangen en matchen bij mijn importeur (audio analogue), die lui hebben verstand van zaken en trokken een hele ochtend uit om de buizen te matchen voor de Graaf gm50b. Zij kunnen je goed adviseren over je Prima Luna.

Ik had altijd een gevoel dat ik erg voorzichtig moest zijn met een buizenversterker. Totdat ik eens ging praten met wat maatjes van mij uit de muziek business. Wist je dat bijna 90% van de gitaar versterkers ook gewoon buizen bakken zijn die rond worden gesmeten door roadies en waar bier over heen wordt gegeooid?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 20, 2011, 23:48:06
Wellicht geeft een belletje naar Durpob Audio je wat meer zekerheid. Ik heb mijn buizen laten vervangen en matchen bij mijn importeur (audio analogue), die lui hebben verstand van zaken en trokken een hele ochtend uit om de buizen te matchen voor de Graaf gm50b. Zij kunnen je goed adviseren over je Prima Luna.

Ik had altijd een gevoel dat ik erg voorzichtig moest zijn met een buizenversterker. Totdat ik eens ging praten met wat maatjes van mij uit de muziek business. Wist je dat bijna 90% van de gitaar versterkers ook gewoon buizen bakken zijn die rond worden gesmeten door roadies en waar bier over heen wordt gegeooid?

Klopt wat je zegt in de muziek wereld ze gooien en smijten en elke avond rammen op die versterkers

Bier koelt op de buizen

Had je die buizen met Wim gedaan of nog met Hans
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Met Wim. Die heeft gewoon de hele ochtend buisjes zitten meten en daarna nog een hele tijd in de versterker zitten meten totdat ze goed matchten.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 21, 2011, 00:07:52
Met Wim. Die heeft gewoon de hele ochtend buisjes zitten meten en daarna nog een hele tijd in de versterker zitten meten totdat ze goed matchten.

Dat is echt een topper die van Kraanen hoezo commercieel en weinig tijd voor een klant
Die zijn helaas aan het uitsterven dit soort importeurs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Ja, heel jammer. Echt een top service. En iemand met duidelijke passie voor zijn vak. Daar betaal ik graag meer voor per EH KT90H buis.  Net zoals hi-fi dealers die echt de tijd voor je nemen. Weet nog dat ik mijn eerstt stappen in deze hobby deed bij Kees Spee hi-fi in rotterdam zuid. Die nam een hele  middag de tijd om mij te laten horen wat het verschil was tussen bas reflex, transmissie en gesloten kast speakers. Ik kocht uiteindelijk een setje missions van 200 florijnen. Ik was 16.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

Citaat van: Zoldar op mei 20, 2011, 23:48:06
Wist je dat bijna 90% van de gitaar versterkers ook gewoon buizen bakken zijn die rond worden gesmeten door roadies en waar bier over heen wordt gegeooid?
Daarom moet je die buizen uit dat soort versterkers ook nooit 2e hands kopen. Er staat dan bij dat ze goed meten op een buizentester, ja dat doen ze, maar ze zijn mechanisch af en dus microfonisch. Dat soort versterkers staan ook vaak bij de reparateur voor nieuwe buizen en andere gebreken. Een kameraad van mij repareert die versterkers voor een gitaar/muziekwinkel. Werk genoeg, soms teveel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op mei 21, 2011, 00:27:43
Daarom moet je die buizen uit dat soort versterkers ook nooit 2e hands kopen. Er staat dan bij dat ze goed meten op een buizentester, ja dat doen ze, maar ze zijn mechanisch af en dus microfonisch. Dat soort versterkers staan ook vaak bij de reparateur voor nieuwe buizen en andere gebreken. Een kameraad van mij repareert die versterkers voor een gitaar/muziekwinkel. Werk genoeg, soms teveel.

jij pleurt dat bier erover heen tijdens die concerten  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Ben dol op bier, maar dit topic gaat over de keuze tussen de 4- en 8 Ohm-aansluiting. De eerste is triode, de tweede ultra-lineair. 
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 23, 2011, 08:16:55
Ben dol op bier, maar dit topic gaat over de keuze tussen de 4- en 8 Ohm-aansluiting. De eerste is triode, de tweede ultra-lineair.

ooohhh wat ben je weer streng om on topic  te gaan  :oops:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Je weet toch dat ik niet hou van geouwehoer.  :angel:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

 :yes:
Citaat van: lo op maart 02, 2011, 13:15:30
Ik heb 2 sets 4 ohmige speakers aan mijn vorige (PM14) en huidige versterker hangen. Bij mij geen enkel probleem ook niet op forse volumes.

groet,

lo
Bij mij hangen er ook 2 laag-Ohmige luidsprekers (gem. 5,6 Ohm - >3.6) aan 8 Ohms uitgangen. Het is weleswaar tegen datgene wat erin de marantz gebruiksaanwijzing staat. Combinatie werkt al 7 jaar vlekkeloos.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *