4 Ohm of 8 Ohm

Gestart door Mexicaanse Hond, maart 01, 2011, 17:32:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

nee ze praten in de manuals ook van een minimale load van 2 ohm en dat de monoblokken tot 0.5 ohm kunnen verdragen (dls Ultimate )

de man had idd ook het e.e.a aan zijn accu,s ( 3 stuks ) dynamo moeten doen en condensatoren erstussen

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 02, 2011, 23:34:47
Uiteraard  :yes:
En dat lijkt mij ook wel logisch wanneer je de realiteit probeert te benaderen .
Misschien dat jon aka Hal9000 een 2 Ohm dummyload kan fixen ,dit om te testen welke versterkers niet door de knietjes gaan .

ben een akoestische fan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

kan mij een thread herinneren (bij de buren) ivm deze keuze op versterkers
slotsom daarbij was dat je de amp best altijd op de laagste setting instelt..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Citaat van: f.luisteraar op maart 01, 2011, 17:32:19
Op mijn versterker zitten twee luidsprekeruitgangen, een 4 Ohm en een 8 Ohm. In de gebruiksaanwijzing staat dat je je daar niet al te veel van aan moet trekken en gewoon kan proberen welke het beste klinkt op je luidsprekers.

Wat begrijp je dan niet, of waarom vind je dat gewaagd?

JohnWx

Citaat van: still life op maart 03, 2011, 11:33:33
kan mij een thread herinneren (bij de buren) ivm deze keuze op versterkers
slotsom daarbij was dat je de amp best altijd op de laagste setting instelt..

gras altijd groener bij de buren  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op maart 03, 2011, 13:56:20
Wat begrijp je dan niet, of waarom vind je dat gewaagd?
Het lijkt me logisch dat als men waarschuwt niet twee paar 4 Ohm luidsprekers aan een 4 Ohm uitgang te hangen, omdat de de weerstand dan naar 2 Ohm zakt, het ook niet aan te raden is om 4 Ohm luidsprekers aan een 8 Ohm-uitgang te hangen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

Dat maakt niets uit.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op maart 04, 2011, 17:40:03
Dat maakt niets uit.
Waarom niet? Als je een versterker die het liefst een 4 Ohm belasting ziet een 2 Ohm belasting geeft kun je ' rooksignalen' krijgen, maar als je een versterker die het liefst een 8 Ohm belasting ziet een 4 Ohm belasting geeft, dan maakt het niets uit. Dat vind ik dus niet logisch.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

4 Ohm is een hele normale belasting voor een degelijke versterker, 2 ohm niet.

Marvin

Ik realiseer me nu pas dat het waarschijnlijk om een buizen versteker gaat, maar het staat in je gebruiksaanwijzing dat je je er niet al te veel zorgen om moet maken. Dus waarom doe je dat dan wel?

Marvin

Als het testraport van je luidsprekers een beetje klopt, dan komt hij niet onder de 6,4ohm.
Hij kan dus gezien worden als een dood normale 8ohm speaker. Geen enkel probleem voor een versterker.
Ik zou hem dus lekker op de 8ohm aansluiten en me er verder geen enkele zorg over maken.

Mexicaanse Hond

Dat ik me er wel zorgen om maak is omdat ik van nature niet geneigd ben alles klakkeloos aan te nemen.
Maar als mijn speakers niet onder de 6,4 Ohm komen, dan zijn het inderdaad 8 Ohm boxen en is er niets aan het handje. Heb je een linkje met dat testrapport?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 pompom Mijn versterker, een pm7200, mag volgens de gebruiksaanwijzing geen luidsprekers voeden een lagere impedantie kennen dan 8 Ohm.  daar kwam ik later, toen ik mijn luidsprekers reeds gekocht had, achter. De Harbeth dippen soms tot onder  de 6 Ohm. Dat eechter zonder problemen zowel in klasse AB als in klasse A (2x25 watt max.) Het is vaak niet meer dan een soortement van disclaimer van de fabrikant. Ook marantz maakt zich hieraan dus schuldig.  nonono
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Citaat van: f.luisteraar op maart 04, 2011, 20:16:12
Dat ik me er wel zorgen om maak is omdat ik van nature niet geneigd ben alles klakkeloos aan te nemen.
Maar als mijn speakers niet onder de 6,4 Ohm komen, dan zijn het inderdaad 8 Ohm boxen en is er niets aan het handje. Heb je een linkje met dat testrapport?

Zo te zien vallen de speakers niet in een gevaarlijk gebied voor de Prima Luna. Dus kun je naar hartelust kijken wat voor jou het mooist klinkt. 4 of 8 ohm's, ultra linear of triode(?) mode. Wat is de gevoelighied van de speakers?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Mexicaanse Hond

100 dB bij 40 Watt. Ik weet niet hoeveel dat dan is voor 1 Watt. Beetje rare manier van gevoeligheid uitdrukken.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers