CD/DVD Combinatie of gescheiden componenten

Gestart door Bart, februari 14, 2007, 20:17:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart

Hallo Marantz-lovers,

'k zal me heel even voorstellen.

Mijn naam is dus Bart, 35 lentes jong, wonende te Lier (Belgi?).  Mijn hoofdbezigheid is zelfstandig horloge-hersteller en in m'n vrije tijd maak ik de Ardeense "bergen" onveilig op m'n enduro-bike (MTB).

Na m'n Denon en Harman periode ben ik eindelijk bij de Marantz periode aangekomen.

Ik heb me een SR7001 aangeschaft en in de toekomst moet er nog een dvd en cd speler bij.

Dit was nu m'n vraag.  Wat zouden jullie doen en waarom.  Een DV7001 kopen of een een ander gescheiden combinatie SA7001 of CD5001 met een andere basic DVD speler.

shoot.

Groeten,
Bart


Stadium III

Welkom op het forum bart !

Je hebt al een fantastische surround reciever gekocht !
Verder zou ik voor de dv 7001 gaan voor je beeld
Ik weet niet wat je voor een tv hebt maar de dv7001 kan upscalen tot 1080P
Verder zou daarnaast nog een losse cd speler zetten en daar heb je verder alle keuze in

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Ook welkom!

Tja, dit is een moeilijke vraag, die jij zelf moet gaan beantwoorden....

Allereerst, hoe belangrijk vind jij muziek boven films? Welke verhouding muziek/film?

Zelf ben ik voor gescheiden, maar dat kost ook wat, terwijl je misschien dolgelukkig bent met een DV7001. Dit is volgens mij geen misselijke speler en zou je eigenlijk eens naast een CD5001 moeten beluisteren. Kijken of je het uberhaupt waard vindt om extra geld uit te geven.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Darkman

Ik denk dat de DV7001 die ik inmiddels al een tijdje in bestelling heb staan uitmuntend zal presteren met cd's.

Veel beter dan de CD5001 en minstens op hetzelfde niveau als een SA7001, wellicht nog wel beter en wel om het volgende.  De DV9600 werd altijd al geroemd om zijn uitmuntende eigenschappen als cd speler. Bij de DV7001 hebben ze exact hetzelfde audioboard uit de DV9600 genomen en die dus in de DV7001 gestopt. De DV7600, die ook al uitmuntend presteerde met cd's ( heb ik zelf mogen ondervinden) had 1 enkele voeding. De DV7001 krijgt net als de DV9600 gescheiden voedingssecties voor het audio en video deel. Het enige dat er aan de DV7001 minder is  dan aan de DV9600, is dat er een ietwat goedkoper loopwerk is gebruikt ( logisch) en een iets goedkopere video-dac, maar er is wel weer faroudja DCDI de?nterlacing bij gekomen.  De verwachting is dan ook dat de DV7001 nagenoeg dezelfde prestaties als een DV9600 gaat leveren, voor een ruime helft van de prijs. 

De DV7001 heeft zelfs een CD Upsampling functie over de analoge uitgangen, waarbij de sampling rate wordt verdubbeld naar 88,2 of zelfs X 4 naar 176,4 khz. Bovendien is het een echte alles eter die elke disc probleemloos zou moeten slikken, daar waar de dv7600 nog wel eens wilde weigeren met sommige discs.

Marantz heeft vrijwel altijd de beste prijs-prestatieverhouding en met de DV7001 zou dit wel eens  de beste prijs-prestatie verhouding ooit kunnen worden voor een dvd speler.

Onderschat deze "engineering marvel" dus niet !  8-)  ( En nee ik werk niet bij de marketing afdeling van Marantz  :-D )


Trouwens, ik heb de CD5001 van Marantz ook, dus ik zal ze wel gaan vergelijken zodra ik de DV7001 binnen heb, maar ik verwacht dat die niet veel heel zal laten van de CD5001...

joep

Na aanschaf van de SR ben ik ook voor een DV gegaan. CD plaatjes gaat daar echt wel goed op.
Een SA komt van zelf wel, en weet dat SACD plaatjes echt duur zijn!

Bart

Bedankt voor jullie reacties.

Het is voorlopig de DV 6001 geworden.  Aangezien de speakers uitmuntend presteren, maar geen high-end speakers (Anthony Gallo Nucleus ti RVS) zijn vond ik het wat "onnozel" een duurder component aan te schaffen.

In de toekomst komt er in een ander ruimte nog een "luisterhoek".

groeten,
Bart

minguel

Tot nu toe gescheiden cd (cd7300) en DVD (dv6500). Sinds gisteren echter de DV7001 in mijn bezit :-D. Het uittesten zal pas aankomend weekend worden, maar heb gisteren effe een cd afgespeeld. In vergelijking met de cd 7300, een helder, vol en sprankelend geluid. Is echter geen eerlijk vergelijk omdat de 7300 analoog en de 7001 coxiaal is aangesloten. Bij een muziek DVD kreeg ik kippevel. Over het beeld kan ik nog weinig vertellen. Heb deze HDMI aangesloten en moet nog uitproberen wat de jusite instelling is met mijn plasma.
Ondanks voorgaande verwacht ik niet dat ik de DV7001 als CD speler ga gebruiken.

[wegens disk ruimte verwijderd]
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

het mooie is dat je met de nieuwe 7001 tot 1080P kunt upscale en dat ziet er zekers wel goed uit !!!

Ik ben al blij met de 7600!!!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Citaat van: Stadium III op maart 06, 2007, 21:43:29
het mooie is dat je met de nieuwe 7001 tot 1080P kunt upscale en dat ziet er zekers wel goed uit !!!

Stadium III

Ik neem aan dat je plasma dit wel moet kunnen ondersteunen? Heb hem volgens mij nu op 720 ?? staan.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

ik heb nu een full hd lcd staan en dat moet wel 1080 P aankunnen
Mijn pioneer kon 1080i aan maar dat werdt wel helemaal ingeregekend

Wat voor plasma heb je ???

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

mm moeilijik kan zo weinig vinden via de hitachi webste
Bij mijn pioneer die ook HD ready was kon die signialen wel verwerken
K zou ff de handleidingn doorleze MBT 1080P signialen

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

BernHardN

Goedemorgen ,
Ook ik twijfel een beetje zoals Bart in zijn topic. Cd via dvd speler of een losse cd speler aanschaffen?
Momenteel draai ik zowel dvd als cd/sacd via een DV 7600. Ik ben over het audio gedeelte dan ook zeer tevreden. Maar ik lees ook dat een dedicated cd speler meer uit de cd's haalt.
Nu zit ik te dubben, of de 7600 laten modificeren voor van Medevoort, of voor dat bedrag ( ongeveer 400) een losse cd speler. En  bij dat laatste denk ik aan een 2e hands.
Voorop gesteld, de speler laat al een meer dan fijne indruk achter op cd/sacd gebied. Maar blijkbaar willen we allemaal wel eens meer  :-)

joep

#13
Dat is een echte verbetering t.o.v. een DV 7600. Nu staat er een te koop voor 950 euro, die zal niet voor minder dan 900 weggaan denk ik. Dat is toch een flinke prijs. Geduld is een mooie zaak.

haythijs

#14
Bernard SORRY!!!!
Het bovenstaande bericht is niet van jou of door jou getypt, maar door mij. Via  een linkje van je op HTforum ben ik op deze site gekomen, blijkbaar was ik dan ook meteen als jou ingelogd. Excuus!
Hieronder nogmaals mijn vraag/twijfel.

Goedemorgen ,
Ook ik twijfel een beetje zoals Bart in zijn topic. Cd via dvd speler of een losse cd speler aanschaffen?
Momenteel draai ik zowel dvd als cd/sacd via een DV 7600. Ik ben over het audio gedeelte dan ook zeer tevreden. Maar ik lees ook dat een dedicated cd speler meer uit de cd's haalt.
Nu zit ik te dubben, of de 7600 laten modificeren voor van Medevoort, of voor dat bedrag ( ongeveer 400) een losse cd speler. En bij dat laatste denk ik aan een 2e hands. op cd/sacd gebied. De 7600 voldoet overigens prima, geweldige dvd speler.Maar blijkbaar willen we allemaal wel eens meer
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme