Mijn digitale bron

Gestart door tifosi, oktober 03, 2005, 19:58:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

genesis

#45
Citaat van: Nicowico op november 11, 2006, 11:18:44
Die ziet er mooi uit die CD-12. Daar steekt mijn CD11LE wat schril bij af, al hoe wel dat ook niet de minste is.
Die CD11LE heb ik trouwens gekocht na een tip van Marco en daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor. pompom

Nix mis mee,met zo'n CD-11-LE, is een hele mooie machine, eerst kwam Marantz met de CD-11, daar werd na de introductie van de CD-12 veel van verwacht, het was een 1-bitter, maar werd in de recenties afgemaakt, hij viel enorm tegen. Later kwam daar de "LE" die was veel en veel beter, maar toen was de schade door de media al aangericht, en zijn de verkopen altijd achter gebleven op de verwachtingen. nopompom   (indien je met wat anders wil gaan spelen, niet wegdoen deze speler, want er zit een heel goed loopwerk in, koop er dan een goede DAC bij!)

Genesis

P.s.: Weet je hoe ze aan de "LE" versie zijn gekomen?! Een vriend van mij heeft tegen Marantz gezegt, geef de "Speler" maar eens mee aan mij, want het potentieel is wel goed maar komt er nu niet uit, na daarmee aan de slag te zijn geweest heeft hij die gemodificeerde CD-11 laten horen en heeft vervolgens weinig respons meer gehad van Marantz. Later toen de LE versie kwam zag hij toen hij de speler een keer open maakte dat feitelijk zijn "mods"1 op 1 waren overgenomen en toegepast, was niet zo netjes van marantz.  Hij zei tegen mij: "hadden ze me het nou gewoon gevraagt of ze de modificatie hadden mogen toepassen, ik had er nix voor hoeven hebben" maar dit is teleurstellend, zo'n reactie!

Nicowico

Ja, leuk te horen dat soort verhalen. Ik wist wel dat de ontwikkeling van de LE inderdaad in Nederland gebeurd is.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

Maurice

Aangezien ik niet tevreden was over hoe mijn dv4200 OSE omging met gebrande dvd's, heb ik nu toch maar een andere gekocht.
Wel is het weer een Marantz geworden, ditmaal een dv4001. Deze gaat wel goed met de dvd's om. Klankmatig niet bijzonder, wel weer een Marantz klank. Ik doe verder niets met surround, dus de eisen zijn ook niet al te hoog.

Ik heb een zwarte genomen, maar het plaatje is zilver:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Maurice op november 28, 2006, 16:15:37
Aangezien ik niet tevreden was over hoe mijn dv4200 OSE omging met gebrande dvd's, heb ik nu toch maar een andere gekocht.
Wel is het weer een Marantz geworden, ditmaal een dv4001. Deze gaat wel goed met de dvd's om. Klankmatig niet bijzonder, wel weer een Marantz klank. Ik doe verder niets met surround, dus de eisen zijn ook niet al te hoog.

Ik heb een zwarte genomen, maar het plaatje is zilver:


Gefeliciteerd met de aankoop

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

D.A.R.R.Y.L.

Beste Genesis,
Mocht je nog een betere implementatie van de tda1541A S2 willen in diff-mode:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=020&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=300057284799&rd=1&rd=1
Ik ben er zelf al twee jaar erg tevreden mee.
Groet,
Ramon

genesis

Ken de CD-7 maar zijdelinks, heb jij wel eens een goed vergelijk gehoord tussen de 12 en de 7?! Ik weet weldat de 12 een cult status heeft wereldwijd en over de 7 hoor je niet zoveel.

In combinatie met welke componenten speel ji met de 7 :roll:

Genesis

D.A.R.R.Y.L.

Beste genesis,

Ik heb ze mogen vergelijken. De opbouw van de cd-7 is net iets anders, zeker gezien het gebruik van een dsp en de 7 hdam's per kanaal.
tevens is de voedingssectie voor de +15volt rail van de dac's schoner uitgevoerd. En er wordt natuurlijk gebruik gemaakt van de S2 versie van de TDA1541A, die net een iets betere spec heeft. Als extra heeft mijn CD-7 nog een tentclock met xo supply en 4 stuks 1,0?F Mundorf Silver/Oil caps in de gebalanceerde uitgangsweg.

Ik speel met de CD-7 gebalanceerd via een HMS Sestetto MKii XLR naar een Electrocompaniet ECI-4 via Kimber 8TC aangesloten op zelfbouw monitoren.

genesis

Oke dat is me technisch, zal mijn kennis benaderen hierover, als 1 het weet is hij het wel, Marantz is het enige budgetmerk wat hij als cd-speler kan waarderen (op enkele oudere Sony's na :wink:) Te meer omdat hij vaak mag werken met het hoogst haalbare wat er aan componenten rond gaat in de wereld.

Zuinig op zijn zo te horen,want voor de CD-7 zal wel hetzelfde gelden als mijn 12, wil je beter dan moet je werkelijk heel erg fors investeren (>? 20K)

Genesis

D.A.R.R.Y.L.

Zeker na de modificatie is hij nagenoeg onverslaanbaar.
Vergelijk dit met ML 390, Wadia 860x, Linn Unidisk.

Als die op ebay beneden de 2500 euro blijft is het een koopje.

Ik weet niet waar u woont, maar vergelijken kunnen we altijd.

Groet,
Ramon

genesis

woon in regio Rijnmond, lijkt me leuk om eens te ervaren, doe anders even een pb

Grtz Genesis

genesis

Darryl ik heb mijn kennis gevraagt hoe de CD-7 te bezien volgens zijn ervaring, het is een goede machine en gezien jouw mods met kennis van zaken, alleen had hij niet gekozen voor de Mundorf Silver, omdat zilver vlgs hem wat kritisch is in deze.(ik probeer hem correct te quoten, maar ben een nono qua electronica :-P).

De CD-7 is gebouwd om te klinken als een CD-12 grotendeels zonder de jitter :mrgreen: Mocht je geinteresseerd zijn in een ervaring met een CD-12 K.I. met Genesis, hoor ik het wel,

Genesis

Marantzfreak



Dit is de binnenkant van mijn CD7300. Verzwaard met loodbitumen en voorzien van een Furutech Rhodium aansluiting voor de stroom ipv de vaste dropveter van Marantz.
Ook heb ik nog een DV6500 die ik op de zelfde manier bewerkt heb.

tdlofcc

Waar is dit loodbitumen te halen ?
Want ik heb ook nog een CD Speler, Platenspeler en straks DVD speler die dit nodig gaan hebben ;)

(en wat zijn de kosten hiervoor ?)

Stadium III

Citaat van: Marantzfreak op januari 25, 2007, 22:32:47


Dit is de binnenkant van mijn CD7300. Verzwaard met loodbitumen en voorzien van een Furutech Rhodium aansluiting voor de stroom ipv de vaste dropveter van Marantz.
Ook heb ik nog een DV6500 die ik op de zelfde manier bewerkt heb.

leuk leuk maar wat zijn jou ervaringen met de speler geworden sinds er lood bitumen inzit?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Dt is mijn nieuwe aanwinst de Harman Kardon HD-7600II





sorry geen marantz


:-D :-( frusty :| :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.