Mijn digitale bron

Gestart door tifosi, oktober 03, 2005, 19:58:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: wilMaar denk je dat het mogelijk is om een SR5300 te modden? Zie ook dit topic.

wil

Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar ik zou niet weten hoe  :shock:
Mogelijk zal het al een hoop schelen als je de voeding aanpakt.

Maar heb je niet een knop "source direct" op de receiver? Daarmee zou je alle processors moeten bypassen en theoretisch een beter stereo geluid moeten krijgen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Ik heb een Marantz DD82 DCC-recorder

Jan

wil

CiteerMaar heb je niet een knop "source direct" op de receiver? Daarmee zou je alle processors moeten bypassen en theoretisch een beter stereo geluid moeten krijgen.
Ja hoor. Er zit een source direct op. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik daar weinig fidusie in. Immers, op dit moment heb ik mijn cd-speler aangesloten via een digitale ingang. En ook d?n werkt die source direct knop  :shock:. Volgens mij moet dat helemaal niet mogen. Ik vrees met enig vrezen dat ook de analoge cd-ingang van de receiver er eerst weer een digitaal signaal van maakt om het vervolgens weer analoog te maken. Dan ben je dus mooi alle voordelen kwijt van de source direct knop.

wil

TurboMarco

Heb je de cd speler wel eens op de analoge ingang aangesloten?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Struikie

Citaat van: JaapIk speel met een CD-84 en heb een CD-40 als backup...

Zijn beiden de deur uit inmiddels.
Recent binnen: Marantz CD-10  8)

TurboMarco

Citaat van: Jaap
Citaat van: JaapIk speel met een CD-84 en heb een CD-40 als backup...

Zijn beiden de deur uit inmiddels.
Recent binnen: Marantz CD-10  8)
Dan heb je nu een hele mooie speler in huis :D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Struikie

Weet iemand of de zamac panelen op de diverse Marantz apparatuur dezelfde afmetingen hebben?

De panelen op mijn CD-10 zijn namelijk enigzins beschadigd en wil ze misschien een keer gaan vervangen (als ik er aan kan komen...)
Passen de panelen van een CD-80 of CD-72 bijvoorbeeld op de CD-10?

Hoor het graag!

TurboMarco

Ik zat aan de CD80 te denken,die van een 72 past niet.

Spuiten is anders ook een optie,zolang er niet te rijk gespoten word blijft het geheel nog redelijk orgineel.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Struikie

Citaat van: PM95Ik zat aan de CD80 te denken,die van een 72 past niet.

Spuiten is anders ook een optie,zolang er niet te rijk gespoten word blijft het geheel nog redelijk orgineel.
Ik denk dat de CD80 ook niet past, kijk maar eens naar de verschillende afmetingen in de tabellen: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=3824.msg138004#msg138004

Misschien die van een DD-82, die is zonder zamac's 420x132x334 of 420x132x344 (BxHxD), vind verschillende gegevens.
Die komt aardig in de buurt van de CD-10: 457x136x358 (met zamac's dus...)

(laten) spuiten leek mij eigenlijk ook de beste en goedkoopste oplossing. Wil hem inderdaad zo origineel mogelijk houden; geen chromen wangetjes bijvoorbeeld dus!  :wink:
Heb ik daar speciale verf of lak voor nodig?

TurboMarco

Die van een DD82 past ook niet,deze heeft welliswaar dezelfde diepte maar is een stuk hoger.
Een SD60 valt bij deze ook af want die heeft dezelfde afmeting als de DD82.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Als je gaat spuiten gebruik dan een dunne ondergrond,geen Filler want dan worden de panelen glad.
In ieder geval moet je de grondlak heel dunnetjes aanbrengen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Struikie

Ok, dank voor de info en tips!

TurboMarco

Ik heb er weer een Marantz cd spelert erbij :D

Een champagne gouden CD60 met ook weer van die uber zamac's 8)

Dit is de warmst klinkende Marantz spelert die ik tot nu toe gehoord hebt,tis niet helemaal mijn bak koffie maar het is dan ook gewoon een leuk speledingetje :wink:

Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Sjonge, sjonge...

Zometeen heb je een apart rack nodig voor alleen al je bronnen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: MauriceSjonge, sjonge...

Zometeen heb je een apart rack nodig voor alleen al je bronnen!
Ik heb er al een rack bij geplaatst :D

Het geluid klinkt nu ook veel voller en gewichtiger :wink:

Ik zag trouwens op het hififorum ook een link naar een bedrijf die oa CDM1,CDM4 loopwerken verkoopt.

http://www.ersatzteil.justone-schnepel.de/index.html
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)