Mijn digitale bron

Gestart door tifosi, oktober 03, 2005, 19:58:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tifosi

Een Marantz CD-67 MKII met het JK CD-Filter, erg goed klinkende cd-speler, maar niet meer in gebruik sinds ik het vinyl weer ontdekt heb.

gr tifosi

nando

Ik speel met een Marantz CD72mkII op een verder oude, volledige Quad set. Ze hadden ten tijde van de productie van de Quad set nog geen bron van deze kwaliteit anders hadden ze wat mij betreft niet veel te hoeven ontwikkelen.

TurboMarco

Ik heb vanavond weer een cd speler opgehaald :D ,dit maal een CD72G(G van Gold met de bronskleur zamac zijpanelen),dit apparaat ziet er werkelijk als nieuw uit en is compleet met boekje,stickers van de FTS,aankoopbon ,en natuurlijk mag een AB ook niet ontbreken.

Mijn verzameling cd spelers ziet er nu als volgt uit:

CD11le
CD75
CD72

De CD67 waar ik veel plezier van gehad heeft is naar een ander goed tehuis gegaan O:)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Mijn andere digitale bronnen zijn:

Marantz DD92 DCC

Een Panasonic DVD-RA71 DVD :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

D.A.R.R.Y.L.

Mijn Digitale bron:
Marantz CD-7 met Tentclock Mod (door mijzelf uitgevoerd  :shock: )

Struikie

Ik speel met een CD-84 en heb een CD-40 als backup...

Maurice

Ik speel zelf met een gemodificeerde Marantz CD 6000 OSE.

Aanpassingen:
- Guido Tent XO clock
- Loodbitumen
- Maarten's Quadraad netsnoer
- Mute torren verwijderd

Verder heb ik voor films nog een DV 4200 OSE. Deze maakt echter niet zoveel draaiuren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

marantzje

Ik speel ook met een Marantz cd 6000 ose.
WAt voor verschil viel jou op toen jij hem klaar had Maurice?
Is het de moeite waard?
vrgr Marantzje

Maurice

Citaat van: marantzjeIk speel ook met een Marantz cd 6000 ose.
WAt voor verschil viel jou op toen jij hem klaar had Maurice?
Is het de moeite waard?
vrgr Marantzje
Wat mij vooral opviel was dat de muziek veel dynamischer werd en dat het laag strakker werd.
Alleen kan voor sommigen de speler wel te dynamisch worden!

Niet-gemodificeerd is er niet echt veel verschil met een Marantz CD67 OSE, die PM95 bijvoorbeeld had. Mijn speler aansluiten in zijn set toen maakte duidelijk dat die mod voor hem niet goed zou zijn!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dr?amy

Ik speel met een CD63. Misschien dat iemand nog simpele tweaks weet om deze iets beter te laten klinken :) Ik ga eens wat proberen met een mat of kurk

groet dreamy

Maurice

Citaat van: dr?amyIk speel met een CD63. Misschien dat iemand nog simpele tweaks weet om deze iets beter te laten klinken :) Ik ga eens wat proberen met een mat of kurk

groet dreamy

Leg er eens een kussen onder een stapel boeken bovenop. Kun je gelijk uitproberen wat verzwaring van de kast en goede demping voor je kan betekenen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

wil

Citaat van: marantzjeIk speel ook met een Marantz cd 6000 ose.
WAt voor verschil viel jou op toen jij hem klaar had Maurice?
Is het de moeite waard?
vrgr Marantzje
Ook ik heb een cd6000 maar dan de ki versie. Daar zit dus al bitumen in. Je hebt het over meer dynamiek en een strakkere bas. Nou heb ik daar niks over te klagen, maar wat doet de tentclock nou eigenlijk? Ik heb overwogen om de cd6000ki te laten modificeren met een buizenuitgang om hem wat muzikaler te krijgen. Later is gebleken dat een andere interlink hier veel aan kan bijdragen.
Wat voor modificatie zou deze speler in muzikaliteit doen toenemen?

wil

masuji

Komt ie : in mijn favoriete volgorde ( van top tot wat minder  :wink: )

1) CD-10 (ALFI mod) + XO3/XOsupply en Balanced output door Guido zelf !  :D
2) CD-16
3) CD-10 (met JK acoustics CD-filter en voeding)
4) CD-94MKII
5) CD-72SE
6) CD-80
7) CD-94
8) CD-880

daarnaast nog de volgende welke ik al een hele poos niet meer heb aangeraakt  :oops:  :

CD-63
CD-73
CD-84
CD-50SE
CD-60SE

Welke ik nog in de toekomst graag er bij zou willen hebben:

CDA-94 (CD-94/DA-94)
CD-11 / CD-11LE
CD-23
e.a.  :D

Maurice

Citaat van: wil
Citaat van: marantzjeIk speel ook met een Marantz cd 6000 ose.
WAt voor verschil viel jou op toen jij hem klaar had Maurice?
Is het de moeite waard?
vrgr Marantzje
Ook ik heb een cd6000 maar dan de ki versie. Daar zit dus al bitumen in. Je hebt het over meer dynamiek en een strakkere bas. Nou heb ik daar niks over te klagen, maar wat doet de tentclock nou eigenlijk? Ik heb overwogen om de cd6000ki te laten modificeren met een buizenuitgang om hem wat muzikaler te krijgen. Later is gebleken dat een andere interlink hier veel aan kan bijdragen.
Wat voor modificatie zou deze speler in muzikaliteit doen toenemen?

wil

Als je echt muzikaliteit wilt (tov je huidige set), dan zal dat denk ik best duur worden. Ik denk dat je cd-speler wel voldoende muzikaal is.
Wat zijn die Acūrus voor dingen?

Ik denk dat bij jou het probleem de voorversterking is. Je hebt een knappe HT receiver, maar meestal lever je qua muzikaliteit wel behoorlijk in (tov een stereo versterker). Misschien dat je beter eerst naar een andere receiver kan gaan kijken/proberen?
Ik zou dat iig eerst doen voor je in je cd-speler gaat lopen modden voor veel geld.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

wil

Die Acurussen zijn twee eindversterkers. E?n twee-kanaals en een drie-kanaals. Deze zijn op de pre-outs aangesloten waardoor het geheel veel strakker, sneller en frisser klinkt. De eindversterkers in de receiver zijn wat aan de wollige kant. Losse eindversterking is dan een fikse stap vooruit.

Dat de muzikaliteit in de voorversterker zit realiseer ik me wel. Maar een losse prepro loopt ook flink in de papieren. Qua mogelijkheden vind ik de SR5300 uitstekend, alleen zou ik graag zien dat het voorversterker gedeelte de kwaliteit heeft van een fatsoenlijke stereo(voor)versterker. Die zijn helaas erg dun bezaaid, en van Marantz ken ik ze al helemaal niet. Ik denk nl. dat de AV9000 ook niet het niveau haalt van een goede stereovoorversterker. Maar denk je dat het mogelijk is om een SR5300 te modden? Zie ook dit topic.

wil