SVS PC2000 Pro vs SVS 25-31PC+ oftewel 2023 tegen 2004

Gestart door CBdicX, oktober 19, 2023, 08:10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hier mijn eerste stap naar een setup met 2 Cilinder subwoofers van SVS.

De PC2000 wordt een nieuwe, de 25-31 kan niet echt nieuw meer genoemd worden met +/- 19 jaar op de teller, maar vanwege het retour sturen van een andere (test) sub wilde ik voor nu het met dit oude ding proberen.
De PC2000 laat nog even op zich wachten en 2 van die 2000 gasten was mij qua investering nu even te gortig, en ik wil eerst weten of 2 van die Cilinders doen wat ik wil, of dat 1 voldoende is.

De specs van de 25-31 komen eigenlijk behoorkijk overeen met de 2000, volgens de Tuning Sheet die bij de 25-31 zit haaalt deze 16Hz met 2 poorten gesloten.
Formaten zijn nagenoeg gelijk.
Hij doet 25Hz met alle poorten open en dan heb je het hoogte bereik qua volume in mid-bass, ik kies voor minder hard maar lager zodat beide dan rond die 16Hz zitten.
Ik heb een bescheiden kamer dus dat zal wel mee vallen wat ik dan verlies in "vermogen".

De 25-31 komt uit de begin periode van SVS, en een van de eerste Cilinder subs op de markt, die in 1998 vanuit een garage zijn begonnen met subwoofers bouwen, (SV Subwoofers) en toen nog een naam moesten maken en dat is te merken aan de goede bouw kwaliteit, uitgebreiden documentatie met meetgegevens.

De eerste indruk is uitstekend, deze gaat lager dan al zijn voorgangers, en het klinkt gewoon als "mooie" sub-bass, geen gedreun, gewoon mooi strak in het vel.
Ik heb de volume nu op 30-40% staan en dat is meer dan voldoende, Audyssey zet hem dan op -2dB.
In mijn subwoofer test bestanden geeft de 25-31 voelbare druk, precies waar ik naar opzoek was en dit toch wel miste met al zijn voorgangers, ook met grotere woofers !
Het zal misschien met die Cilinder vorm te maken hebben en dito druk opbouw, maar het verschil is behoorlijk.

Zelfs mijn vrouw, die anti subwoofer is, viel het op dat dit best goed klonk  :-o  :-o
Ook riep mijn vrouw zeer regelmatig, godsamme, wat een afgrijselijk grote "doodskist", nu blijft het wat dat betreft stil.

Dus de start is er, nu wachten op de PC2000, en misschien in de nabije toekomst een 2e 2000 als ik het op 2 subs hou.
Dan gaat de 25-31 in de verkoop, wie weet zit hier een liefhebber...

Ik kom weer terug als de 2000 zijn opwachting maakt, volgens de leverancier wordt die op een pallet geleverd, dus dat wordt weer sjouwen en 3 dagen spierpijn, maar ik hou ervan  :yes:


CBdicX


CBdicX

#2
Goed, de PC2000 Pro staat lekker "te stampen", op leeftijd en app besturing na kan ik geen verschil ontdekken tussen de op leeftijd 25-31 en deze PC2000, het zijn tenslotte eeneiige broers van elkaar.
Ik hou het echter op 1 Cilinder sub, meer dan genoeg, een 2e achter of voor mij heeft weinig tot 0 toevoeging.
Lager wordt het uiteraard niet van 2 ipv 1, en een betere bass is ook niet het geval, eerder toch wat lastiger af/instellen.

Ik hou het op die ene PC2000 Pro, goed, een beetje behelpen maar het is niet anders......  :-D

JohnWx

Mooi en leuk om te lezen jouw sub reizen


Maar ik hou het bij 2.0


Maar als ooit weer een sub neem vraag ik je advies
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: JohnWx op november 07, 2023, 16:45:01Mooi en leuk om te lezen jouw sub reizen


Maar ik hou het bij 2.0


Maar als ooit weer een sub neem vraag ik je advies

 HB

RHK

Citaat van: CBdicX op november 07, 2023, 15:54:44Ik hou het op die ene PC2000 Pro, goed, een beetje behelpen maar het is niet anders......  :-D
De 25-31 staat inmiddels op Marktplaats in de SVS aanbiedingen.

Hoe komt het toch dat ik het idee heb dat dit niet een definitieve opstelling is? :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#6
Nog even een plaatje, links de 25-31, rechts wat meer verscholen de PC2000 Pro.

CBdicX

#7
De 25-31 is verkocht en doe het nu alleen met de PC2000 Pro, wel de best klinkende sub die ik tot heden gehad heb.
Goed, het is geen kleintje maar dan heb je ook wat  :-D

CBdicX

Ik heb ook nog wat Surround en Hight aanpassingen gedaan, daar start ik binnenkort een ander draadje over.

Bulldog

Grappig, ik heb ooit ook nog 2 stuks 25-31 pc+ gehad...denk dat ik er toen een 12tal besteld heb in US in het kader van een groepsaankoop (op een ander forum). Weet dat ik toen de enige Belg was tussen 10-tal Nederlanders om op een zaterdagvoormiddag, onze subs in ontvangst te nemen. Was natuurlijk een geweldige ervaring, samen met gelijkgestemden, cadeautjes in ontvangst nemen. :yes:

Als ik hem nu moet vergelijken, uit mijn herinnering(en daar heb ik hem ook voor weg gedaan)klonk ie niet superstrak, leuk bij films maar té aanwezig en dreunerig bij muziek. Heb ondertussen vele Rel, Kef, andere Svs en zelfbouw(Scanspeak) versleten, maar tegen mijn huidige Arendal kan voor mij niks(in die prijsklasse) op.
Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

CBdicX

#10
Citaat van: Bulldog op december 13, 2023, 19:34:04Grappig, ik heb ooit ook nog 2 stuks 25-31 pc+ gehad...denk dat ik er toen een 12tal besteld heb in US in het kader van een groepsaankoop (op een ander forum). Weet dat ik toen de enige Belg was tussen 10-tal Nederlanders om op een zaterdagvoormiddag, onze subs in ontvangst te nemen. Was natuurlijk een geweldige ervaring, samen met gelijkgestemden, cadeautjes in ontvangst nemen. :yes:

Als ik hem nu moet vergelijken, uit mijn herinnering(en daar heb ik hem ook voor weg gedaan)klonk ie niet superstrak, leuk bij films maar té aanwezig en dreunerig bij muziek. Heb ondertussen vele Rel, Kef, andere Svs en zelfbouw(Scanspeak) versleten, maar tegen mijn huidige Arendal kan voor mij niks(in die prijsklasse) op.

Dit hebben ze dan duidelijk veranderd in de pc2000 pro, daar gebruik ik voor muziek altijd de muziek instelling, die heeft een 3db piek bij 50-60 Hz.
In de film stand klinkt muziek wat dunnetjes.
Met film effecten kan de pc mijn kronen uit de bek trillen 😁