Op PM16 subwoofer aansluiten

Gestart door themaestro, augustus 03, 2022, 18:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik ben technisch een leek, ik zou graag een subwoofer aansluiten, bijv. een Rel, op mijn PM16.
Kan dat? En zoja, hoe dit te doen. Dank.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

RHK

Zie bijgevoegd schema, je gebruikt bijv. de bijbehorende speak-on kabel. Dit kan je uiteraard ook zelf op internet opzoeken.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#2
Citaat van: themaestro op augustus 03, 2022, 18:36:37
Ik ben technisch een leek, ik zou graag een subwoofer aansluiten, bijv. een Rel, op mijn PM16.
Kan dat? En zoja, hoe dit te doen. Dank.

Zoals RHK zegt is de enige optie, en je bent "beperkt" tot REL en BK subwoofers omdat deze speakon aansluitingen gebruiken. 
BK is wel een stuk goedkoper dan REL, rechtstreeks van fabriekant naar gebruiker.
Ik heb BK in het verleden gehad, prima subwoofers voor een schappelijke prijs en een top "after sales" service !

themaestro

#3
Citaat van: CBdicX op augustus 04, 2022, 08:58:22
Zoals RHK zegt is de enige optie, en je bent "beperkt" tot REL en BK subwoofers omdat deze speakon aansluitingen gebruiken. 
BK is wel een stuk goedkoper dan REL, rechtstreeks van fabriekant naar gebruiker.
Ik heb BK in het verleden gehad, prima subwoofers voor een schappelijke prijs en een top "after sales" service !

Alweer effe geleden, maar bedankt voor het advies, ik ben nu inderdaad mijn ogen open aan het houden voor een 2e hands BK subwoofer. Trouwens, MJ Acoustics schijnt ook niet slecht te zijn en deze hebben ook de speakon aansluiting.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

Citaat van: themaestro op september 08, 2022, 23:23:36
Alweer effe geleden, maar bedankt voor het advies, ik ben nu inderdaad mijn ogen open aan het houden voor een 2e hands BK subwoofer. Trouwens, MJ Acoustics schijnt ook niet slecht te zijn en deze hebben ook de speakon aansluiting.

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1868700606-bk-electronics-275w-xls200-mkii-downfiring-mat-wit

themaestro

#5
Citaat van: CBdicX op september 09, 2022, 07:58:38
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1868700606-bk-electronics-275w-xls200-mkii-downfiring-mat-wit

Dank je, die had ik inmiddels gezien maar komt vanwege wit niet door de WAF😢
Het zal een MJ of een BK moeten worden vanwege de speakon aansluiting, dit omdat ik regelmatig wissel tussen de PM16 en buizenversterking.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

#6
Citaat van: themaestro op september 09, 2022, 12:38:26
Dank je, die had ik inmiddels gezien maar komt vanwege wit niet door de WAF😢
Het zal een MJ of een BK moeten worden vanwege de speakon aansluiting, dit omdat ik regelmatig wissel tussen de PM16 en buizenversterking.

Of een High/Low converter er tussen, dan kan je iedere sub kopen die je wil.

Zo'n H/L converter werkt het zelfde als Speakon, en je bent dan voor een paar tientjes klaar !!

Marvin

De subs van Tannoy hebben ook vaak wel een mogelijkheid om met een stereo versterker te combineren, zo zijn er vast veel meer merken.


CBdicX

#8
Citaat van: marvin op september 09, 2022, 14:40:20
De subs van Tannoy hebben ook vaak wel een mogelijkheid om met een stereo versterker te combineren, zo zijn er vast veel meer merken.

Waarom geen knappe speaker terminals op zo'n sub, zo jammer dat geklooi met van die veer aansluitingen.
Maar inderdaad, er zijn meer merken met zo'n doorlus systeem, werkt ook goed.
Gallo heeft dit wel netjes opgelost.

Ik heb dit ook op mijn Sony 77 inch OLED van 4000 euro zitten, om het scherm als Center speaker te laten spelen.
Opzich een aardig idee, maar kan niet op tegen een "echte" Center speaker, maar dan van die L u l l i g E veer aansluitingen op zo'n dure TV, schaam je Sony   violent1

Marvin

Omdat dit volgens mij de goedkoopste sub is die ze hadden... [emoji23]

Ik heb wel gewoon degelijke klemmen.