Help! Bluesound Vault 2 en Airport Extreme 5e gen. UPDATE zie 1e post.

Gestart door themaestro, juli 06, 2022, 17:07:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Draadje nu hier neer gezet, hopelijk hier meer respons.

Updated:

Heb een Airport Extreme 5e generatie in huis en wil hiermee de Bluesound koppelen aan mijn wifi.

Ik las ergens dat het mogelijk is wifi te gebruiken als men gebruikt maakt van bijv. een zogenaamde Airport Extreme.
Dit om via het wifi netwerk de Bluesound Vault 2 te verbinden met het internet.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te sluiten? Mijn audio staat 8 meter ( diagonaal ) van het het punt waar mijn ethernetkabel binnen komt.
Nu ligt er dus ( tijdelijk ) een ethernetkabel vanuit de meterkast ( modem ) diagonaal door de woonkamer naar mijn audiomeubel waar de Bluesound Vault 2 nu staat, dat is niet wat je wil natuurlijk, maar helaas nu de enige manier om de cd info via internet binnen te halen en de Bluos app te bedienen.
Hopelijk weet iemand een work-around voor dit probleempje.
De Extreme heb ik inmiddels wel in mijn wifi netwerk gekregen en is dus zichtbaar in de Extreme Utility app van Apple.
Echter krijgt de Bluesound geen verbinding met de Extreme, de Bluesound is ook niet zichtbaar in de Bluos app.
Als ik in Bluos de speler wil zoeken zegt-ie dat ik de speler moet selecteren in de wifi instellingen van mijn Ipad maar daar vindt ik  de speler nergens.
De Bluesound is wel verbonden met de Extreme via een ethernetkabel. Help!!
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Ik heb het aan de gang gekregen.
Het werkt nu.
Ik kreeg van de verkoper van de Airport Express een filmpje over de installatie met de Ipad en dat bleek te werken.
De Airport Express zit nu in mijn bestaande netwerk, en er loopt een ethernetkabel van de Airport Express naar de Bluesound Vault waardoor deze nu internet verbinding heeft middels de wifi.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Na een aantal weken eigenlijk zeer tevreden, echter luisterend naar internet radio heb ik een paar keer per uur een
" drop-out" van een 15 sec ongeveer, volledige stilte, en dan gaat het vrolijk verder.
Een bekend probleem? Wat te doen, suggesties welkom. Weergave is overigens prima.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

themaestro

Citaat van: JohnDavids op september 09, 2022, 10:11:52
Hoi heb snel even gegoogled volgens mij zit het in de Airport



https://discussions.apple.com/thread/7879519

Heb inmiddels een recentere Airport Extreme gekocht, kijken of dat beter gaat. Hopelijk begin volgende week binnen.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op september 15, 2022, 19:28:32
Heb inmiddels een recentere Airport Extreme gekocht, kijken of dat beter gaat. Hopelijk begin volgende week binnen.

Succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

themaestro

#7
Citaat van: JohnDavids op september 16, 2022, 10:58:17
Succes
De Extreme is binnen, ben nu aan het klooien met de configuratie maar het lukt niet.
Heb de Extreme aangesloten, maar de app voor de configuratie vindt de extreme niet...... Heb de handleiding al tig keer bekeken maar ik kom er niet uit.
Iemand ideeën 💡?
Nog even de bedoeling: mijn Bluesound Vault2 heeft geen wifi, de bedoeling is de Extreme te koppelen aan de Bluesound zodat deze gebruik kan maken van de wifi. Met de Apple Airport Express lukte het wel, alleen had ik last van drop-outs, zodoende. Zou ik de Bluesound middels usb of ethernetkabel met de Extreme moeten verbinden? De oude Express had ik verbonden met een ethernetkabel met de Bluesound.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "