Teufel Ultima 40 surround achter?

Gestart door Tim1711, juli 01, 2022, 07:46:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim1711

Beste,

De afgelopen tijd heb ik een home theater samengesteld, tenminste geprobeerd.  :lol: 
Daar gebruik ik een Marantz NR1711 als kloppend hart voor.  Daarop aangesloten zitten Teufel Ultima 40 zuilspeakers voor front. Een ultima center speaker. En Teufel reflekt voor Atmos onder het plafond.  Aan de achterzijde staan nu 2 jbl sateliet speakers voor surround, omdat we die nog hadden liggen.  Nu is mijn bedoeling om aan de achterzijde 2 Teufel Ultima 20 boekenplank speakers neer te zetten.   
Prijs technisch gezien zijn de Ultima 40 (Zuilspeaker) slechts 150 euro duurder.   Voegt het wat toe om die als surround neer te zetten aan de achterkant?
Voor hometheater.

En voegt het wat toe voor de plaatjes die we draaien op multichannel stereo?

Uiteindelijk is 150,- nog steeds geld, en als het niet nodig is hou ik het liever in de knip natuurlijk.

Alvast dank.
Marantz NR1711 en Teufel Ultima 5.0.2 set

CBdicX

Citaat van: Tim1711 op juli 01, 2022, 07:46:42
Beste,

De afgelopen tijd heb ik een home theater samengesteld, tenminste geprobeerd.  :lol: 
Daar gebruik ik een Marantz NR1711 als kloppend hart voor.  Daarop aangesloten zitten Teufel Ultima 40 zuilspeakers voor front. Een ultima center speaker. En Teufel reflekt voor Atmos onder het plafond.  Aan de achterzijde staan nu 2 jbl sateliet speakers voor surround, omdat we die nog hadden liggen.  Nu is mijn bedoeling om aan de achterzijde 2 Teufel Ultima 20 boekenplank speakers neer te zetten.   
Prijs technisch gezien zijn de Ultima 40 (Zuilspeaker) slechts 150 euro duurder.   Voegt het wat toe om die als surround neer te zetten aan de achterkant?
Voor hometheater.

En voegt het wat toe voor de plaatjes die we draaien op multichannel stereo?

Uiteindelijk is 150,- nog steeds geld, en als het niet nodig is hou ik het liever in de knip natuurlijk.

Alvast dank.

Voor Surround Back of Rear waar jij het over hebt is het niet nodig daar grote speakers voor te gebruiken.
Surround Back kanalen krijgen weinig signaal, het is maar "invulling" en zijn de Surround Back speakers er niet, dan wordt dit door de Surround kanalen gedaan.

En dan nog een dingetje, de 1711 is een 7 kanaal versterker, jij gebruikt er nu al 7 in jouw 5.1.2 setup !
Wil je naar 7.1 met Surround Back, zal je de 2 Teufel Reflekt op moeten geven, zou ik niet doen.

Tim1711

ik heb nu 5.0.2 (subwoofer is er niet).  De achterspeakers die worden dan vervangen door de Ultima 20 of 40. Dus die komen er niet extra bij. Dan blijf ik bij 5.0.2. 


Dus voor hometheater zijn de ultima 20 voldoende begrijp ik.

Reden was dat ik het vroeg, we draaien bij ons nog steeds best wat plaatjes. En als je dan op multi channel stereo zet dan is het geluid wat uit de jbls sateliet speakerttjes komen nu niet zo geweldig.
Je hebt dan aan de voorkant een lekkere warme klank, en als je op de bank zit klinkt het achter je wat schel.


Marantz NR1711 en Teufel Ultima 5.0.2 set

CBdicX

Citaat van: Tim1711 op juli 01, 2022, 09:17:12
ik heb nu 5.0.2 (subwoofer is er niet).  De achterspeakers die worden dan vervangen door de Ultima 20 of 40. Dus die komen er niet extra bij. Dan blijf ik bij 5.0.2. 


Dus voor hometheater zijn de ultima 20 voldoende begrijp ik.

Reden was dat ik het vroeg, we draaien bij ons nog steeds best wat plaatjes. En als je dan op multi channel stereo zet dan is het geluid wat uit de jbls sateliet speakerttjes komen nu niet zo geweldig.
Je hebt dan aan de voorkant een lekkere warme klank, en als je op de bank zit klinkt het achter je wat schel.

Oh, ik snap em.
Inderdaad, dan zou ik die Ultima 20 doen en zit je qua speakers alles van 1 merk, is wel vaak het beste.
Er kan zeker wat tweeters en middengebied betreft behoorlijk wat verschil zitten in merken.