Harde “Tik” bij uitschakelen buizenversterker

Gestart door themaestro, juni 30, 2022, 00:46:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik heb een mooi spelende Ming Da buizenversterker, speelt echt mooi.
Alleen regelmatig bij het uitschakelen laat hij een harde "Tik" over de speakers horen.
Weet iemand de eventuele oorzaak en mogelijke oplossing?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: themaestro op juni 30, 2022, 00:46:53
Ik heb een mooi spelende Ming Da buizenversterker, speelt echt mooi.
Alleen regelmatig bij het uitschakelen laat hij een harde "Tik" over de speakers horen.
Weet iemand de eventuele oorzaak en mogelijke oplossing?

Tja, China Hifi........

Gebeurd vaker met dit soort merken, ook bij uitzetten.
Goedkope Solid State versterkers hebben hier ook last van, is gewoon helaas een slecht technisch ontwerp.

themaestro

Citaat van: CBdicX op juli 01, 2022, 08:36:05
Tja, China Hifi........

Gebeurd vaker met dit soort merken, ook bij uitzetten.
Goedkope Solid State versterkers hebben hier ook last van, is gewoon helaas een slecht technisch ontwerp.
Is dit op te lossen dmv een bezoek aan een reparateur?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

#4
Citaat van: themaestro op juli 01, 2022, 17:28:32
Is dit op te lossen dmv een bezoek aan een reparateur?

Sorry, ik ben geen techneut, er zijn er minimaal 2 op dit forum, misschien dat zij wat weten wat die tik betreft.

Maar jij had dit probleem toch ook al in Februari dit jaar gemeld op dit forum ?

themaestro

Citaat van: CBdicX op juli 01, 2022, 17:41:21
Sorry, ik ben geen techneut, er zijn er minimaal 2 op dit forum, misschien dat zij wat weten wat die tik betreft.

Maar jij had dit probleem toch ook al in Februari dit jaar gemeld op dit forum ?

Dat klopt inderdaad. Uit hobby rouleer ik regelmatig binnen mijn set. Ik had de Ming Da eigenlijk weer even op de reservebank gezet en speelde recentelijk met o.a. een Marantz PM16 en een NAD M3. Onlangs toch weer de Ming Da ingezet en toen openbaarde de "Tik" zich weer. Ik had er even geen erg in dat ik dit in februari al had aangekaart.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

Citaat van: themaestro op juli 01, 2022, 18:45:11
Dat klopt inderdaad. Uit hobby rouleer ik regelmatig binnen mijn set. Ik had de Ming Da eigenlijk weer even op de reservebank gezet en speelde recentelijk met o.a. een Marantz PM16 en een NAD M3. Onlangs toch weer de Ming Da ingezet en toen openbaarde de "Tik" zich weer. Ik had er even geen erg in dat ik dit in februari al had aangekaart.

Maakt niet uit, ik zou dan contact opnemen met de techneuten waar je toen ook contact mee had, gaat dan zeker goed komen 😀👍

Paul

Citaat van: themaestro op juni 30, 2022, 00:46:53
Ik heb een mooi spelende Ming Da buizenversterker, speelt echt mooi.
Alleen regelmatig bij het uitschakelen laat hij een harde "Tik" over de speakers horen.
Weet iemand de eventuele oorzaak en mogelijke oplossing?

Misschien een slechte condensator die over de schakelaar staat ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

themaestro

Inmiddels opgelost, de on/off schakelaar was niet goed ontstoord. Door mijn "platenspeler-mannetje" simpel verholpen.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "