Lezen USB in een ND8006

Gestart door themaestro, augustus 16, 2021, 13:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Hallo lui, van begin af aan heb ik problemen met het lezen van een USB stick met muziekbestanden.
Ik krijg steevast meldingen op de display als: Geen items om weer te geven en / of kan bestand niet afspele, probeer het later opnieuw.
Ik heb sticks opnieuw geformatteerd, vreemde, niet muziekbestanden eraf gegooid, niets helpt.
Ik gebruik geen map structuur, enkel de mp3 bestanden. Hij speelt soms wel af maar als ik dan naar het volgende nummer wil skippen gaat het mis en soms een halve halve minuut of zo later speelt hij zomaar een willekeurig een nummer af . Iemand suggesties?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Ron_Z

Met welk bestandssysteem heb je de USB geformatteerd? Veel van dit soort apparaten ondersteunen alleen FAT32.

themaestro

Ik heb beide geprobeerd, dus ook NFTS, maar het maakt niet uit, alleen NFTS leest-ie helemaal niet.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

lieven

probeer eens met een USB-stick van minder GB of minder liedjes erop te zetten. Vaak hebben versterkers een max GB dat ze ondersteunen.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

themaestro

#5
Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 16, 2021, 22:55:28
https://manuals.marantz.com/ND8006/EU/EN/OBAOSYasmtfcyz.php#
Ik heb zelf de USB functie nog niet uitgeprobeerd.

Mocht je dit eens willen proberen lees ik graag je ervaringen hier. Alvast bedankt!

Edit:
net geprobeerd met een 2gb stick met 9 nummers erop maar dat deed het ook niet.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

hg5812

Hallo.

Kan het zijn, dat er bestanden tussen staan, die copyright protected zijn? Die kan hij niet afspelen.
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

themaestro

Citaat van: lieven op augustus 16, 2021, 22:19:41
probeer eens met een USB-stick van minder GB of minder liedjes erop te zetten. Vaak hebben versterkers een max GB dat ze ondersteunen.

Geprobeerd met een 2gb stickje en 9 tracks, maar helaas...
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Citaat van: hg5812 op augustus 19, 2021, 22:02:17
Hallo.

Kan het zijn, dat er bestanden tussen staan, die copyright protected zijn? Die kan hij niet afspelen.
Kan ik dat ergens zien op een of andere manier?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Vinyl_Fuchs

Citaat van: hg5812 op augustus 19, 2021, 22:02:17
Hallo.

Kan het zijn, dat er bestanden tussen staan, die copyright protected zijn? Die kan hij niet afspelen.
+1
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

themaestro

Ik krijg het maar niet voor elkaar om simpel naar muziek te luisteren die op usb staat.
Ik krijg steeds meldingen op de display Kan media niet lezen probeer het later nog eens en/of Kan items niet weergeven. En als je maar lang genoeg wacht begint-ie ineens een willekeurig nummer af te spelen. Heb al geprobeerd met kleinere sticks, qua opslag dan, en met minder nummers, ik gebruik geen mappen structuur, enkel losse mp3,  flac of wma bestanden. Help?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

pameijer

Misschien even je usb poort schoonmaken met een wattenstaafje?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

themaestro

Citaat van: pameijer op augustus 25, 2021, 08:03:45
Misschien even je usb poort schoonmaken met een wattenstaafje?
Bij een bijna nieuw apparaat? En met een wattenstaafje ben ik bang erin meer in te doen dan eruit te halen....
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

lieven

Heeft je versterker misschien een bepaalde soort "formatie" (ken het officiële woord niet) nodig. De meeste USB is dat FAT32 maar sommige hebben ook ntfs en niet alle apparaten kunnen met alle "formaties" om

themaestro

Citaat van: lieven op augustus 26, 2021, 20:35:18
Heeft je versterker misschien een bepaalde soort "formatie" (ken het officiële woord niet) nodig. De meeste USB is dat FAT32 maar sommige hebben ook ntfs en niet alle apparaten kunnen met alle "formaties" om

Alle formaten heb ik al geprobeerd maar niks helpt.
Gisteren geprobeerd om bijv. flac / wav bestanden te converteren naar mp3 formaat maar dat helpt ook niet.
Ik ben een beetje ten einde raad nu.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "