Marantz DVD Spelers DV4610 of DV4630

Gestart door john44, september 02, 2006, 18:00:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

john44

Goedendag
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Ik had voorheen een Yamaha DVDS530 maar die heeft het helaas het lootje gelegd, in ik ben erachter gekomen dat het een 100 % Philips apparaat is, en ik was al niet kapot van Philips DVD spelers.
Enfin, nu wil ik een complete nieuwe Marantz set kopen met een Marantz DV4610 of 4630
Ik heb daar paar vragen daarover:

Heeft de DVD speler 4610/4630 op de afstandsbediening de mogelijkheid om van subtitle te veranderen (als ik zelf een DVD RW+ heb gebrand) Vanwege ik films gecomprineerd heb kon ik met de Yamaha DVD speler (via beeld menu kiezen naar instel mogelijkheden)

Kan de Spelers ook DVD RW+ en R+  aan ?

Heeft de DVD spelers een soort menu op beeld (zeg maar een OSD) waar ik instellingen kan doen, zoals van Taal veranderen of audio of... (zie boven)

Wat is verschil tussen de 4610 die digitale decoder, zie je beter video/audio kwaliteit ?

Wie kan me daar antwoord op geven ?

B.v.d.

John

Maurice

Citaat van: john44 op september 02, 2006, 18:00:21
Goedendag
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Ik had voorheen een Yamaha DVDS530 maar die heeft het helaas het lootje gelegd, in ik ben erachter gekomen dat het een 100 % Philips apparaat is, en ik was al niet kapot van Philips DVD spelers.
Nou, Marantz maakt net als heel veel merken ook gebruik van philips onderdelen, dus dan weet je dat alvast (naast dat Marantz ooit van Philips is geweest).

Citeer
Enfin, nu wil ik een complete nieuwe Marantz set kopen met een Marantz DV4610 of 4630
Ik heb daar paar vragen daarover:

Heeft de DVD speler 4610/4630 op de afstandsbediening de mogelijkheid om van subtitle te veranderen (als ik zelf een DVD RW+ heb gebrand) Vanwege ik films gecomprineerd heb kon ik met de Yamaha DVD speler (via beeld menu kiezen naar instel mogelijkheden)
Ik heb een 4200 en dezxe heeft de mogelijkheid, dus ik neem aan dat dit nog steeds geldt.

Citeer
Kan de Spelers ook DVD RW+ en R+  aan ?
Heeft de DVD spelers een soort menu op beeld (zeg maar een OSD) waar ik instellingen kan doen, zoals van Taal veranderen of audio of... (zie boven)
RW+ niet RW- wel, R+ ook. OSD ook aanwezig, aldus de marantz site.

Citeer
Wat is verschil tussen de 4610 die digitale decoder, zie je beter video/audio kwaliteit ?
De Marantz site geeft helaas hierover weinig info.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

john44

Bedankt voo rje reactie, voorheen heb ik bij Philips gewerkt en ik weet alles ervan
Ik weet dat de 4360 Philips is maar de 4610 niet (is ook de prijs naar)
Ik heb intresse in de 4610 in combinatie met de 4600 Receiver/tuner alleen ik wil wet weten dat de DVD speler ook DVDRW + kan lezen (omdat ik er veel heb liggen en mijn DVD speler in de computer is een Philips en kan allen R(w) + schrijven vandaar !
Dam doe ik mijn Yamaha RXV 450 receiver in de verkoop en stap ik over na de oude vertrouwde Marantz !
Sommige websites zeggen van wel en sommige sites nemen de spec's over ook in de handleiding van de DV4610 staat het niet duidelijk vermeld !


john44

Voor jullie informatie :
De DV4360 is een OEM philips apparaat die 4160 ???
Zijn beiden wel DVD RW+ compatible (uitgeprobeerd) en werkt  !

Maurice

Ik zit ook aan een 4610 te denken als vervanger van mijn 4200 OSE. De laatste is erg slecht met dvd+/-r, wat mij steeds meer irriteert nu vrienden met trouw en kinderdvd's aan komen zetten.

Hoe doet de 4610 het? Hoe is ie qua geluid en beeld? Kan ie de 4200 OSE al aan?
Wie heeft er ervaring met het apparaat?

Alle info welkom!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

theoldone

Citaat van: Maurice op november 25, 2006, 20:42:08
Ik zit ook aan een 4610 te denken als vervanger van mijn 4200 OSE. De laatste is erg slecht met dvd+/-r, wat mij steeds meer irriteert nu vrienden met trouw en kinderdvd's aan komen zetten.


en dat vind jij een bezwaar???????? ik zou allang blij zijn als hij deze niet af wilde spelen  :-D

Maurice

Citaat van: theoldone op januari 18, 2007, 16:26:25
Citaat van: Maurice op november 25, 2006, 20:42:08
Ik zit ook aan een 4610 te denken als vervanger van mijn 4200 OSE. De laatste is erg slecht met dvd+/-r, wat mij steeds meer irriteert nu vrienden met trouw en kinderdvd's aan komen zetten.


en dat vind jij een bezwaar???????? ik zou allang blij zijn als hij deze niet af wilde spelen  :-D
Mijn vriendin kan erg kwaad kijken en daar irriteer ik me dan weer aan  :evil:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Maurice op januari 18, 2007, 19:57:53
Citaat van: theoldone op januari 18, 2007, 16:26:25
Citaat van: Maurice op november 25, 2006, 20:42:08
Ik zit ook aan een 4610 te denken als vervanger van mijn 4200 OSE. De laatste is erg slecht met dvd+/-r, wat mij steeds meer irriteert nu vrienden met trouw en kinderdvd's aan komen zetten.


en dat vind jij een bezwaar???????? ik zou allang blij zijn als hij deze niet af wilde spelen  :-D
Mijn vriendin kan erg kwaad kijken en daar irriteer ik me dan weer aan  :evil:

er wordt hier iemand onderdrukt ! :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op januari 18, 2007, 22:22:12
Citaat van: Maurice op januari 18, 2007, 19:57:53
Citaat van: theoldone op januari 18, 2007, 16:26:25
Citaat van: Maurice op november 25, 2006, 20:42:08
Ik zit ook aan een 4610 te denken als vervanger van mijn 4200 OSE. De laatste is erg slecht met dvd+/-r, wat mij steeds meer irriteert nu vrienden met trouw en kinderdvd's aan komen zetten.


en dat vind jij een bezwaar???????? ik zou allang blij zijn als hij deze niet af wilde spelen  :-D
Mijn vriendin kan erg kwaad kijken en daar irriteer ik me dan weer aan  :evil:

er wordt hier iemand onderdrukt ! :-P
Oh nee hoor, ik? Zeker niet!

Ow, ik hoor net dat ik eens achter die k#t pc vandaan moet komen  redface
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude