Nvidia shield of Apple TV

Gestart door Spikes25, december 21, 2020, 22:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spikes25

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een nvidia shield pro te kopen, dit vanwege zijn veelzijdigheid. Ook een Apple TV komt om de hoek kijken, minder veelzijdig maar de beeld kwaliteit schijnt zeer goed te zijn,

Kijken naar bijvoorbeeld Netflix in 4K, zou een verbetering een pre zijn.
Echter kan ik ook Netfilx kijken op mijn 4K tv via de app van de Tv of via het Ziggo NEXT kastje, mijn vraag is de beeld kwaliteit beter met een kastje als een Nvidia of van een Apple?

Ik weet dat je op beide systemen spelletjes kan spellen, maar weer een abonnement ..... nee.
Ik weet er zijn ook goedkopere spelers op de markt, soms gelijkwaardig, maar ik wil mij houden tot deze twee merken.

Alvast dank voor u reactie.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

pameijer

De Apple TV zal je de beste ervaring geven als het gaat om beeldkwaliteit. Alhoewel ik me afvraag of er echt een verschil zal zijn met de ingebouwde app. De Shield heeft geen echte framerate matching, wel via een omweg maar niet ideaal. Ik weet echt niet of je TV de juiste framerates weet weer te geven. De Shield is inderdaad een fantastisch apparaat, kan heel veel en is echt snel. Casting vind ik ook echt veel fijner dan Airplay.

Ik heb beide mediaplayers en een LG OLED die apps heeft. Netflix kijk ik via de ATV, NPO Start en ZiggoGo vaak via de Shield en de kinderen kijken Youtube op de LG. Voor de films op mijn NAS gebruik ik mijn Vero 4K+... Dus ja, succes  :-D

De ATV heeft voor mij het voordeel dat ie Dolby Vision ondersteunt en dat werkt met mijn beamer + HDFury erg fijn.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Spikes25

Bedankt voor de reactie, al blijft de keuze nog steeds moeilijk. Beide apparaten missen een extra uitgang, zoals HDMI , of SPDIF of een coax. Ik wil niet altijd de receiver aan hebben, vaak is het geluid van de tv over de Sr7007 te bombastisch.... te veel bas. maar dit te zijde. als er geen beeld kwaliteits
verschil is tussen kijken via de LG app en beide kastjes dan besteed ik mijn geld ergens anders aan.

bedankt voor de reactie
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Hoewie Loewie

Hoi. Ik kan hier op drie manieren Netflix kijken: via een Apple TV3 (model 1469), via de app op mijn digitaal kastje van Telfort en via de app op mijn Philips TV. Ze zijn alledrie met een netwerkkabel aangesloten op mijn modem. In eerste instantie via de wifi maar dan hadden met name de apps op het digitale kastje en de TV nog wel eens problemen met de verbinding, in deze het bufferen van de stream. De Apple TV had daar met wifi geen last van. Nu met een netwerkkabel aangesloten, zijn er geen bufferproblemen meer maar heb ik wel ervaren dat de Apple TV de meest constante presteerder is van de drie. Daar staat tegenover, dat ik de informatie die wordt weergegeven door de twee apps (volgens mij zijn het exact dezelfde apps) veel prettiger vind. Meer info, leuker plaatje. notworthy

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Citaat van: Spikes25 op december 22, 2020, 20:05:43
Beide apparaten missen een extra uitgang, zoals HDMI , of SPDIF of een coax.
Een Apple TV heeft in ieder geval vanaf generatie 2 al een HDMI aansluiting.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Matt

Hier ook een lg oled. Naast de nas en plexserver die ik gebruik, komt hier een pc aan de tv hangen.
Heel gemakkelijk en is het enige dat -naar mijn gevoel- altijd werkt.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Marvin

Hier sinds ongeveer een week ook weer een PC in gebruik, dat is toch wel weer verrekte handig hoor...!!
Ja oké, iets groter en wat meer geluid dan AppleTV.
Maar de mogelijkheden zijn eindeloos....

pameijer

Citaat van: marvin op februari 04, 2021, 10:35:22
...
Maar de mogelijkheden zijn eindeloos....

Is een voordeel én een nadeel.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin