Power kabel (PM14)

Gestart door Mickey750, december 20, 2020, 10:11:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mickey750

Gisteren een andere versterker gekocht Marantz PM14 KI ,Zit er daar een heel summier power kabeltje bij (VAC17s)das een kabeltje van 0,75 mm. Iemand tips waar ik losse onderdelen kan kopen om een fatsoenlijke te maken .
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

Mickey750

Citaat van: Mickey750 op december 20, 2020, 10:11:03
Gisteren een andere versterker gekocht Marantz PM14 KI ,Zit er daar een heel summier power kabeltje bij (VAC17s)das een kabeltje van 0,75 mm. Iemand tips waar ik losse onderdelen kan kopen om een fatsoenlijke te maken .

Beetje aan het googlen geweest voor die prijs kun je het bijna niet samenstellen .https://www.amazon.nl/gp/product/B08LFZJ8HV/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A3EUJOIHE3MLBW&psc=1.
Dus ga ik deze maar bestellen .
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

Maus

Een stuk draad en 2 fatsoenlijke stekkers kost je de kop niet. Die Aliexpress zooi moet je maar hopen dat het wat is. Misschien is dat ook wel 0.75 draad ;)

JohnWx

Citaat van: Maus op december 20, 2020, 12:23:18
Een stuk draad en 2 fatsoenlijke stekkers kost je de kop niet. Die Aliexpress zooi moet je maar hopen dat het wat is. Misschien is dat ook wel 0.75 draad ;)

Dat is het ook, gaat gewoon verder in de versterker heel dun dus die ene meter vanaf trafo huisje maakt ook niet uit



http://www.the-paradox.nl/paradox/fouten/nl#netsnoer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Ik heb andere ervaringen, vooral een goed snoer gebruiken aan de platenspeler en versterker hielp hier om brommetjes weg te krijgen. Waar het aan ligt weet ik niet, maar het hielp wel.
De set is niet geaard en ik heb een buizen voorversterker, dus dat zal allemaal niet helpen..

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op december 20, 2020, 15:37:32
Dat is het ook, gaat gewoon verder in de versterker heel dun dus die ene meter vanaf trafo huisje maakt ook niet uit



http://www.the-paradox.nl/paradox/fouten/nl#netsnoer

De dikte oftewel de echt benodigde dikte van een kabel is van ondergeschikt belang.
Jij hebt reeds een link geplaatst John, maar het is gewoon een kwestie van logisch nadenken.
Genoeg is genoeg.
Wat zit er achter de wandcontactdoos in de muur en dan ook zeker qua Meters?
Dan gaan we naar het apparaat met een netsnoer.
Dan de versterker of ander apparaat in....
Na de primaire en secundaire bedrading , wat al dunner is , komen we bij de p/sup en dan wordt het al een heel stuk dunner om maar niet te spreken van de draadjes die van de p/sup die vanuit en naar de driverboards loopt.
En last but not least: De volle voedingsspanning die op de eindversterkers staat middels de pcb sporen in MICRON.
Ergens tussen de 50 en 70 micron.
Storingen die niet aan de bekabeling liggen kunnen veroorzaakt worden door een te grote bandbreedte van de versterker zelf.
En dus signalen oppikken van buitenaf.
Een kabel kan niets toevoegen maar wel weglaten zoals een MIT met een condensator en een weerstandje in een kastje.
Gebruikers moeten natuurlijk helemaal zelf weten wat ze kopen, en wanneer ze er blij van worden, is dat helemaal prima.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Ik geloof best dat een kabel niet zal verbeteren op het gebied van de stroomvoorziening, het is die laatste meter inderdaad.
Wel is die laatste meter de meter die vlak langs de signaalkabels loopt, dat deed bij mij wel iets goeds door daar een afgeschermde kabel te gebruiken.

JohnWx

Citaat van: Maus op december 21, 2020, 13:21:40
Ik geloof best dat een kabel niet zal verbeteren op het gebied van de stroomvoorziening, het is die laatste meter inderdaad.
Wel is die laatste meter de meter die vlak langs de signaalkabels loopt, dat deed bij mij wel iets goeds door daar een afgeschermde kabel te gebruiken.

Ik gebruik gewoon de standaard





maar kan ik voor "wenig" een mooie kabel kopen doe ik het ook voor de looks alleen al :-)




Had een verlengsmoer nodig met 8 kon voor hetzelfde geld een Monster met filter kopen  8-) :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MarantzRuby

Kijk hier ook eens naar, je moet er wel in geloven!

Audioquest netsnoer NRG-Z2 2 meter,  € 239,00

Omschrijving
De AudioQuest NRG-Z2 is een Low-Distortion 2-polige stroomkabel met een nulkarakteristieke impedantie voor ongecomprimeerde stroomoverdracht. Deze kabel heeft Superior Metal geleiders met een lage distorsie. NRG-Z2 gebruikt Perfect-Surface Copper (PSC+) in een 7-strengs semi-massieve concentrische conductorconfiguratie. De verbluffend gladde en zuivere Perfect-Surface geleiders minimaliseren vervorming veroorzaakt door korrelgrenzen en oppervlaktediscontinuïteiten die voorkomen in een metalen geleider.

De kabel is verder voorzien van Direction-Controlled Conductors & Silver-Plated Shield Drains. Alle getrokken metaal heeft een niet-symmetrische, directionele, korrelstructuur. AudioQuest regelt de resulterende RF-impedantie variatie zodat het geluid wegloopt daar waar het vervorming zal veroorzaken. De verzilverde schermafvoer verwijdert efficiënt RF-ruis van de lijn en neutrale schermen via de aard-pin van de muurplug.

Specificaties
Algemeen
Type stroomproductnetkabel
Kabelopbouw (stroomkabel) EU Schuko naar IEC C7
Vermogenscapaciteit 10A
Geleider2x 1,04 mm²
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

Mickey750

Citaat van: MarantzRuby op december 22, 2020, 17:29:45
Kijk hier ook eens naar, je moet er wel in geloven!

Audioquest netsnoer NRG-Z2 2 meter,  € 239,00

Dat heb ik er niet voor over , had hem al gezien. :| :| :gaap:



Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

TurboMarco

#10

Audiocrast  :wink:

€13,60 - 27,21 afhankelijk van de lengte.

Ietsjes duurder maar wel van Krell,


ongeveer 50,-
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op december 22, 2020, 18:11:45

Audiocrast  :wink:

€13,60 - 27,21 afhankelijk van de lengte.

Ietsjes duurder maar wel van Krell,


ongeveer 50,-

Is dat chinees stroom alleen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Uiteraard ook met euro stekker
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

Wel even een tip mbt die kabels van ome Ali, voor aansluiten even de stekkers openmaken en kijken of alles netjes gemonteerd zit. Ik had er 1 waar de aarde aan IEC zijde goed zat en aan de Shuko zijde niet!
Bij een andere kabel schoot zomaar de fasedraad uit de connector.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)