De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Ik begrijp je helemaal, ik ben ook nog steeds erg blij met mijn Denon nieuw uit doos.
Weer eens wat anders dan de ellende van een ander over te nemen. [emoji16]

Paul

Citaat van: Voorn op augustus 02, 2021, 00:00:26
Nieuwe sr6015 is geïnstalleerd en bevalt goed. Ik heb verschillende films/scenes gekeken en ik vind het helemaal top.
Volgens Marantz heb ik geen hdmi adapter meer nodig, ik denk dat er een modificatie in zit.
Ik ga nog knoeien met de app, maar eerst nog even wennen.




Wil geen zeurpiet zijn maar krijgt de Marantz wel genoeg ventilatie ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Het lijkt wat krap, maar wel netjes. [emoji16]

Voorn

Citaat van: Paul op augustus 02, 2021, 18:38:03
Wil geen zeurpiet zijn maar krijgt de Marantz wel genoeg ventilatie ?
Ja dat is goed opgemerkt!
De kast lijkt massief hout, maar het is allemaal hol van binnen en om koeling in de kast te krijgen heb ik de kast voorzien van een ventilator, deze schakelt in door een master/slave stekkerblok.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

De laatste dagen ben ik aan de knutsel geweest omdat ik een mini pc heb aangeschaft.
Hartstikke leuk en ga de komende tijd kijken wat ik hier mee kan.
De uitdaging die er weer bij kwam kijken was hoe ik dit nu weer netjes in een kast kon krijgen.
Er komt steeds meer apparatuur bij en mijn bestaande kast die ik al eerder op maat gemaakt heb voor mijn Marantz apparatuur wil ik niet kwijt,  puur omdat ik het nu erg mooi in de kast vind staan.
Als uitbreiding van deze kast wou ik naast deze kast een audio meubel op maat om alles in kwijt te kunnen.
Ik had al eerder voor de stijl een salontafel uit dezelde serie op maat gemaakt voor naast mijn audio meubel te plaatsen, nu kreeg ik ook het idee om er netjes planken boven te plaatsen om al mijn losse apparatuur op te plaatsen.
Hierbij plaats ik een aantal foto's van het resultaat tot nog toe, de houten plankjes ga ik vervangen voor zwart glas om het af te maken, na de foto's op de werkbank heb ik alles mooi schoon gekregen ook mis ik nog een rubber dopje op 1 van de armen, ik ga dit nog oplossen.
Ik ben zo blij met het opgeruimde resultaat!


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Wel fijn als je zo handig bent en een beetje ruimte hebt om te klussen. 
Pragmatisch en rationeel, die delen we wel denk ik.

Nostra

Prachtig gemaakt!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Voorn

Citaat van: marvin op januari 15, 2022, 13:20:37
Wel fijn als je zo handig bent en een beetje ruimte hebt om te klussen. 
Pragmatisch en rationeel, die delen we wel denk ik.
Nou vlak je zelf niet uit, volgens mij heb jij je spullen allemaal eigenhandig geïnstalleerd en het is niet niks wat er bij jou allemaal hangt!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Citaat van: Nostra op januari 18, 2022, 18:10:32
Prachtig gemaakt!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk
Dank je wel. Ik denk dat ik nu ook wel alles zo'n beetje heb hoe ik het hebben wil.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Het is alweer een tijdje terug dat ik iets gepost heb, dat komt omdat ik niet heel veel meer verander in mijn set
Ik heb even wat nieuwe foto's gemaakt van de huidige situatie. Je kan aan de foto's opmaken dat mijn opstelling niet de beste is, maar ondanks dat klinkt het best wel top! Niet alles staat symmetrisch en de subwoofer staat ook niet op de ideale plek... wanneer ik nu een film kijk zit ik niet recht voor de tv,maar meer centraal tussen mijn luidsprekers, je kan ook zien dat mijn luidsprekers boven de bank niet symmetrisch erboven hangen, maar boven mijn luisterpositie zijn geplaatst.
Mijn hoogte speakers waren eerst kef eitjes 3001se, maar die heb ik nu vervangen met kef q-compact speakers.
Dit heb ik gedaan nadat ik wat filmpjes over atmos had gekeken. Daardoor ben ik overgestapt naar boekenplank speakers en een betere plek aan mijn plafond. Ook nu is het eigenlijk nog niet perfect omdat de achterste hoogte luidsprekers eigenlijk meer naar achteren zouden moeten hangen. Ondanks dat is de atmos beleving erg goed.
Wat betreft dat de subwoofer op een betere plek zou kunnen staan moet ik zeggen dat ik nooit naar de ideale plek gezocht heb omdat hij nu ook al erg goed presteert, eigenlijk vind ik hem een slag te groot voor mijn kleine woonkamer, maar hij maakt de beleving bij films wel zo verschrikkelijk mooi dat is echt een mooie toevoeging. Het verhaal van de keuze voor deze subwoofer is omdat deze bij mijn set speakers zat toen ik de set tweedehands kocht. De subwoofer was toen kapot en zat eigenlijk niet bij de koop in, daardoor vroeg ik aan de verkoper wat hij met de subwoofer ging doen. Hij zou hem weg gooien, dus ik vroeg of ik hem dan mee mocht nemen om een poging te wagen om hem te repareren. Dat is via via gelukt en als ik het nog goed herinner koste de reparatie slechts 85 euro.
Verder had ik vorig jaar een klein audio meubel in elkaar geknutseld en daar zijn nu mooie zwarte plaatjes/plankjes ingekomen en dat maakt het voor mij wel aardig af.
De laatste wens die ik nu kan bedenken is in de toekomst een mooie oled tv en dan ook, meteen geschikte hdmi kabels overal ertussen.
Pfffff... Wat een verhaal, maar nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte.

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Vinyl_Fuchs

Ziet er mooi en sfeervol uit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Typische huiskamer opstelling.
Niet geheel ideaal, maar het klinkt ongetwijfeld geweldig.
Ontkomen we bijna allemaal niet aan. [emoji16]

Nostra

Prachtige set kefs!

Ook mooie opstelling!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Voorn

Bedankt voor jullie reacties!

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.