Marantz of Accuphase

Gestart door walter, december 17, 2015, 20:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op december 19, 2015, 08:39:21
In plaats van uit te gaan van de mening van dit panel kan men beter uit gaan van de ruimte in jóuw budget i.c.m. jóuw (ultieme) voorkeur. Succes èn veel plezier!

:gp:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

sjoek

Zoals eigenlijk iedereen hier in dit topic al schrijft. Ga goed kijken welke versterker je zelf het "mooiste" vind zowel qua klank, uiterlijk als prijs. En ga goed te rade bij welk merk jij denkt de meeste voldoening van denkt te krijgen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

SMarcel

Citaat van: walter op december 17, 2015, 20:02:06
Dag mensen

Mijn vraag is het zinvol om een Accupase E360 aan te kopen i.p.v   een Marantz PM 11s3
Laatst wel een Accupase geluisterd  ( E530) klasse A  versterker  daarbij kwam de PM 11s3 duidelijk te kort  maar ik weet niet of dit ook het geval is met de Accuphase E360.
Wie heeft hiermee ervaring met deze versterker?

Beste Walter,

Ik heb mijn Marantz PM-KI Pearl 30th anniversary gekocht van iemand die een upgrade heeft gemaakt met een Accuphase E600 (€ 10.000,00) of die voor dat bedrag ook verhoudingsgewijs meer muziek genot heeft gekregen, is de vraag. Ik zou gewoon gaan luisteren en het verschil (financieel/technisch) overdenken. Niet alles wat duur is, is automatisch ook veel beter.

Succes met de keus.

Groeten,
Marcel

walter

Dat klopt wat jij zegt alles wat duurder is niet niet altijd beter daarom is jou eigen oordeel het belangrijkste instrument.
Soms wordt je hier wel een moe van maar toch wat ik al schreef  als je een apparaat koopt en voldoet niet naar jou wens dat ik het echt zuur geld.
Maar ik ben al een paar dagen en paar jaar aan het zoeken wat wil en wat vind ik mooi en soms krijg je tips van audio
liefhebber kijk eens daar op daar staan nog veel tweedehands.
Ik moet ook hard werken voor mijn centen niet dat ik zo heb liggen maar het blijft een leuke hobby.


MVG

Walter

BrunoD

Na 20 jaar Marantz ben ik voor mijn nieuwe versterker uiteindelijk overgestapt op een Accuphase A-45.

Vertrekpunt bij mijn zoektocht waren de prijs, geluids- en bouwkwaliteit van de PM11S3, en de looks.

Een nieuwe Accuphase was meteen uitgesloten door de prijs, een tweedehandse kwam wel in aanmerking. Ik wilde zelfs iets meer betalen voor de Accuphase gezien deze versterkers minder snel in waarde afnemen, en eigenlijk zelfs stabiliseren op een relatief hoge eindwaarde. Dat scheelt meteen bij een volgende verandering.
Verder heb ik ook meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van Accuphase dan van Marantz, vermoed ik dat reparaties bij Marantz wel eens een stuk goedkoper zullen zijn, maar heb ik tenslotte meer vertrouwen in Accuphase als het zou aankomen op de beschikbaarheid van specifieke wisselstukken op langere termijn.

Ik heb uitgebreid geluisterd naar de PM11. Mocht er niet net die A-45 geweest zijn die op dat moment tweedehands beschikbaar was voor een geschikte prijs, dan stond er nu hier een PM11S3. Op basis van mijn criteria waren beide aan elkaar gewaagd. Maar de Accuphase had net ietsje meer qua looks denk ik, hoewel ik daar toch telkens weer even over twijfel als ik een PM11 zie.

Een volgende keer zal ik misschien een tweedehandse PM11 als uitgangspunt nemen.

Samengevat zou ik zeggen: Bepaal je budget, en ga op zoek naar wat je daarvoor het leukste vindt, nieuw en tweedehands.

JeroenGRT

Vind het wel opmerkelijk dat er zoveel pm11s3's de laatste tijd tweedehands werden aangeboden. Blijkbaar zijn mensen er toch niet helemaal tevreden erover. Ook zijn de nieuwprijzen opmerkelijk, normale prijs 4000 euro maar je kunt hem kopen voor 2450 euro.

Zo'n accuphase is veel waardevaster, zelfs die oude accuphases klinken geweldig. Weet nog heel goed dat ik zo'n oude accuphase hoorde op mijn b&w 803 speakers, zelfs iron maiden klonk er geweldig op :-)

Zou ook eens naar Naim luisteren, bijv. een supernait (2) . Ik heb vroeger ook de oudere premium series van marantz gehad en nu dus naim.

TurboMarco

CiteerOok zijn de nieuwprijzen opmerkelijk, normale prijs 4000 euro maar je kunt hem kopen voor 2450 euro.
Zo gaat het al zolang ik Marantz ken ,en dat is al een tijdje  :lol:
Geduld is een schone zaak ,doe daar je voordeel mee .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#22
... in een 8 mille Accuphase versterker, zit evengoed geen 8 mille aan onderdelen. Ook daar zit denk ik zo'n derde aan marge op. En de liefhebbers leggen er dat graag voor neer.

Waardevast, dat dan wel weer, maar heb je daar uiteindelijk niet zelf voor betaald bij de aankoop ...

TurboMarco

#23
Marantz was vroeger wel een stuk waardevaster dan het de afgelopen 10 jaar het geval was .
In de beginjaren werd Marantz zelfs als een "high-end merk" gezien ,toen kocht je Marantz alleen bij een speciaalzaak .
nu is het merk alweer een geruime tijd verkrijgbaar bij de grote dozenschuivers ,en daar is volgens mij ook helemaal niets mis mee hoor .
Het is tegenwoordig gewoon een mainstream merk ,en de topmodellen veranderen daar niets aan .

Citeern een 8 mille Accuphase versterker, zit evengoed geen 8 mille aan onderdelen. Ook daar zit denk ik zo'n derde aan marge op. En de liefhebbers leggen er dat graag voor neer.

Waardevast, dat dan wel weer, maar heb je daar uiteindelijk niet zelf voor betaald bij de aankoop

Klopt .
Maar wat zou er gebeuren als Accuphase diezelfde weg inslaat als Marantz ?
Want ook in een 500,- apparaat moeten goede componenten zitten ,althans zo goed dat ze de specs halen en dat het minimaal 5 jaar meegaat .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

In de echte hifi zaak hier hebben ze zelfs geen Marantz meer.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op december 24, 2015, 15:05:58
In de echte hifi zaak hier hebben ze zelfs geen Marantz meer.
IJmuiden een echte HiFi-zaak? Dan zou deze beslist Marantz verkopen! 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op december 24, 2015, 17:39:43
IJmuiden een echte HiFi-zaak? Dan zou deze beslist Marantz verkopen! 8-)
Cor ik ben blij dat ik nog een 1060 en 1070 amp heb, daarna is het echt bergafwaarts gegaan met Marantz.
In het home audio gebeuren, ....... je leest ook mee alleen ellende.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Nou Paul, dat mag je wel wat nuanceren....het is toch niet allemaal kommer en kwel?  :-(

Paul

Citaat van: Rob46 op december 24, 2015, 18:15:24
Nou Paul, dat mag je wel wat nuanceren....het is toch niet allemaal kommer en kwel?  :-(
Rob ben na m,n PM80 ervaring afgehaakt, ok ben een vintage liefhebber maar laat ik het anders formuleren heb niks met de nieuwe meuk.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Ah, ok, een vintage liefhebber! Dat verklaart jouw mening nu voor mij  :-) Vintage kan inderdaad heel erg goed en mooi zijn, ik heb vaak genoeg audio componenten uit de jaren 80 en 90 zien en horen spelen. Heel erg mooi zelfs  :yes: