De nieuwe SA11-S2 afgewogen tegen de SA7-S1

Gestart door HiFi gek, september 18, 2007, 17:16:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Gisteren zat ik op HIFI.nl de introductie te lezen over de nieuwe SA11-S2 die uitgebracht wordt vanaf november 2007 .
Zoals jullie inmiddels wel vernomen zullen hebben ben ik aan het sparen voor de SA7-S1 .
Tot mijn grote verbazing  schreven ze dat vrijwel alle onderdelen incl het mooie loopwerk zo overgenomen is uit de SA7-S1 , en dat voor maar 3500 euro ( dat is een erg aantrekkelijke prijs ) .
De doelstelling is een speler te maken met gelijkwaardige prestaties aan de SA7-S1 .
Essentieel in de ontwerpfilosofie van de SA11-S2 was de wens om er zoveel mogelijk onderdelen van de SA7-S1 in te verwerken en diens hoge standaard van audiokwaliteit te behouden .

Allemaal heel erg goed nieuws , en hij kost maar de helft .
De kans is ook groot lijkt mij dat de SA7-S1 binnen enkele maanden niet meer leverbaar zal zijn om deze reden , want de SA11-S2 bied dus vrijwel dezelfde prestaties  .

Lees het introductie verhaal maar eens op HIFI.nl .
Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover , want ik begin nu toch te twijfelen welke het gaat worden .


Groeten   EDWIN 

joep

De SA7-S1 zal er zeker niet uitgaan. Het is gewoon een speler behorende bij een heel andere serie producten.
Het is ook geen gezicht die SA-11 S2 tussen de Referenz-Serie SA-7S1, SC-7S2 und MA-9S2.


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Citaat van: joep op september 18, 2007, 19:23:55
De SA7-S1 zal er zeker niet uitgaan. Het is gewoon een speler behorende bij een heel andere serie producten.
Het is ook geen gezicht die SA-11 S2 tussen de Referenz-Serie SA-7S1, SC-7S2 und MA-9S2.



Ik zal eens met Marantz Benelux bellen of de Sa7-S1 gewoon leverbaar blijft .

Groeten    EDWIN

HiFi gek

http://www.marantz.jp/arch/news/11series-Press-web.pdf

Klik op deze koppeling en scrol helemaal naar onder toe , dan kun je de SA11-S2 open gewerkt zien .
Als je hem vergelijkt met de SA7-S1 dan zul je zien dat ze beide vrijwel indentiek opgebouwd zijn qua samenstelling en loopwerk .


Groeten    EDWIN

Gouden Kabeltjes

Ik geloof zeker dat de 7 leverbaar zal blijven. Het is altijd zo met de spitzenklasse; 50% duurder dan het model eronder en maar 10% betere performance.

Er is altijd een kleine groep die het er voor over zal hebben.

Persoonlijk zou ik voor een SA-11S2 gaan.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

HiFi gek

Citaat van: Gouden Kabeltjes op september 20, 2007, 17:16:10
Ik geloof zeker dat de 7 leverbaar zal blijven. Het is altijd zo met de spitzenklasse; 50% duurder dan het model eronder en maar 10% betere performance.

Er is altijd een kleine groep die het er voor over zal hebben.

Persoonlijk zou ik voor een SA-11S2 gaan.


Ik begin nu zelf ook te twijfelen , ik denk er toch ook aan om de SA11-S2 te overwegen .
Ben ook erg benieuwd hoe hij wordt getest in de audiobladen , alhoewel dit niet alles zecht  .
Het gaat natuurlijk om mijn eigen oren en niet om die van een recencent .
Maar zo krijg je toch wel een indruk uit een test .

Ik vermoed dat de SA11-S2 ongeveer op 90% zit t.o.v. de SA7-S1 .


Groeten    EDWIN

Gouden Kabeltjes

Laat ons weten als je ergens al een test vind; ben ook wel benieuwd.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

HiFi gek

Citaat van: Gouden Kabeltjes op september 21, 2007, 15:30:24
Laat ons weten als je ergens al een test vind; ben ook wel benieuwd.


Is goed , zal ik doen



Groeten    EDWIN

D.A.R.R.Y.L.

Hey Hifi-gek,

Een advies: je wilde graag de 7, en niet de 11s2. Ik geef je op een presenteerblaadje dat als je voor de 11s2 kiest, er iets in je achterhoofd gaat knagen of die 7 toch niet beter is.

HiFi gek

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 21, 2007, 18:30:31
Hey Hifi-gek,

Een advies: je wilde graag de 7, en niet de 11s2. Ik geef je op een presenteerblaadje dat als je voor de 11s2 kiest, er iets in je achterhoofd gaat knagen of die 7 toch niet beter is.


Dat de SA7-S1 beter zal zijn dan de SA11-S2 daar twijfel ik geen moment over .
De vraag is alleen , hoeveel % is hij beter en is de 7 dan nog wel zijn meerprijs waard t.o.v. de 11-S2
Zodra ik het geld heb vraag ik uiteraard van beide spelers een demo aan huis aan zodat ik ken vergelijken .
Is het verschil maar klein dan denk ik toch dat ik de 11-S2 koop , is er een duidelijk verschil dan koop ik de 7-S2

Groeten   EDWIN