Zijn er al mensen die de MARANTZ SA7-S1 hebben

Gestart door HiFi gek, september 12, 2007, 21:01:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gouden Kabeltjes

Ja, het is prachtig, zeker het loopwerk! Maar ik vraag me af of je niet beter af bent met de nieuwe SA-11S2; ik vermoed 90% van de performance (in ieder geval ook het loopwerk) voor 50% van de prijs... (waarschijnlijk minder, want de 11 serie zal wel binnen redelijke tijd onder de adviesprijs te krijgen zijn en bij de 7 is dat lastiger denk ik).

Aan de andere kant, als je de poen ervoor hebt...
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

MadVillain

Citaat van: mahansz op september 12, 2007, 22:12:49
trouwens, welkom op het forum edwin! schitterende versterker overigens  :-o

Laten we zijn speakers ook niet vergeten! Damn, dan zijn echt topspeakers. Qua uiterlijk dan clown1
Want ik heb ze nog nooit gehoord redface

HiFi gek

Mensen mensen wat een ongekend aantal reacties binnen een uur of drie , bedankt .
Maar zo te zien heeft niemand hem ?

Hier een aantal foto's van mijn installatie

Versterker =      Accuphase -  E 408
Cd speler =     Marantz -  SA11-S1
Tuner =    Marantz  -  ST 17
Boxen   =   Focal JMlab - Electra 1037 BE

Ik hoop volgend jaar Mei een SA7-S1 te kunnen kopen














Groeten    EDWIN


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mahansz

ziet er erg mooi uit hoor, best mooie speaker ook qua uiterlijk ('k ken ze niet echt qua sound). Werkt dat masterbase een beetje? en zie ik daaronder ook een marantz dv7010 als het goed is?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

D.A.R.R.Y.L.

#20
Bovenste plaatje is zonder dac-board, die op de tweede foto staat (incl. hdam sectie met outputs)
Ik vind in vergelijking de voedingssectie van die sa7 een beetje karig (rode omlijning is voedingssectie van de cd-7). Loopwerk ziet er wel erg mooi uit!




mars

#21
hoi hifigek

welkom op het forum , en ik vind dat jij een waanzinnig mooie set hebt samengesteld.
Ben wel benieuwd of het die 7000 duizend waard is ? die nieuwe sacd speler dan

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

joep

Hi gek! Ik zou me afvragen wil ik doorgroeien. Hou je de Accuphase E-408? Dan zou ik zeker eens naar de Accuphase DP-67 gaan luisteren i.c.m. jouw versterker. Of ga je voor een Marantz installatie? Dat zou ik doen als ik veel SACD's bezat. Een Marantz SC7-S1 staat al 2e hands te koop voor 4000 euro.
En is het afgelopen jaar nog goedkoper voorbij gekomen. Het komt er natuurlijk ook op neer hoeveel geld wil jij wil uitgeven. Het verschil tussen de 4 top SACD spelers van Marantz is zeker niet zo groot als het prijsverschil. Maar waarom ben je met de opstelling die je nu hebt niet gelukkig? Ik weet wel beter kan altijd, maar dan moet je bij heel andere merken gaan luisteren. En heel veel geld meenemen!

D.A.R.R.Y.L.

PS wat is er eigenlijk mis met je sa-11s1?
Vraag me af of het veel zal uitmaken?

HiFi gek

Citaat van: mahansz op september 12, 2007, 23:26:38
ziet er erg mooi uit hoor, best mooie speaker ook qua uiterlijk ('k ken ze niet echt qua sound). Werkt dat masterbase een beetje? en zie ik daaronder ook een marantz dv7010 als het goed is?

Wat de masterbase betrefd die doet veel meer dan ik ooit had verwacht , maar dat heeft vooral te maken met de slechte kwalietijd van mijn audiorack , deze is van blik gemaakt ( ik maak geen grap ) en dat ontkoppeld nou niet bepaald en dat doet de masterbase dus heel erg goed om die reden .
Bij een hoogwaardig audiorack is het verschil heel veel kleiner omdat deze van zich zelf al ontkoppeld .

En je meend op de foto onderop een DV7010 te zien .
Dat is het dus niet , het is een CD RECORDER van het type DR6000 .

Groeten   EDWIN

HiFi gek

Citaat van: mars op september 13, 2007, 08:12:30
hoi hifigek

welkom op het forum , en ik vind dat jij een waanzinnig mooie set hebt samengesteld.
Ben wel benieuwd of het die 7000 duizend waard is ? die nieuwe sacd speler dan

grtz mars


Mars bedankt voor je compliment .

De SA7-S1   wordt in de hifi bladen beschreven als 1 van de beste spelers die er op dit moment verkrijgbaar zijn , en ze vermelden ook allemaal dat die eigenlijk te goedkoop is voor de geleverde prestaties .
Ik heb inmiddels vier testen , 1 in het Nederlands , 2 in het Engels , 1 in het Duits


Groeten   EDWIN

HiFi gek

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 13, 2007, 09:54:04
PS wat is er eigenlijk mis met je sa-11s1?
Vraag me af of het veel zal uitmaken?


Met mijn SA11-S1 is totaal niets mis mee , maar dat is ook niet de reden dat ik de SA7-S1 wil aanschaffen .
Mijn hifi hobby is mijn absolute passy .
Ik ben nu alles op een zo'n hoog mogelijk niveau aan het brengen wat voor mij nog betaalbaar is .
Ik vervang mijn spullen niet omdat het niet goed zou zijn maar omdat ik een flinke stap hoger wil .
Met andere worden : ik ben met al mijn vorige spullen tevreden geweest , maar weet dat het nog beter kan .

Marantz ---PM 14 MK2 Ki   =   vervangen door Accuphase E-408 ( verschil is groter dan ik had verwacht )
B&W  Nautilus 804  =   vervangen door Focal - Electra 1037 BE ( verschil is zo groot , dat moet je horen om te kunnen geloven ) dit is de grootste stap die ik ooit genomen heb .
En toch heb ik met veel plezier geluisterd naar mijn oude boxen en versterker .


Groeten   EDWIN

mars

Citaat van: HiFi gek op september 13, 2007, 21:31:33

Met mijn SA11-S1 is totaal niets mis mee , maar dat is ook niet de reden dat ik de SA7-S1 wil aanschaffen .
Mijn hifi hobby is mijn absolute passy .
Ik ben nu alles op een zo'n hoog mogelijk niveau aan het brengen wat voor mij nog betaalbaar is .
Ik vervang mijn spullen niet omdat het niet goed zou zijn maar omdat ik een flinke stap hoger wil .
Met andere worden : ik ben met al mijn vorige spullen tevreden geweest , maar weet dat het nog beter kan .

Marantz ---PM 14 MK2 Ki   =   vervangen door Accuphase E-408 ( verschil is groter dan ik had verwacht )
B&W  Nautilus 804  =   vervangen door Focal - Electra 1037 BE ( verschil is zo groot , dat moet je horen om te kunnen geloven ) dit is de grootste stap die ik ooit genomen heb .
En toch heb ik met veel plezier geluisterd naar mijn oude boxen en versterker .


Groeten   EDWIN

ok duidelijk!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Andries van Aarsen

Hoi Edwin, mooie set heb jij zeg! De SA11-S1 is een hele mooie speler, zelf heb ik de SA15-S1 die ook al erg fraai is. Maar de SA7-S1 is eigenlijk topspeler 8-).

mvg. andries.

henk 93

#29
Met de SA11-S1 is zeker niks mis mee vooral na de modificatie is het een van de betere c.d spelers geworden 8-)



De SA11-S1 na de modificatie :-D

2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G