Advies draaitafel eind jaren 70/ begin 80.

Gestart door Floris, maart 27, 2013, 16:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floris

In verband met mijn emotionele rollercoasterrivavel (bestaat dit woord?) vanwege het opnieuw optuigen van mijn marantz set, loop ik tegen het volgende aan:

Vanmiddag dus na 6 jaar die marantz zaligheid uit de verhuisdoos getrokken.
Met beleid en geduld de boel aan de buitenkant schoongemaakt.
Een en ander staat nu , nog niet aangesloten, op een tafeltje, en ik kan me nog net bedwingen om niet met correlatie te bellen, zo vol ben ik er van..
Dan daarbij, mijn beltegoed is op..

Afijn, de draaitafel: die is niet van marantz, namelijk een philips 777.
Ooit bij het hifi mekka van den haag, elektrorama aan het buitenhof ,  gekocht, voor 500 gulden.

Nou, dus ik denken, "die dingen zijn inmiddels goed geld waard", kijk ik op MP, staan die dingen daar voor 20 euri ..
Sjezus!
Tis maar goed dat ik niet in een flat woon en mijn achternaam geen Brood luidt..

Concreet: de draaitafel is gewoon dik in orde.
Alleen vind ik 'm NU gewoon een beetje plestic.
Dat die dat ook is , is slechts toeval..

Wat zou een goed advies zijn , primair qwa stijl!!, bij mijn marantz spulletjes.
Met in ogenschouw genomen het tijdvak wat ik heb benoemd, immers , dat is de periode waarin ik de componenten heb gekocht.
Daarnaast is een beetje kwaliteit ook niet geheel onbelangrijk.
In mijn herinnering was Marantz nooit een sterk merk als het ging om draaitafels, correct?
Het is dus niet een "moetje" om een Marantz draaitafel nu erbij te gaan nemen ter aflossing van de 777.

Ik zat te denken aan een Dual.
Goed keuze?
En zo ja, zou zeer geholpen zijn met de aanbeveling van bepaalde type's.
Ik heb inmiddels al het nodige tot me genomen op het net qwa mogelijkheden, maar kom  er niet helemaal uit.

Groet floris

jrm

Er zijn veel leuke platenspelers te koop:

Technics 12xx
Thorens (wel goed googlen voor type en arm)
Dual
Sony PS-X(n)

SB_Marantz

#2
Heb/had jij ook niet zo'n Sony welke ik toen onder handen genomen heb?
Ben het effe kwijt...

Een Marantz 6300 is ook erg leuk en nog te betalen.

Top of the bill.....letterlijk, de TT-1000 maar die is dan ook direct voor het leven.  pompom


Technics SL-1200 zijn ook degelijk.

Thorens en Dual zijn niet echt mijn ding.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Dual 505/2 3 en 4 vind ik die kan je blind kopen

Ze zijn er in 2 versies met een plastiek buitenkant maar die is makkelijk te vewijderen goed ontvetten schuren en spuiten, Hammerrite met hamerslag kan mooi worden

De andere versie is met zwart/bruin fineer en een bredere rand, voordeel is ook dat alles nog te krijgen is en voor een leek makkelijk in te stellen en af te stellen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Heb er 3 in diverse sets.

Dual ex John Wx prima speler

Marantz 6100 half automaat / snaar aangedreven niet mijn favo

Philips tiptronic / snaar aangedreven prima speler

Denk dat het element het belangrijkste is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Advies voor een draaitafel begin 80?, dat kan er maar 1 zijn: een Thorens td 160 MkII.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Audiotic

:-) mee eens! Heb zelf die Thorens gehad. Met SME III arm. Aanrader.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Floris

Heb inmiddels jullie adviezen bekeken, het valt allemaal nog niet mee :no: :-D
Maar goed, anaway dank, ik lees en kijk me verder in.

joep

Heb een hele oude Philips draaitafel. Wel een nieuw naadje in laten zetten. Het grootste nadeel is wel dat ik er nu niet gemakkelijk toe kom om een nieuwe te kopen.

jrm

Citaat van: SB_Marantz op maart 27, 2013, 17:30:47
Heb/had jij ook niet zo'n Sony welke ik toen onder handen genomen heb?
Ben het effe kwijt...

:yes: :yes: :yes:

retriever

Ik heb een dikke OEM-bak, ben er tevreden mee
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

SB_Marantz

Citaat van: renes59 op maart 27, 2013, 20:12:49
Advies voor een draaitafel begin 80?, dat kan er maar 1 zijn: een Thorens td 160 MkII.

Wordt zeeziek van die waggel dingen..............

Geef mij maar een massatafel.  :yes: 8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM