Mijn bescheiden setje en een vraagje

Gestart door valkyrienineball, februari 10, 2016, 22:45:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: valkyrienineball op februari 27, 2016, 15:52:05
Ik gebruik zelf de AKG 701 koptelefoon, heb nog geen ervaring met de koptelefoons van Grado, wel met Sennheiser maar momenteel bevalt de AKG me prima.
Klinkt allemaal prachtig in ieder geval.
:yes: :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

valkyrienineball

Ik kwam nog een paar oudere foto's tegen van mijn set, de Marantz apparatuur kennen jullie wel maar op mijn transmissielijn speakers ben ik wel heel erg gesteld:



Hier nog steeds in de eerste laklaag die ik zo'n 12 jaar geleden heb aangebracht, het plan is om ze te fineren in noten met een zwarte voorkant in pianolak......

jowa

Wow  :-o, zijn ze zo groot of komen ze zo groot over door de kleur?
Ik vermoed dat ze in de nieuwe kleurstelling kleiner gaan overkomen, want zwart kleed af  8-)

Wel gaaf transmissielijn luidssprekers.  :yes:
Zelf speel ik met de Xanadu versie van een transmissielijn,  hybrid tube genaamd, te weten de DS-17E's.

valkyrienineball

#18
Citaat van: jowa op maart 05, 2016, 23:44:20
Wow  :-o, zijn ze zo groot of komen ze zo groot over door de kleur?
Ik vermoed dat ze in de nieuwe kleurstelling kleiner gaan overkomen, want zwart kleed af  8-)

Wel gaaf transmissielijn luidssprekers.  :yes:
Zelf speel ik met de Xanadu versie van een transmissielijn,  hybrid tube genaamd, te weten de DS-17E's.

Wat heet groot, een meter hoog en 40 cm breed/diep. wegen rond de 50 kg per stuk.
Ik was al verliefd op dit ontwerp van Atkinson toen er een artikel over uitkwam destijds in de jaren 70.
toevallig stonden er nog een setje bij Remo die destijds deze speakers als bouwpakket verkocht, die miste een paar speakerunits die ik gelukkig al in huis had.
Beetje schuren en een tijdelijk verfje, dacht ik, staan er nog steeds zo bij maar klinken fantastisch, zeker aangedreven met mijn 1040 die toch maar 2 X 20 Watt afgeeft. Power genoeg.....

Maus

Heb ik ook. Leuk ding, maar gebruik hem vrijwel nooit. Heb om de een of andere reden altijd versterkers zonder koptelefoon uitgang..

valkyrienineball

Citaat van: Maus op maart 11, 2016, 20:19:49
Heb ik ook. Leuk ding, maar gebruik hem vrijwel nooit. Heb om de een of andere reden altijd versterkers zonder koptelefoon uitgang..

Ik ga ervan uit dat je het nu over de AKG hebt ??

valkyrienineball

Er is een grote kans dat ik mijn set nog ga uitbreiden met een mooie Teac bandrecorder.......

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik zoiets vaak zal gebruiken maar het is wel heel verleidelijk om daarmee te gaan beginnen.
Jammer dat Marantz het bij een prototype heeft gelaten........

valkyrienineball

 hello Ik heb een experimentje uitgevoerd en het is nog eens gelukt ook.

Sinds ik ITV van KPN heb gebruikte ik mijn 104 tuner echt nooit meer maar miste het wel.

Nu heb ik een Digitenne-antenne aan mijn huis hangen en van daar uit een kabel tot aan mijn tuner.
Die maar eens aangesloten met een powerinserter ertussen op de 75 Ohm ingang.

Bingo, FM ontvangst........ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hello hello hello hello pompom

Misschien een tip die al eens voorbijgekomen is maar ik wou hem even delen......

AkTeVox


valkyrienineball

Hallo allemaal, na een flinke tijd afwezig maar een keer een berichtje en een update.
Mogelijk zit er ook een vraagje bij.

Ik heb mijn set aangevuld met een Superscope cd-312 cassettedeck waar even wat liefde tegenaan gegooid moet worden.
De snaren waren volledig vergaan tot vloeibare pek, die heb ik kunnen verwijderen met brandpiritus en veel wattestaafjes/tissues.
Deze snaren moeten vervangen worden, hiervoor heb ik al een adres gevonden in Andijk.
Nu nog even op onderzoek welke snaren ik moet hebben, ik zag dit model ook als Marantz SD-800 en andere modelnummers toen ik ging zoeken.
Het lijkt er ook op dat hetzelfde binnenwerk in meerdere Marantz decks terug te vinden is ?

De Marantz SD-1050 heeft bijna hetzelfde uiterlijk als ik het front bekijk.
Wie kan me vertellen of deze ook hetzelfde loopwerk heeft ?

Alvast bedankt.

Bart

valkyrienineball

Niemand ?

Ik was nog even aan het zoeken op de Googlebox.....
De Marantz SD-800 lijkt het meest op de Superscope CD-312.
Hier kon ik zo gauw niks verder van vinden, toen maar eens verder gezocht.

Net zag ik een advertentie staan op Ebay voor een snarenset, met een lijstje waar deze op zou passen:
5000 1810 1820 1820Mk2 SD1000 SD1010 SD3000 4025 MCR425
Hier zouden dan dezelfde maat op passen.

Nu heeft Electro Andijk zo'n setje voor de Marantz 1820MK2, zou deze passen ?

Wie heeft een antwoord voor mij ?

groeten Bart

xander32

Welkom terug 🖐🏻
Maar ik kan jouw vraag niet beantwoorden.

Marvin

Voor mij ook allemaal abracadabra....

Maar welkom terug, er zal vast wel iemand zijn die het weet.

Vinyl_Fuchs

Stuur Hoewie een pb-tje: die zal je misschien wel verder kunnen helpen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Zal geen vermogen kosten, die snaartjes , zou het gewoon proberen......
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.