Mijn bescheiden setje en een vraagje

Gestart door valkyrienineball, februari 10, 2016, 22:45:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

valkyrienineball

Hallo allemaal, ik ben Bart en ben al minstens 10 jaar in het trotse bezit van een bescheiden setje waar ik mijn Atkinson transmissielijn luidsprekers prima mee aanstuur.
Een 1040 versterker met daarbij een 104 tuner, daarnaast een mooie 6100 draaitafel in notenhout en waar ik ook erg blij mee ben: een cd63 mkII KI editie.
Ik ben nog steeds zoekende naar een upgrade voor mijn versterkertje, het liefste zou ik een combi 3200/104 er willen gebruiken maar voor nu lijkt me een 1070 ook een leuke versterker met iets meer vermogen.

Nu heb ik begrepen dat je de 1070 ook als voorversterker kunt inzetten icm de 140, schakel je dan ook echt de eindversterking uit op de 1070 ?

groeten,

Bart

Frits Denon

Als er achter op de versterker een brug zit om voor en eind versterker te kunnen scheiden dan kan dit inderdaad.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

valkyrienineball

Hij heeft, voor zover ik het gezien heb een pre-out uitgang, die kun je dan op een 140 aansluiten lijkt me.
Het gaat mij er om of de eindversterking op de 1070 aan blijft staan in die situatie en of dat problemen kan geven op langere termijn.
Of is het een kwestie van de knoppen gebruiken voor main- en ambiance speakers, dat daarmee de eindtrap uitgezet wordt......

Maus


Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Citaat van: valkyrienineball op februari 11, 2016, 19:20:44
Hij heeft, voor zover ik het gezien heb een pre-out uitgang, die kun je dan op een 140 aansluiten lijkt me.
Het gaat mij er om of de eindversterking op de 1070 aan blijft staan in die situatie en of dat problemen kan geven op langere termijn.
Of is het een kwestie van de knoppen gebruiken voor main- en ambiance speakers, dat daarmee de eindtrap uitgezet wordt......

Je kunt elke willekeurige eindversterker op de 1070 aansluiten middels de pre-out.
De eindversterker staat altijd onder spanning en de main en remote schakelaars hebben daar geen invloed op.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

valkyrienineball

okee, dat is duidelijk in ieder geval....

Bedankt voor het meedenken..

valkyrienineball

 hello  pompom

Mijn 1040 is weer thuis na een grondige revisie, klinkt weer super.
Voorlopig blijft ie lekker zijn werk doen dus.
Morgen komt mijn Grado Prestige Gold1 binnen, die gaat dan de Om10 vervangen (inmiddels al ingepikt door de oudste zoon) op mijn 6100.

Al met al ben ik erg blij hiermee.
Meer dan 40 jaar oud en draait als nieuw......

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

valkyrienineball

 pompom hello hello hello pompom

Wow, ik heb vanavond de eerste platen gedraaid met de Grado Prestige Gold1, wat een prachtig element zeg.....
In tijden niet zo genoten met de koptelefoon op, luisterend naar heerlijke luisteralbums als Roger Waters Pros and Cons of Hitchhiking, de ongelooflijk warme stem van Karen Carpenter, lekker rauwe ike and Tina Turner en net nog die heerlijke plaat van Phil Collins: Hello, I Must Be Going....

Hij moet nog inspelen maar nu al zo lekker.....

xander32

Een mooie upgrade dus, maarre, Karen Carpenter? Mierzoet :-).

Citaat van: valkyrienineball op februari 25, 2016, 23:56:13
pompom hello hello hello pompom

Wow, ik heb vanavond de eerste platen gedraaid met de Grado Prestige Gold1, wat een prachtig element zeg.....
In tijden niet zo genoten met de koptelefoon op, luisterend naar heerlijke luisteralbums als Roger Waters Pros and Cons of Hitchhiking, de ongelooflijk warme stem van Karen Carpenter, lekker rauwe ike and Tina Turner en net nog die heerlijke plaat van Phil Collins: Hello, I Must Be Going....

Hij moet nog inspelen maar nu al zo lekker.....

valkyrienineball

Inderdaad mierzoet maar ook wel een heel erg goede zangeres met een prachtige warme zangstem die helaas veel te jong overleden is.

Vanavond testen we weer lekker verder, ik merkte gisteren dat na een aantal platen gespeeld te hebben het element steeds warmer begon te klinken.
Volgens mij is de keuze voor de Grado een goede geweest. HB

sjoek

Mooi om te lezen. Hoor eigelijk ook alleen maar positieve verhalen over de elementen van grado. Ook over de koptelefoons overigens.

Veel luisterplezier er van. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

De koptelefoons zijn ook wel goed, maar ze zitten zo vreemd.
Draai zelf met veel plezier met een 6300 en Grado Red. Zal hem weer eens aansluiten binnenkort.

valkyrienineball

Ik gebruik zelf de AKG 701 koptelefoon, heb nog geen ervaring met de koptelefoons van Grado, wel met Sennheiser maar momenteel bevalt de AKG me prima.
Klinkt allemaal prachtig in ieder geval.